
Cestu som mal približne naplánovanú, akurát odbočka do Belgicka vznikla naozaj v poslednej chvíli. Pôvodne som chcel vyraziť v sobotu ráno, no našťastie už v piatok bolo veľmi pekne a tak som o pol piatej už vystupoval z vlaku na pravom brehu Rýna kdesi pri Strasbourgu.

Túlavý bicykel som mal naložený s predpokladom nie príliš chladného počasia a s obmedzeným vlastným stravovaním:
spacák tak do nuly (1kg), samonafukovacia karimatka (850g), vrece na mŕtvoly (700g), podlaha pod stan (vlastne stavebná plachta 130×190cm, pár stoviek gramov)
k bicyklu tradične náradie, náhradná duša, svetlá a pumpa
lekárnička, kebyže si pri krájaní chleba opäť zarežem do prsta
čelovka je veľmi praktická vec, lebo dáva obom rukám voľnosť, pričom ju však netreba zabudnúť doma na stole! našťastie boli noci mesačné a tak mi veľmi nechýbala
z kuchynského náradia stačil tentokrát vreckový nožík, veľká lyžica na jogurty a plechový hrnček keby mi niekto niekde chcel niečo naliať... ináč litrová fľaša vody stačí, pretože cestou je pomerne dosť civilizácie a každé požiadanie o doplnenie zásob sa tak trochu rovná aj rozhovoru s miestnymi o zaujímavostiach v okolí
na oblečenie funkčné tričko, polstrované slipy, funkčné ponožky, tradičné kraťasy, prípadne cyklistický dres
keďže som neočakával daždivé počasie, tak som si vzal len softshellovú bundu, ktorá neprefúka a zahreje, prípadne pred pár kvapkami ochráni
do civilizácie som si vzal aj košeľu s krátkymi rukávmi a dlhé ľahučké nohavice
na nohy pevné turistické tenisky
veľmi praktické sú vode odolné sandále, najmä do spŕch v kempoch
cyklistická prilba, okuliare a rukavice, tiež je veľmi praktický buff, aj keď som ho tentokrát vďaka teplu a suchu ani nevyužil
mapy pre Francúzsko, či už topografické 1:100.000 od národného geografického ústavu, na ktorých je zakreslené snáď úplne všetko vrátane zaujímavých miest, alebo regionálne od Michelin, na ktorých sú veľmi prehľadne zakreslené cesty, no najlepšie jedny aj druhé... tieto mapy pokrývali aj celý belgický a luxemburský úsek... v Nemecku som šiel výlučne údolím rieky Mosel, takže tam som sa nemal kde stratiť
fotoaparát, doklady, nejaké peniaze a až mi niečo napadne, tak to sem doplním...

Prvé piatočňajšie kilometre viedli severozápadne od Strasbourgu až k mestečku Saverne na úpätí pohoria Vogéz. Našťastie práve na tomto mieste prechádza Vogézami kanál spájajúci rieky Rýn a Marne, takže cyklocesta popri vode bola veľmi pohodová a kemp pri Lutzelbourgu výborný.

Na druhý deň som v Lotrínsku nevidel takmer nič iné, len široké lány repky olejnej.

Toto je Nancy, družobné mesto Karlsruhe. Veľmi pekné, podobne ako susedné Metz. Nocoval som tentokrát nadivoko pri nejakom jazierku.

V nedeľu popoludní krátky prejazd najjužnejším cípom Belgicka a hor sa na Luxembourg.

Tu ma už na noc pred búrkou prichýlil jeden kamarát z detstva, tak som mal príležitosť si aspoň zbežne prezrieť nočný Luxembourg.

V pondelok bolo opäť horúco a ja som sa dostal do údolia rieky Mosel. Najskôr najstaršie nemecké mesto Trier.

A potom vyše dvesto kilometrov vinohradov, vinohradov, vinohradov, vinohradov a ešte raz vinohradov...

... tisícok obytných áut, ...

... a pár mestečiek a hradov.

Opäť som prespal v nejakom kempe a v utorok, prvého mája, po noci, kedy sa mi snívalo o vinohradoch, ...

... som dorazil až do Koblenzu, v ktorom sa Mosel vlieva do Rýna a vrátil sa vlakom do Karlsruhe.
Použiteľných fotiek je niečo cez dvesto, na väčšine z nich možno vidieť vodohospodárske stavby, repku olejnú, vinohrady či obytné autá. Takže ak máte na ne chuť, tak najbližších pár dní si ich tu užijete dosť.
Ideme na to?