Životospráva mnohých ľudí naberá konzumný spôsob života. Ľudia sú uponáhľaný a zabúdajú na zdravú a vyváženú stravu. Zdravé potraviny môžeme vidieť už iba v oddelených regáloch so zdravou výživou. Ľudia kvôli ekonomickej situácii kupujú konvenčné potraviny, nepozerajú sa po zložení a kvalite potraviny, avšak čoraz viac len po cene. Dopyt potravín s najnižšou cenou je najväčší a mnohí spotrebitelia nemajú ani len záujem sa dozvedieť príčiny poklesu ceny na trhu. Obchodné reťazce ako najväčší modifikátor konkurencie túto situáciu dôkladne využívajú a v zmysle princípov trhového hospodárstva menia aj svoju ponuku, ktorá sa vyvíja len podľa ceny. Mnoho spotrebiteľov vôbec neprihliada na to, že „viac neznamená vždy aj lepšie“ a takisto sa toto heslo už dávno vytratilo aj z našich obchodov.