Podľa tohto dopravno-inžinierského posúdenia v projekte Račany Rosso bude chodiť cez ulicu Podbrezovská iba 5 áut v rannej dopravnej špičke. V tabuľke je 21 áut - takže ide asi o zlý zákres, vychádzajme teda z počtu 21 áut v dopravnej špičke za hodinu. V prípade neriadenej navrhovanej križovatky Pri vinohradoch ide o 10 resp. 43 áut. Smer cesta Pri Vinohradoch je priamym smerom k ZŠ Tbiliská, zdravotnému centru, budúcemu fitnesscentru, k miestnemu úradu, ku kostolom atď.


Podbrezovská ulica je už v súčasnosti veľmi úzka a nie je tam miestami žiaden chodník (na obrázku vidieť časť chodníka - tým však neprejdú ani mamičky s kočiarom ani seniori z neďalekého domovu dôchodcov na vozíku alebo s paličkou). Druhý obrázok je navrhovaný vstup pri Račany Bianco.


Základnou otázkou hlavolamu je, ako je možné, že v analýze drvivá väčšina automobilov v špičke (celkovo 430/hod.) má ísť vraj cez výstup na Púchovskú (fialová šípka) a iba minimum má ísť cez tieto dve ulice - napriek tomu, že v prípade Podbrezovskej ulice ide o rádius bytových domov s cca 350 parkovacími miestami (červený kruh) a v prípade ulici Pri vinohradoch o minimálne cca 1000 parkovacích miest (záleží od typov bytov a počtu ich izieb v reálnom riešení).

Takže otázka rébusu je takáto - je možné, že drvivá väčšina automobilov bude vychádzať z bludiska východom s fialovou šípkou? Alebo je to všetko fikcia na zapchanie úst? Alebo nám odpoveď dá David Copperfield?
Ak nás chcete podporiť v petícii proti tomuto objemovo úplne nevhodnému projektu, je možné vypísať písomnú petíciu a tiež elektronickú petíciu na changenet.sk. Všetko o petícii tu. Viac o predmetnej analýze píšem tu. Za celý petičný výbor - ďakujeme veľmi pekne za podporu!
Foto: autor; printscreen dopravnej analýzy a urbanistickej štúdie Račany Rosso