„Mrzí ma to, že to poviem, no reklama v Quartz je lepšia než veľa redakčných článkov na niektorých tech portáloch,“ povedal pred časom Ben Rooney, bývalý šéf sekcie techniky Wall Street Journal Europe.
Zdá sa, že tento výrok v súčasnosti neplatí len pre sponzorovaný obsah tech & business webu Quartz, ale aj pre mnohé iné svetové portály. Úroveň platených článkov sa naustále zvyšuje a v niektorých prípadoch takéto články dosahujú úroveň (a niekedy až prevyšujú) úroveň redakčného obsahu.
Predpokladáme, že práve v tomto duchu sa bude niesť aj rok 2017. Prinášame vám päť príkladov pekného a úspešného sponzorovaného obsahu, ktorý vo svete stihol vzniknúť v januári 2017.
1. Digital Trends + Canon: In Real Life
Uznávaný portál obsahujúci recenzie technologických noviniek vytvoril v spolupráci so značkou Canon článok o fotoaparáte Canon EOS 80D, a to tak, že traja rôzni fotografi popísali svoju prvú skúsenosť s novinkou. Článok plný pekných fotografií a skúseností skutočných používateľov je vizuálne veľmi atraktívny.

2. National Geographic + United Technologies: Urban Expeditions
Samostatnú sekciu na National Geographic sponzoruje americká technologická spoločnosť. Sekcia obsahuje pekné infografiky, kvízy a články týkajúce sa ekológie a trendov ochrany životného prostredia.

3. FX + Washington Post: Un/Civilized
To, že seriály sú výborným obsahom pre sponzorované články potvrdil už niekoľkokrát Netflix. Krásny bsah sa však vydaril aj WP Brand Studio. Článok o temnej stránke Londýna 19. storočia s dobovými ilustráciami a interaktívnou mapou vznikol pre britský historický televízny seriál Taboo z produkcie BBC One a FX.

4. Advil + People: American Doers
Pilulky proti bolesti zasponzorovali na webe People sekciu obsahujúcu videá s príbehmi obyčajných ľudí a ich povolaní. Trénera boxu, tesárku, ženu, ktorá vlastnými rukami stavia dedinu a ďalších ľudí spája fakt, že ich každodenný život sprevádza bolesť. Videá sú urobené tak pekne, že vás to jednoducho baví pozerať.

5. Make in India + CNN: Infrastructure
Na spravodajskom portáli CNN sa objavil interaktívny grafický obsah sponzorovaný iniciatívou indickej vlády 'Make in India'. Prostredníctvom interaktívnej grafiky približuje súčasnú situáciu v Indii a veľkolepý projekt novej infraštruktúry. Malé množstvo textu a maximum údajov v infografikách podávajú komplikovanú tému čitateľovi naozaj príjemným a prehľadným spôsobom.

V SME Creative sme v januári odštartovali spoluprácu s viacerými novými klientmi. Jedným z nich je aj spoločnosť Metro.
METRO + SME - Dilema školských jedální: Z eura musia vyčarovať zdravé jedlo
V spolupráci so spoločnosťou METRO, ktorá sá dlhodobo venuje téme stravovania detí, sme pripravili longform na túto tému. Prostredníctvom rozhovoru s vedúcou školskej jedálne v Bratislave, vyjadrení odborníčok na výživu detí či citovaním noriem ministerstva školstva sme ponúkli komplexný pohľad na kontroverznú a spoločensky významnú tému.
