
Podarilo sa to na prvý krát. Veď išlo len o vyplnenie formulára
Následne na to prišla na môj osobný email odpoveď: „Vaša objednávka bude definitívne potvrdená až vo chvíli, keď vás bude telefonicky kontaktovať náš pracovník." Nuž tak som čakala.
Bolo niečo pred 19.00 hod. a ja som sa pustila do odhadzovania snehu. Pokročilý čas na to, aby všetci slušní ľudia už boli doma. Teda aspoň tí, ktorí nepracujú nepretržite....
V tom sa ozval mobil. „Prajem vám dobrý podvečer. Tu je firma „XY". Viete čo ste dnes robili o 10:50?"
Spozornela som. Dnes bolo toho toľko, že.... som si ledva spomenula....
„Áno, správne pani B." - spokojne rozprávala zamestnankyňa a nešetrila chválou, ako dobre som si vybrala a nepustila ma k slovu.
Stála som tam, vonku, v jednej ruke lopata, v druhej mobil a sneh s dažďom si so mňa robili pristávaciu dráhu.
„Volám vám, lebo máme pre vás lukratívnu ponuku. Ak ste si objednali totiž tento náš výrobok, k nemu vám dáme ďalší z tej istej rady.... a to teraz s 20% zľavou."
Ach trpezlivosť moja, neopúšťaj ma. Myslím si a oponujem, že už nič k tomu, čo som si objednala naozaj nepotrebujem.
Ale milá pani si hudie svoje. „No keď sa vám nehodí tento výrobok, myslím, že nakoľko ste si objednali „xy" máte zdravotné problémy, preto by som vám rada ponúkla liečivé mastičky, ktoré obsahujú takéto byliny, vhodné...."
Chcem prerušiť jej monológ, ale je to nemožné. A tak si vravím, nech sa vykecá.... „Takže ak súhlasíte, zarátam do vašej objednávky a výsledná suma bude..." ozýva sa z druhej strany.
„Moment, ale ja nesúhlasím," hovorím ráznym tónom, aby som jej dala najavo, že ma už otravuje. Uvedomujem si, že stačí úplne málo. Povedať "áno" a mať od nej pokoj... No nedám sa "opiť rožkom."
„Tak potom je tu ešte niečo, čo by vás mohlo zaujímať." A spustila znova. Tento krát hovorila o prístrojoch na cvičenie.... „Iste by sa vám zišli...." A mlela a mlela a mlela.
Už ma aj nohy oziabali, a ona nie a nie prestať. Až zasa sa dostala k vete: „Takže ak súhlasíte, zarátam to do objednávky a vaša výsledná suma bude...."
„Nie nesúhlasím," povedala som už s hnevom a nepustila som ju k slovu. „Objednala som si jeden produkt a ten mi stačí. Ak mi ho nemienite poslať, zájdem si do obchodu a kúpim si ho..."
„Ale, ale ja vám dávam naozaj lukratívne ponuky. Je to česť pre mňa komunikovať so zákazníkmi," ospravedlňovala sa pani rušiaca moju večernú činnosť a zároveň si plniaca svoju firemnú povinnosť.....
„Tak posledný krát. Žiadam si z vašej firmy jeden produkt. A nič viac. Aby sme si to ujasnili." Snažila som sa skončiť tento dotieravý rozhovor.
Na moje prekvapenie pochopila.
Ešte si odo mňa vypýtala jeden osobný údaj... Nuž priznávam, prezradila som jej ho, a to iba preto aby som sa s ňou nemusela naťahovať ďalších desať minút a mrznúť v snehu. A chcela, aby som si zapísala akési číslo, ktoré budem v prípade reklamácie, či otázok potrebovať. Nuž mala smolu... nemala som vonku ani papier, ani pero.... a tak sa musela uspokojiť s konštatovaním, že si ho vyhľadám na internetovej stránke firmy....
A poviem vám. Z internetu už za takýchto okolností nič nechcem....
Ľutujem tých, ktorí sa dajú prehovoriť a kúpia si aj to, čo nepotrebujú... veď je to v akcii.... , čo na tom, že to nikto nebude používať....
A ľutujem aj tých, ktorí musia takto "magoriť" potenciálnych, či "verných" zákazníkov.... a to aj o 19. hodine večer.