Žil som už všelikde a šoféroval tamtiež. Bratislava, Banská Bystrica, Brno, New York... Nikde som sa nestretol s tak debilne nastavenými semaformi a tak nebezpečne riešenými križovatkami, ako tu v Košiciach. U nás na Mieri je veľká križovatka dvoch štvorprúdových ciest (Hlinkovej a Národnej). Na Národnej nie sú deliace ostrovčeky a chodci prechádzajú z jednej strany na druhú naraz. Na Hlinkovej si však dopravní architekti povedali, že sa trochu vybláznia, nechali si postaviť ostrovčeky, reku, prečo by chodci mali cez frekventovanú križovatku prejsť naraz, keď môžu uprostred cesty trochu postáť na metrovom fliačiku betónu? Prechádzam tadiaľ denne. Ako chodec dostanem zelenú, prejdem cez dva pruhy na úzky deliaci ostrovček, tam musím stáť, kým ma z oboch strán míňajú autá a autobusy, keď dostanem zelenú, prejdem na druhú stranu cesty. Vždy keď sa dá, idem na červenú a dúfam, že ma raz zastaví policajt. Ak by mi dal pokuku, zaplatil by som ju a vzápätí išiel na dopravný inšpektorát pýtať peniaze naspäť, lebo odmietam stáť uprostred cesty len preto, lebo príroda niekomu nenadelila dostatok rozumu. Ešte k tomu prechodu: Len sto metrov od neho, smerom na Tesco, je ďalší, ale bez ostrovčeka. Chodci prechádzajú naraz a žiadny kolaps to v doprave nespôsobuje, pritom tadiaľ idú tie isté autá, ktoré aj cez „môj" prechod. Počas dopravných špičiek si radšej prejdem tam. V New Yorku sú prechody cez osempruhové cesty. Bez ostrovčeka.
Tá žena, ktorú som spomínal v perexe, sa snažila prejsť cez cestu po prechode pre chodcov. Dopravní inšpektori ju svojim diletantským rozhodnutím prinútili prejsť doprostred križovatky a ostať tam stáť na úzkom nechránenom ostrovčeku, kým jej semafor dovolí pokračovať. To sa jej stalo osudným. Nedávno sa aj u nás na Mieri takto isto zrazili dve autá. Naštastie, ostrovček minuli a stalo sa to v noci, keď tam neboli chodci. Jedno z tých áut zaletelo až do neďalekého stromu, kde zhorelo aj so šoférom. Vtedy som vravel žene, že je len otázkou času, kedy nejaký idiot zmetie chodcov z ostrovčeka.
Toto nie je jediná anomália v nastavení košických semaforov. Prejazdnosť tunajších križovatiek komplikujú najmä nezmyselné obmedzenia a blokovania premávky pri odbočovaní vpravo a vľavo. Ich odstránením by sa ušetril dostatok času na to, aby chodci mohli rýchlo a hladko opustiť nebezpečné križovatky. Aby nemuseli stáť uprostred nich. Aby neumierali pri zrážkach áut tam, kde k nim najčastejšie dochádza.