Redaktorka neskôr skonštatovala, že sa z našich životov vytráca taká obyčajná vec ako je pochvala a uznanie. Spokojní, motivovaní a lojálni zamestnanci sú základom konkurencieschopnosti firmy. Vedenie spoločnosti často nepozná názory svojich zamestnancov a podceňuje závislosť medzi spokojnosťou a celkovou úspešnosťou na trhu. Rast spokojnosti sa prejaví v zvyšovaní produktivity, zlepšení kvality výrobkov alebo poskytovaných služieb a väčšom počte inovácií. Spokojní zamestnanci vytvárajú zamestnávateľovi pozitívnu referenciu čím zvyšujú jeho atraktivitu pre potenciálnych uchádzačov a upevňujú jeho konkurenčné postavenie na trhu.http://www.pwc.com/sk/sk/poradenstvo-ludske-zdroje/prieskum-spokojnosti.jhtmlŽiaľ, u nás sa zamestnancom miesto pochvaly dostáva skôr viet typu : keď sa Vám nepáči, dajte výpoveď, úrady práce sú plné zamestnaniachtivých pracovníkov a buďte radi, že máte prácu. Namiesto pozitívnej referencie si vytvárate v sebe pocit krivdy , pracujete v strachu a neistote a podpisujete vyhlásenia o mlčanlivosti . Môj názor je taký, že firma, ktorá nemá, čo skrývať a vytvára pre zamestnancov zdravé pracovné prostredie s istotou bezpečnosti práce a morálneho , či nebodaj finančného ohodnotenia, nemá prečo dávať podpisovať svojim zamestnancom podobné vyhlásenia. Spokojný zamestnanec robí firme pozitívnu reklamu a dobré meno. Nespokojný zamestnanec nerobí zlé meno firme, len upozorňuje na skutočnosti, ktoré bránia vytváraniu dobrého mena. A práve tento rozdiel by mali niektoré firmy pochopiť. Hospodárska kríza ubrala z pokladníc, ale nemala by zasiahnuť aj úroveň morálnu. Preto by nebolo na škodu uvedomiť si silu motivácie dobrým slovom a uznaním. Stojí nás to tak málo, ale dokáže priam zázrak.
Spokojnosť zamestnancov
Nedávno ma zaujal v istých správach prieskum, týkajúci sa spokojnosti zamestnancov. Opýtaných sa redaktorka pýtala, kedy ich naposledy ich šéf pochválil a za čo. V ľuďoch to väčšinou vyvolalo úsmev a prekvapenie.