
Po úvodníku 1. d4 Jf6 smeruje hra do indických systémov obrany zatvorených hier.
Po 2. c4 g6 je jasné, že čierny použije pole g7 na fianchetovanie svojho kráľovského strelca.
Po prirodzenom ťahu bieleho 3. Jc3 s kontrolou poľa e4 môže čierny hrať 3... Sg7 a prejsť do kráľovskej indickej, alebo môže atakovať stred vývinovým ťahom d-pešiaka 3... d5. Potom sa hra nazýva GRÜNFELDOVA INDICKÁ OBRANA.
Ďalšie možnosti bieleho sú rozmanité. Najčastejšie hrávanou a v súčasnosti hlavným postupom je výmenná varianta s ťahom 4. cxd5. Biely si v nej buduje pešcový stred po ťahoch 4... Jxd5 5. e4 a čierneho protihra spočíva v čiste figúrovej hre proti bielym pešiakom. Pri správnej a presnej hre oboch strán vo výmennej variante sa pozícia čoskoro zjednoduší výmenami pešiakov, jazdcov a strelcov v širšom strede šachovnice a posunie sa len do taktizovania ťažkých figúr s niekoľkými pešiakmi na oboch stranách. Po 18. ťahu čierneho môže potom taká vyložene remízová pozícia vyzerať nasledovne:
Biely má však v štvrtom ťahu k dispozícii aj iný, mierumilovnejší postup. Môže zahrať napríklad 4. Jf3 a nechať čierneho najprv pohodlne zrošovať a až potom sa pokúša obsadiť stred pešiakmi.
Inou možnosťou bieleho je staromódny vývin dámskeho strelca 4. Sf4, ktorý bol dosť populárny v 30.-tych rokoch 20.-teho storočia a hodí sa skôr do kráľovskej indickej. Po ďalšom 4... Jf6 5. Jf3 0-0 sa hra nazýva aj varianta troch jazdcov - maďarský útok. Takéto pokračovanie sa hralo aj v partii 20. storočia, kde toľko proklamovaný šachový génius Róbert Fischer sériou obetí rozdrvil bieleho nádhernými kombináciami (klikaním na farebne vyznačené časti viet sa presuniete do šachových prezentácií, kde si môžete vzorové partie uvedených variant prehrávať ťah po ťahu).
V každom prípade možno povedať, že Grünfeldova indická veľmi dobre dopĺňa repertoár indických obrán a je hrávaná aj dnes, dokonca s obľubou aj na medzinárodných turnajoch. Veľmi dobre ju praktizoval v zápase o titul majstra sveta Kasparov proti Karpovovi v 80.-tych rokoch minulého storočia. Jej teoretické poznanie je nevyhnutné pre bieleho, ktorý hráva zatvorené hry a čierny by ju mal poznať pre pestrosť otvorenia, ak používa s obľubou kráľovskú indickú.