Našťastie môj fahrplan počítal so zlyhaním práve pri Orangerii a preto som mal náhradu. Prvotným dôvodom bolo to, že na internete som našiel asi 5 liniek na Orangerie, a vo dvoch starších bol termín skončenia rekonštrukcie koniec roku 2003, vo dvoch novších 2004, a v najčerstvejšej správe začiatok roku 2005. Ale neveril som, že toto je konečný termín. A tak sme sa presunuli do Rodinovho múzea. Od Rodina som dovtedy poznal len pár depresívnych, znetvorených a obitých sôch. Bol som príjemne prekvapený tým, že vytvoril hromadu krásnych diel, ktoré sú minimálne porovnateľné s najlepšími antickými. Veľmi pekné prostredie v dome s veľkou záhradou, kde sú vystavené niektoré z nich (napríklad Mysliteľ) pretvorilo prvú časť prehliadky na kľudnú prechádzku s občasným fotením. V dome potom boli vystavené menšie exponáty a dokonca aj socha nahého pupkatého Balzaca... Fantastické boli sochy z alabastru - napríklad ruky, prípadne sochy žien, ktoré akoby vystupovali z alabastrového masívu.
Objavili sme aj ďalšie z „rozkročených“ diel – „Izis, posol bohov“ - naozaj naturalisticky stvárnené – priam učebnica pre začínajúcich gynekológov. Obligátne pre Rodina bolo, že nemalo hlavu a ľavú ruku. Z anglického výkladu som zachytil, že časti tiel sôch odstraňoval sám autor, pretože boli podľa neho zbytočné – sochu zbavil častí, ktoré by podľa neho odvádzali pozornosť od hlavného motívu a odkazu diela. No, aspoň že tej Izis nechal „hlavný motív“...:-)))) Prekvapilo nás, že sme v múzeu našli dva originály Van Gogha, a jedného Renoira a nejakých Seuratov o čom sa nezmieňoval ani sprievodca. Pripadalo mi to ako typická vec pre Paríž - akékoľvek múzeum v inom meste by asi prítomnosť takých diel roztrubovalo na všetky strany, tu boli iba ako doplnok sôch Rodina, ako dar umelcovi od iných umelcov. V Paríži je proste koncentrácia spičkových diel taká, že „kultúrna hodnotová inflácia“ je tu obrovská. Škoda, bohvie koľko skvostov sme prepásli len preto, že sme neboli v nejakom múzeu, špecializujúcom sa na niečo iné, kde nejaký obraz visí len ako „doplnok“.