Arogancia Regiojetu: Dostaň sa na dotovanú trať a môžeš všetko?

Prepravca Regiojet začínal v roku 2012 na trati Komárno - Bratislava s veľkou pompou a grandióznymi sľubmi. Ľudia boli vtedy (právom) skeptickí, no nie málo sa podarilo naplniť. A ako to vyzerá dnes?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Za 3 roky na tejto trase Regiojet strojnásobil počet prepravených cestujúcich, ľudia zo spádových oblastí sa menej spoliehajú na svoje autá, uľavilo sa priľahlým komunikáciám, súkromník sa dostal do čiernych čísel...Každý vyhráva, strieľame šampanské.

Nie tak celkom. Začnem tými ľahkými formami zdeformovaného prostredia, kde zákazník nemá luxus povedať: „kašlem na to, idem ku konkurencii!“ V čase, keď zneli úvodné fanfáry napr. Regiojet hovoril o občerstvení či čerstvej tlači. To prvé sa nikdy neudialo, to druhé začalo Hospodárskymi novinami, dnes však nájdete v stojanoch iba staré časopisy Quark, Kamarát, alebo pavučinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kultúra cestovania. Do práce chodievam ráno v zhruba rovnakých časoch - raz príde súprava jedna, inokedy dve. Neprišiel som na to, od čoho to závisí a keď som sa na to pýtal, dostal som len odpoveď, že: „vzhľadom na naše kapacity a aktuálnu situáciu bla bla..“ . V prípade, že príde iba jedna cestujeme sardinkovým spôsobom na jednej nohe a častokrát to s kontrolou lístkov vzdajú aj stewardi/stewardky. Mnohí sa sťažujú priamo vo vlaku, iní (ako ja) mailom no ani jedno ani druhé nikam nevedie.

Ešte k mailom. V každom vozni je nálepka – ak vás niečo trápi, napíšte na riaditel@regiojet.sk. Ukážkové PR. Urobil som tak niekoľkokrát s rôznymi podnetmi a ako roky ubiehali, odpovede prešli od makových k šafranovým. Dnes vážne pochybujem, že sa nimi ešte niekto zaoberá (žeby šetrenie?). Viem doložiť emailovú komunikáciu z ostatných týždňov (viac menej jednosmerná), prípadne tam môžete skúsiť napísať sami, no vtedy si na strihanie dní kúpte poriadne dlhý meter.

SkryťVypnúť reklamu

Pre lepšiu ilustráciu opíšem dva nedávne zážitky.

Jedno ráno som si po príchode na hlavnú stanicu uvedomil, že som si zabudol šál. Nuž som sa asi po 5 minútach otočil a vrátil do prázdneho vlaku. (Ten tam zvykne chvíľu stáť a potom sa otočí späť na smer Komárno). V momente keď som vkročil, na mna zahučal rušňovodič 'civilizovaným' “Hej!” a rukou mi ukazoval, že mám vlak opustiť. Odpovedal som: “Ukľudnite sa, prišiel som si len po šál.” On kráčajúc smerom ku mne zopakoval svoj výrok aj gesto, na čo som mu povedal, už vystupujúc von, že nie som dobytok a spýtal sa, či mu niečo hovorí zákaznícky prístup. Začal mi tykať a nazval ma buzerantom…Zavolal som na zákaznícke číslo Regiojetu a chcel sa sťažovať, povedali mi, že mám zavolať po 9 ráno, alebo napísať na riaditel@regiojet.sk. Výsmech.

SkryťVypnúť reklamu

Ten druhý, ešte čerstvejší je z večernej jazdy zo stanice Bratislava Nové Mesto. Na tabuli svieti všetko OK, nastupujem do vlaku. Pred nasledujúcou zastávkou rušňovodič zahlási, že na trati je nehoda, všetci musíme vystúpiť, preprava bude po ďalšiu stanicu zabezpečená autobusmi. Nuž, autobus prišiel až jeden. Vo vlaku bolo možno 200 ľudí a do jedného vozidla, ktoré Regiojet zabezpečil sa ich vošlo tak 50-70. Neskôr vysvitlo, že táto situácia trvala cca 4 hodiny, počas ktorých si toto divadlo museli absolvovať cestujúci tipnem z min 4 ďalších vlakov večernej špičky. Žiadne koordinovanie situácie znamenalo, že do autobusov sa prednostne dostali tí, čo mali širšie lakte a nie ženy, deti a tiež, že autobus premával istotne nadlimitne preťažený. Čo s tým? Tí na mieste nevedia, radia vám napíšte na riaditel@regiojet.sk. 

SkryťVypnúť reklamu

Žiadnej adekvátnej odpovede som sa v posledných mesiacoch nedočkal, tak píšem sem, možno si to pán riaditeľ všimne no najmä dúfam, že bude riešiť to, čo treba.

Regiojet určite skvalitnil cestovanie na Slovensku a tomu držím palce. Budem naďalej využívať ich služby a veriť, že sa veci v komunikácii a pri zvládaní krízových situácií zmenia. Aj v súvislosti s očakávaným vstupom na veľké javisko BA-KE. Akosi sa neviem zmieriť s horkým pocitom, ktorý vo mne vyvolávajú ostatné udalosti a nulové reakcie na ne…Cítim sa, akoby ten vztýčený prostredník pána Jančuru z článku HN bol určený nesprávnemu adresátovi – mne ako klientovi.

Dodatok 4.1.2015: Aktuálne dnes ráno v Kvetoslavove smerom do BA. Na zastávku prichádzam pozorujúc, že k závorám kluše výpravca po tom, čo ho ľudia upozornili, že autá už kvôli spustemným závorám čakajú na ceste asi 20 minút. Náš vlak má plánovaný odchod 7 47. O 8 00 ešte nielenže neprišiel žiaden vlak, ale v dnešnej technickej dobe ani ŽIADNE hlásenie prečo, čo sa deje, koľko budú ľudia čakať apod.

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent Fakulty riadenia a informatiky ŽU (2003). Od marca 2004 do októbra 2008 pracoval a žil v Severnej Karolíne, USA. Už opäť doma. Ex redaktor a šéfredaktor univerzitného magazínu.Angažuje sa aj na blogu sociálna dynamika.WeatherReports.com Zoznam autorových rubrík:  Život v USAInšpiráciaTipy na dobré filmyRecepty z USAPhotographieSúkromnéNezaradenéBlbnutie a z dlhej chvíleKeď blog musí veľa zniesť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Anna Brawne

Anna Brawne

104 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu