
Čo bude potom? Myslím, že to záleží od nás. Každé proroctvo sa môže a nemusí naplniť. Tí, ktorí poznajú, čo všetko prežil prorok Jonáš, keď chcel obrátiť Ninive, vedia, o čom hovorím. Bol smutný z toho, že mu proroctvo nevyšlo, lebo ľudia začali meniť svoje životy k lepšiemu. A hoci Boh predpovedal, že Ninive bude zničené, nakoniec to tak nebolo.Posledného pápeža Malachiáš nazýva Peter Rímsky a píše o ňom: "V posledných dňoch prenasledovania svätej rímskej cirkvi bude sedieť na pápežskom stolci Peter Rímsky a svoje stádo prevedie veľkým utrpením. Mesto na siedmich kopcoch bude zničené a hrozný sudca príde súdiť ľud."Dnes je moderné bojovať proti hodnotám, ktoré hlása Cirkev aj proti tým, ktoré nám šepká svedomie. Ak sa jeho šepot zosilňuje, rýchle ho umlčíme nejakým demokraticky prijatým zákonom. Menšina sa musí podrobiť. A ak bude treba, odhlasujeme si, že ani Boh a ani svedomie neexistujú. Podľa všetkého prežívame posledné časy. Vo svete okrem zla je aj stále sa rozširujúce dobro. Preto to nemusíme vidieť až tak katastroficky.Toto proroctvo však môže znamenať aj niečo iné. Možno fakt dozrie doba, aby namiesto pápeža katolíkov prišiel pápež kresťanov.Pápež Ján Pavol II. to vo svojej encyklike Ut unum sint (Aby boli jedno)opisuje v bode 96 takto: "Nesmiernu úlohu, ktorú nemôžeme odmietnuť, ja sám nemôžem splniť. Nemohlo by spoločenstvo, ktoré nás už teraz všetkých spoločne spája, i keď v nedokonalej forme, podnietiť zodpovedných cirkevných činiteľov a ich teológov, aby na túto tému nadviazali so mnou s trpezlivosťou bratský dialóg, pri ktorom by sme sa vzájomne vypočuli bez neplodných polemík, pričom by sme sa riadili jedine a bezvýhradne Kristovou vôľou ohľadne jeho cirkvi a nechali sa preniknúť Duchom jeho modlitby: "Aby všetci boli jedno, ako ty, Otče, vo mne a ja v tebe, aby aj oni boli v nás jedno, aby svet uveril, že si ma ty poslal" (Jn 17,21)? (www.rcc.sk)Rímsky biskup požiadal svojich odlúčených bratov a sestry, aby mu pomohli pretvoriť pápežský úrad na úrad jednoty pre celú KRISTOVU CIRKEV.Sme na to pripravení? Nie je viera v Európe iba zemiaková viera? (Čo je na nej dobré, je pod zemou.) Nie sú spoločenstvá v Afrike, Južnej Amerike, či v iných krajinách bližšie k evanjeliu ako tie v "kresťanskej" Európe?Čo dodať? Dvaja skutočne veriaci kresťania, aj keď z iných vierovyznaní, sú priatelia. Dvaja skutočne veriaci ohlasovatelia Božieho slova sú priatelia a nechcú toho druhého navliekať do svojho kabáta. Koľko máme skutočných priateľov medzi ľuďmi, ktorí majú iný pohľad na vieru ako my?Nehľadajme, čo nás rozdeľuje, ale to čo nás spája. A to je láska Kristova. On sa modlí za nás, aby sme boli jedno...