Pokles kvality služieb pri Zásilkovni a Packete evidujem už od ich rozdelenia a následne predaja. Táto služba, ktorá bola skvelou službou sa prepadá na dno a ich praktiky voči zákazníkom dosahujú dna Slovenskej pošty... Vyjadrujem sa hlavne ku osobným skúsenostiam s Packetou.
Pokiaľ doručia balím a nepoškodia ho, tak sú ideálnym prepravcom za prijateľnú cenu. Ale pokiaľ Vám balík stratia, poškodia, znehodnotia, tak sa pravdy nedovoláte.
Ich info linka je Vám na dve veci, nakoľko Vás nedokáže (nemôže prepojiť) na iné oddelenie a tak sa stáva akýmsi posúvačom informácií. Reklamčné aj obchodné oddelenie sú kontaktovateľné emailom a nedovoláte sa tam ničoho, ak zamestnanec nechce (nemôže) odpovedať na nepríjemné otázky. Nechcú komunikovať, diskutovať, dať Vám kontakt na nadriadeného...
Reklamačné oddelenie Packety má svojích desatoro balenia, ktoré si môžete nájsť TU . Beriem, že sú to ich podmienky, ale ich splnenie ako 3cm deformačná zóna, oddelenie produktov a že balík má vydržať 8-násobok svojej váhy sú prehnané. Ak by sa Vám aj podarilo zabaliť tak ako máte, balík je poškodený, tak ho nemáte prebrať, aj keď je tam sebemenšie poškodenie balíka, teda bavíme sa aj o dierke veľkosti prepichnutia ihlicou na pletenie. Ak to preberiete a je tovar poškodený, reklamácia sa neuznáva. Ak prejdete všetkým, tak skončíte pri kauzule z obchodných podmienok:
4.2. Z dodania sú vylúčené nasledujúce Zásielky, pričom Odosielateľ ich nesmie dať k preprave:
g) obsahujúce kaziaci sa tovar alebo tovar, ktorý sa ľahko poškodí, krehký tovar, tovar s tekutým obsahom a ďalej tovar, ktorý je nutné zvláštnym spôsobom chrániť alebo s ktorým je nutné zvláštnym spôsobom nakladať
Teda krehký tovar, čo je pod týmto pojmom zadefinovateľné temer všetko.
Ak by ste sa chceli sťažovať, že máte zlé skúsenosti s Reklamačným alebo Obchodným oddelením, tak to na infolinke nemôžu opäť riešiť a máte sa obrátiť na Reklamačné a Obchodné oddelenie, na ktoré sa sťažujete :)
Ak sa pýtate na niečo, čo v obchodných podmienkach nemajú, majú dvojzmyselne alebo nesprávne zadefinované, tak na tieto veci Vám neodpovedajú. Odkazujú Vás na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ktorá tam má podnety aj vyše roka a nemá zákonom stanovenú dobu na ich riešenie. Tak isto je veľmi diskutabilné, akými obchodnými podmienkami sa riadiť, ak zaplatíte a podáte zásielku cez Packetu, ona doručuje zásielku do Čiech cez Zásilkovnu, ktorá má opäť iné obchodné podmienky, čo Vás nemusí zaujímať, nakoľko Vy máte službu zaplatenú v Packete.
Novinkou od 7.7.2025 v obchodných podmienkach Zásilkovne:
2.2 Z dodání jsou vyloučeny následující Zásilky a Odesílatel není oprávněn je předat k přepravě:
xiv. sběratelské nebo umělecké předměty, jejichž hodnota je subjektivní, spekulativní, nebo zjevně neodpovídá reálné hodnotě věci; a/nebo jejichž cenu nelze věrohodně doložit obvyklým způsobem odpovídajícím reálné tržní hodnotě, bez ohledu na existenci nákupního dokladu; za takové předměty se považují zejména sběratelské kartičky (např. Pokémon, Magic, hokej apod.), figurky, limitované edice předmětů bez objektivní tržní hodnoty, staré nebo znehodnocené počítače, součástky a autodíly, retro elektronika a obdobné zboží, jehož hodnota je určena převážně sentimentem, trhem fanoušků nebo odhadem Odesílatele
Takže ak prepravujete niektorú z vyššie uvedených, tak idete proti obchodným podmienkam a pri strate, poškodení nedostanete nič. Otázne je, čo sa stane ak prepravujete cez Packetu do Českej republiky, lebo oni to tam zatiaľ takto rozpísané nemajú v obchodných podmienkach, no po mojich osobných skúsenostiach nemáte šancu niečo vyreklamovať.
Spomeniem príbeh kamaráta, ktorému stratili balík s pokémon kartami v hodnote niekoľko desiatok tisíc českých korún za záhadných okolností, keď ho mali na depe a odrazu sa vyparil a poslali mu kompenzáciu 300kč.
Zberateľom odporúčam vyhýbať sa Packete aj Zásilkovni mílovými krokmi. A aké skúsenosti máte Vy?