Stručné zhrnutie článkuIrva Brechnera, viceprezidenta spoločnosti SendTec, ktorá v USA pracuje v oblasti direct marketingu a search engine marketingu pre klientov ako AVON, Shell, Pedigree, Pfizer či BlackBerry:
Zhodné vlastnosti PPC a directmarketingu (DM):
DM strategicky vyberávhodné databázy, PPC zas vhodné kľúčovéslová. Vo svete plateného vyhľadávania sajedna kombinácia kľúčových slov rovnájednej DM databáze.
V DM je dôležitévyzvať zákazníka k akcii (odpovedi...), to istéplatí pre PPC.
Tradičný poštovýdirect marketing aj PPC sú hodnotené na základenávratnosti investícií (ROI, return ofinvestment).
Rozdiely medzi PPC a directmarketingom:
PPC je oveľa rýchlejšie -počnúc nastavením kampane až po jej zhodnotenie. Užpo niekoľkých hodinách od spustenia PPC kampaneviete, či ju ešte treba upraviť, aby dosiahla väčšiuefektivitu, alebo je dobrá už v spustenej podobe.
Písanie reklamnéhotextu pre kontextové odkazy je úplne odlišnéod akéhokoľvek iného reklamného textu. Najednej strane musíte prilákať potenciálnychzákazníkov s vážnym záujmom,na strane druhej „odohnať" takých, ktorí na vašeodkazy klikajú bez záujmu o produkt.