Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Dušan V. Mikeš

Dušan V. Mikeš

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Politika

Čo asi nebude v programe žiadnej politickej strany

Dušan V. Mikeš

Čo asi nebude v programe žiadnej politickej strany

Nesplniteľné sľubuje hocikto, ale napr. médiom na priame prenosy zo schôdzí NR SR dnes môže byť internet, dokonca stačí prenášať zvuk. Daňovo-odvodové prázdniny pre začínajúcich živnostníkov. Podpora práce na čiastočný úväzok. Čo najviac článkov vo zvukovej podobe, príležitosť pre ľudí s mikrofonickými schopnosťami. Dotácia na elektromobily. Povinnosť označovať v menu jedlá vhodné pre vegetariánov a vegánov a ponúkať všade 1 jednoduché jedlo, napr. fazuľu s ryžou. Legislatívne pritvrdiť: reklama na alkohol, protifajčiarsky zákon, štvorkolky a hlučné motorky, „zábavná" pyrotechnika. Spotrebná elektronika: úplné vypnutie, s nulovým odberom. Nehorázne ceny tonerov obmedzené na 10% z ceny tlačiarne... Žeby sa predsa len niekto ešte neskorumpovaný alebo prinajhoršom niekto s gorilou na chrbte inšpiroval?

  • 17. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 493x
  • 7
Dojmy z demonštrácie v Budapešti

Dušan V. Mikeš

Dojmy z demonštrácie v Budapešti

Bol som svedkom demonštrácie za odvolanie premiéra Ferenca Gyurcsánya a tak vznikol tento textový a obrazový dokument. Streda, 4.10.2006 večer, námestie Kossuth tér pred budovou maďarského parlamentu.

  • 9. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Oblbovať sa dá

Dušan V. Mikeš

Oblbovať sa dá

"Oblbovať sa dá akékoľvek množstvo ľudí akýkoľvek dlhý čas v závislosti od rozpočtu. Pozor na to, idú voľby!!! (A. Hlina). Tento podivný predvolebný transparent tróni na streche jedného šesťposchodového baraku v centre Bratislavy. S pricapeným čiernym logom istej reklamnej agentúry vpravo hore. Čo je za tým... kto je za tým... komu slúži a koho má osloviť táto kampaň... kto je vlastne autor výroku A. Hlina... to už môže byť úloha pre niekoho investigatívnejšieho. Matematicky povedané, pravdivostná hodnota výroku = 1. Kriminalisticky povedané, pravdepodobnosť správnosti výroku hraničí s istotou.

  • 5. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Prečo majú moslimovia bojkotovať Coca-Colu

Dušan V. Mikeš

Prečo majú moslimovia bojkotovať Coca-Colu

Pointa bude až v závere... moslimovia majú bojkotovať Coca-Colu nie preto, že pochádza z USA, to by bolo príliš jednoduché... ten dôvod je podstatne prešpekulovanejší, učite neuhádnete. ...Tento článok je drobný pokus o pochopenie zmýšľania súčasných moslimov, k čomu nám možno môže pomôcť aspoň virtuálna návšteva pomerne vzdialenej moslimskej krajiny - Pakistanu. Ako sa tam vyjadrujú, napríklad, ku kauze karikatúry proroka Mohameda?

  • 15. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Chceme červeného župana?

Dušan V. Mikeš

Chceme červeného župana?

„Bratislava je modrá ... chceme červeného župana?“ Na billboarde vľavo modrý kandidát na župana bratislavského VÚC, vpravo červený, zobrazený fantómovou grafikou, podporovaný červenou stranou. K tomu sa mi žiada povedať, že znevažovanie, očierňovanie a očerveňovanie protikandidáta je jedným z najnevhodnejších spôsobov vedenia kampane, a zo strany súčasného župana dosť nešťastný. Môže mu urobiť celkom dobrú medvediu službu. A vôbec, v takýchto voľbách ani nemusia rozhodnúť schopnosti, dôveryhodnosť a referencie kandidáta, ale stranícka príslušnosť alebo podpora bizarných účelových koalícií politických strán. „Voľte mňa“ je v poriadku, ale „nevoľte jeho“ už nie. „Dobrá modrá“ na modrých billboardoch je v poriadku, ale „zlá červená“ už nie. Čím sa líši červeno-modré myslenie od čierno-bieleho? ...Komerčné antireklamy ... to by už bolo niečo iné, keby som mal na to prostriedky, tak robím...: „nekupujte tamto a tamto“ „nepodporujte tamto a tamto“, „bojkotujte to a to“. Pre pamätníkov: v roku 1992 mala jedna zo strán súčasnej vládnej koalície sformulovaných už neviemkoľko bodov prečo nevoliť stranu, ktorá potom vyhrala parlamentné voľby...

  • 6. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
Ota Šík náš Jánošík alebo reklamné slogany novembra 1989

Dušan V. Mikeš

Ota Šík náš Jánošík alebo reklamné slogany novembra 1989

Konečne som našiel môj zapotrošený zaprášený debilníček, do ktorého som si robil v novembri 1989 poznámky. Kto čo kedy kde vyhlásil, rôzne bezvýznamnosti, o ktorých som si vtedy myslel, že sú míľnikmi histórie... a takisto prejavy ľudovej revolučnej alebo prevratovej tvorivosti v podobe bizarných sloganov... a dokonca som obkresľoval kreslené vtipy. Takých spontánnych amatérskych plagátov boli vtedy plné ulice. Niektorí z týchto autorov sa možno neskôr uplatnili v kapitalistických reklamných agentúrach ako copywriteri.

  • 21. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 238x
  • 8
Ekonomická náplasť na ekologické rany?

Dušan V. Mikeš

Ekonomická náplasť na ekologické rany?

Na summite v Bruseli sa stretli najvyšší predstavitelia členských štátov EÚ a okrem iného rokujú aj o reformách, ktorých cieľom je oživenie ekonomiky. Z vyhlásenia európskeho komisára pre obchod Petra Mandelsona: „...... Verím, že treba robiť viac pre životné prostredie. No na to potrebujeme väčšiu ekonomickú silu, ktorá by preto mala byť prioritou."

  • 23. mar 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 214x
  • 8
SkryťZatvoriť reklamu