
Dodatočne som sa však nad tým zamyslel, a uvedomil si, že podobným spôsobom asi rozmýšľa viacero ľudí. Cirkev je na jednej strane považovaná za „zlú inštitúciu" kvôli ktorej mnohí ľudia zanevierajú na vieru a Boha, na druhej strane je to podobne ako štát anonymná organizácia, ktorá sa má postarať o niečo, o čo sa nevedia či nechcú postarať ľudia. Tento názor však podľa mňa nie je správny, lebo cirkev nie je len nejaká anonymná organizácia, ale tvoria ju ľudia. A tak keď ten starší pán povedal, že sa o bezdomovcov má postarať cirkev, síce pravdepodobne chcel poukázať na to, že on sa o nich nemá starať. V skutočnosti, však povedal, že sa o nich má postarať skupina ľudí medzi ktorých sa podľa jeho ďalších slov radil.
Je zvláštne ako cirkev podobne ako aj štát slúži na to, aby sme na ňu hádzali „špinu", a aby sa postarala o veci, o ktoré sa my nechceme starať- bezdomovci, alkoholici, feťáci, kriminálnici atď. V skutočnosti sa však o „všetko" v konečnom dôsledku musia postarať ľudia, nejde to len tak hodiť na nejakú anonymnú inštitúciu. Ľudia, ktorí sa hlásia k cirkvi síce sú inšpirovaní Bohom, ale predsa sú to „len" ľudia z mäsa a kosti, ako aj ja a ty.
Za cirkev ľudia často mylne považujú len cirkevných hodnostárov, biskupov, kňazov či pápeža. V skutočnosti však cirkev sú všetci veriaci. Je zvláštne, že vnímanie cirkvi u „pospolitého" ľudu je pomerne negatívne. Mnohí ľudia opúšťajú cirkev kvôli negatívnej skúsenosti s predstavenými, iní si zas myslia, že „nepotrebujú" cirkev. My, ľudia sme však spoločenské bytosti, a tak potrebujeme spoločenstvo/skupinu ľudí na zdravý vývoj. Zároveň aj Biblia poukazuje na cirkevné zbory/spoločenstvá. Najakútnejšia situácia resp. najzreteľnejší odpor je predovšetkým v prípade najväčšej cirkvi. Azda práve preto, lebo je najväčšia a najviac centralizovaná, preto aj v prípade menších cirkví/zborov kde nie je prítomná taká komplikovaná štruktúra je vnímanie trochu menej negatívne. Keď sa zamýšľame nad chybami predstaviteľov cirkvi, tak si treba predovšetkým uvedomiť prečo vlastne prišiel Ježiš na Zem. Veď on prišiel predovšetkým kvôli hriešnikom, nikto z nás totiž nie je bez viny. Boh je predovšetkým milosť a láska. A tak sa síce nemáme len nečinne prizerať, ako ľudia hrešia, ale na druhej strane by sme všetkých mali merať rovnakým metrom, a odsúdiť predovšetkým (zlo)čin nie ľudí. A predovšetkým každému dať šancu na nápravu, nádej, a možnosť prejaviť úprimnú ľútosť.
Proti negatívnym vyjadreniam na cirkev sa vo väčšine prípadov ani nedá reagovať, lebo ako sa ja môžem vyjadriť k nejakému kňazovi XY ktorý údajne zneužíval deti. Jeho čin pokiaľ sa skutočne stal, je odsúdeniahodný, ale jeho osobné zlyhanie by nemalo ovplyvniť môj názor na vieru či cirkev. Taktiež odsúdenie resp. neodsúdenie tohto činu zo strany biskupa je opäť predovšetkým len jeho osobným postojom. A preto vôbec nezakladá zodpovednosť Boha za tento čin, keďže Boh nám dal slobodnú vôľu, a práve naše odlúčenie od Boha ako zdroja Lásky a pokoja má často za následok naše zlyhania či podobné nesprávne činy.
O tejto problematike by sa dalo popísať ešte veľmi veľa, a uznávam, že som len načrtol tému bez toho, aby som sa venoval jej hlbokému výkladu, ale snáď som niektorých z Vás aspoň primäl k uvažovaniu, resp. poukázal na jeden z fenoménov našej spoločnosti či doby.