Včera podvečer - 7. mája 2025 - som v predajni NAY v bratislavskom nákupnom centre AVION asistoval kamarátovi pri výbere novej klávesnice k počítaču.
Aj keď sme sa v oddelení príslušenstva k počítačom obšmietali nejaké 3 minúty (možno aj päť), nebol v ňom ani jeden - jediný (!!!) predavač, ktorý by nám s výberom poradil. Tak to zostalo na nás. Kamarát nemal špeciálne nároky, tak sme vybrali dobre vyzerajúcu káblovú klávesnicu Hama KC-700 s nízkymi tlačidlami so zaoblenými rohmi. Táto vystavená bola bez obalu, a nepodarilo sa mi nájsť medzi zabalenými kusmi pohádzanými v spodnom regáli ako smetie totožnú. Obďaleč sme si všimli dvoch predavačov, ktorí sa spoločne venovali jednému zákazníkovi. Kamarát ich poprosil, či mu môžu dať novú zabalenú klávesnicu. Jeden z nich otrávene odvrkol, že sa venuje inému kupujúcemu a máme čakať. Čakali sme pri ňom asi 10 minút, kým on, ani jeho kolega, si nás nevšímali, a očividne im to robilo dobre. Kým kamarát ďalej trpezlivo čakal, kým sa jeden z tých dvoch predavačov uvoľní, ja som sa bol trošku rozhliadnuť po predajni. O niekoľko uličiek ďalej som objavil ďalšiu dvojicu predavačov, ktorí sa - zas spolu - venovali inému zákazníkovi. Neviem, prečo NAY zamestnáva takých predavačov, ktorí dokážu robiť iba v dvojiciach. To je každý z nich samostatne totálne neschopný?! Ak sa takto grupujú, a neoddelia sa ani na vyzvanie, samozrejme, že potom pri ďalších regáloch chýbajú! Pri týchto dvoch však bol aj tretí kolega, ktorý aranžoval tovar. Až on, keď som ho poprosil o pomoc, okamžite a veľmi ochotne vstal, išiel so mnou k regálu s klávesnicami, a v kope zabalených klávesníc predsa len našiel tú, ktorú si vybral môj kamarát.

Včerajší nákup v NAY hodnotím maximálne negatívne, lebo takmer štvrť hodiny si nás nikto nevšímal, prvý predavač bol neochotný a nechal nás 10 minút zbytočne čakať bez toho, aby zavolal iného voľného predavača či nám inak pomohol!
Kde sú tie časy, keď som ani poriadne nevstúpil do predajne, a už sa ku mne rútil predavač s privítaním „Pomôžem? Poradím?“
Zdá sa mi, že po tom, čo NAY zhltol DATART a – tentokrát – už vraj konečne naozaj skrachoval aj OKAY – NAY teraz už bez významnejšej konkurencie kamenných predajní elektroniky stratil akúkoľvek motiváciu pre kvalitu a profesionálnosť, ktorá bola pre NAY od jeho vzniku (a konkurenčného boja s legendárnym EuroComp-om v 90. rokoch) až doteraz príznačnou.
Škoda!