
Pri oprave Obecného domu v Rači víťazná ponuka hovorila o sume 13,43 mil. SKK a bola to najnižšia ponuka, na základe ktorej vyhrala zákazku na rekonštrukciu firma Jaroslav Kvaššay, s.r.o., v zmluve o diele bol termín ukončenia rekonštrukcie dohodnutý na 28.2.2009. Tri dni pred termínom dokončenia však bol podpísaný prvý dodatok, ktorý predĺžil termín na 30.04.2009, navýšil cenu na 15,43 mil. SKK a z predmetu dodávky bola vylúčená dodávka a montáž plošín pre imobilných. Deň pred vypršaním lehoty dokončenia bol podpísaný dodatok číslo dva, ktorý termín predĺžil do 31.05.2009. V poslednom dodatku z 27.05. bola cena rekonštrukcie ešte zvýšená na 17,24 mil. SKK. Výsledkom je, že cena za rekonštrukciu bola zvýšená o 3,81 mil. SKK, práce trvali o tri mesiace dlhšie a mimo iného neboli vybudované plošiny pre imobilných. Kontrolór Medlen skonštatoval, že "nebola dostatočne uplatnená zásada hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti použitia verejných prostriedkov". Kontrolór Medlen, ktorý zistil plytvanie a nedodržiavanie zákona o verejnom obstarávaní v prípade rekonštrukcie obecného domu, bol následne po tejto kontrole postupne "odídený" z úradu a nahradený hasičom Hargašom.
Nový kontrolór dostal väčšie sústo, kontrolu rekonštrukcie Nemeckého kultúrneho domu (NKD), napriek výrazne navýšenému rozpočtu (o 17,65 mil. SKK) konštatoval, že všetko je v poriadku, aj keď to bolo čisté ako sneh okolo Slovnaftu. Víťazná firma OTYK invest, s.r.o. bola pôvodne informovaná, že jej ponuka je "nezvyčajne nízka" a mala písomne vysvetliť nízku cenu. Ako ju vysvetlila nie je zatiaľ známe, ale ponuka vyhrala. Z kontroly nie je ani známe, prečo sa cena postupne dodatkami č. 1 až 5 navýšená o spomenutých 17,65 mil. SKK (je iba uvedené "rozdiel vznikol prácou naviac"). V utorok 08.02. na zastupiteľstve sa kontrolóra Hargaša opýtam, čo presne myslí pod formuláciou práca naviac a prečo v prípade Obecného domu bolo konštatované porušenie zásady hospodárnosti (navýšenie o 3,81 mil. SKK, kontrolór Madlen) a v prípade NKD (navýšenie o 17,65 mil. SKK, kontrolór Hargaš) nie.
Mestská časť Bratislava-Rača iba v týchto dvoch projektoch navýšila ceny platené stavebným firmám o 21,46 mil. SKK, koľko detských ihrísk, výtlkov na cestách, cyklotrás či príspevkov do základných a materských škôl v Rači sa z toho dá financovať, nie je potrebné spomínať. Tento príklad z Rače ukazuje, ako v praxi fungovalo plytvanie a ulievanie peňazí daňových poplatníkov v mestskej časti za starostovania Jána Zvonára (Smer-SD). Zverejňovanie zmlúv, materiálov na zastupiteľstvo a maximálna transparentnosť sú cestou, ako môžeme v Rači vrátiť dôveru občanov v samosprávu.