Teodor Pasternák
Ups, Up Dejéuner!
Najlepší business je taký, ktorý má minimálne náklady a garanciu v zákonoch. Firmy ho môžu flákať, napriek tomu bohatnú.
Kedysi som chcel byť novinárom. Hoci som zmaturoval na SOU obchodnom, veľa som písal a nahrával. K prijímačkám na Žurnalistiku na FiF UK som poslal 150 článkov z celoštátnych novín, časopisov a kazetu mojich reportáží zo Slovenského rozhlasu... Počas štúdia som skončil s novinárstvom a začal sa venovať reklame, počítačovým kurzom. 10 rokov som prednášal študentom Katedry žurnalistiky FiF UK v Bratislave a ďalšie dva Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.Od svojich ôsmich rokov, ale najmä od leta 2015 sa venujem aj herectvu. Možno ma vidieť vo filmoch, seriáloch, reklamách a videoklipoch na Slovensku, v Čechách a vo Švajčiarsku.V januári 2019 som však úplne zmenil profesiu a stal sa zo mňa konzultant verejného obstarávania. Často sa však popri tom dostávam i pred kameru, a kedy - tedy aj čosi napíšem. Zoznam autorových rubrík: PRED KAMEROU, LIETANIE A LETECTVO, O TOM, ČO MA TRÁPI, TÁ POLITIKA SLOVENSKÁ, BRATISLAVSKÉ PATÁLIE, GASTRONOMICKÉ (NE)ZÁŽITKY, UDALOSTI
Najlepší business je taký, ktorý má minimálne náklady a garanciu v zákonoch. Firmy ho môžu flákať, napriek tomu bohatnú.
Keď pre COVID zakázali cestovať, pracovníci CK DAKA začali šiť rúška. OK. A potom začali testovať. Keďže od 1.7. došlo k výraznej redukcii MOM-iek, čakal by som, že zostanú najlepšie z najlepších. Ááááále kdeže, čerta starého!!!
ZSE Energia, a.s. dodáva elektrinu-a to robí dobre. No vnucuje aj lekársku či počítačovú pomoc i poistenie. Uveril som - a 4 roky platil. Keď nastala havária, cez telefón rozhodli, že haváriu nemám, aj keď mi už vytápalo kúpeľňu
Keď nájdeme v schránke žltý papierik, na pošte predložíme občiansky preukaz či doklad o firme, podpíšeme prevzatie a úradníčka nám zásielku vydá. Prevzatie elektronických zásielok tiež podpíšeme, no dostaneme ich až oveľa neskôr.
Pred necelým týždňom som uverejnil blog o tom, ako bulletin bratislavského podujatia „Deň otvorených dverí samosprávy 19. - 21. apríla 2013" zavádzal. Na jeho titulnom liste boli totiž vyobrazené objekty, ktoré sa podujatia netýkali a budov, kde akcia vôbec neprebiehala. Skritizoval som, že sa Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou Hlavného mesta SR Bratislava, ktoré bulletin pripravilo, dokázalo podpísať pod takýto nezmysel. Nechápal som, ako sa to mohlo stať, keď na marketingovom oddelení Magistrátu pracuje 13 (!!!) zamestnancov a z nich 4 (slovom štyria!!!) - Ľ Andrassy, S. Ščepán, D. Rodinová a M. Halušková sú hovorcovia! Najmä, ak za primátora P. Kresánka agendu zvládal jediný tlačový tajomník - a nezdá sa mi, že by Bratislava potrebovala na túto funkciu viac ľudí. Najmä - ak svojich hovorcov majú ešte aj mestské časti i mestské podniky!
Nemyslel som si, že svoj druhý blogerský príspevok napíšem tak skoro, a už vôbec nie, že bude na tú istú tému, ako prvý. Opäť som raz totiž poslúchol výzvy Magistrátu na zrieknutie sa individuálnej dopravy, nechal auto doma a využil služby Dopravného podniku Bratislava (DPB). Električkou som sa odviezol do centra mesta na autogramiádu Zdeňka Pohlreicha – gastronomického kata z programu „Ano, šéfe!“. Ani teraz nemám k službám, dochvíľnosti, preplnenosti a šoférovi žiadne výhrady – všetko bolo o.k. S každou jazdou vozidlom DPB však s hrôzou zisťujem, že jeho stratégia informovania je absolútne katastrofálna!
Približne raz za rok si urobím taký vlastný súkromný test či skúšku, či by sa mi oplatilo opäť si začať kupovať električenku a prejsť z môjho pohodlného a klimatizovaného auta do nevyspytateľných vozidiel bratislavskej mestskej hromadnej dopravy. Neberiem pri tom do úvahy cenu, ale kvalitu cestovania resp. služby. Nie je to komplexná analýza, ale akési moje dojmy z jednej - dvoch trás, ktoré absolvujem. Spravidla som sklamaný. Nebolo to inak ani včera. Abnormality v linkovaní (dva trolejbusy medzi číslami liniek autobusov), nevysvetlené poznámky v cestovných poriadkoch a vôbec grafický vizuál cestovných poriadkov, z ktorých ani nie je zrejmé, či ide o autobus, trolejbus alebo električku, ma vyburcovali k založeniu blogu a napísaniu tohoto môjho prvého príspevku.