Preto že, ak si niekto vyberie napríklad televízor na základe technických
parametrov či recenzií. Tak naozaj nechápem dôvod vrátenia takého tovaru.
Ľudia v podstate vymýšlajú, špekulujú a bez rozmyslu zneužívajú túto možnosť.
A ak si zákazníci budú z e-shopov robiť i naďalej skúšobnú kabínku,
tak ich môžu veľmi rýchlo zlikvidovať, alebo môžu spôsobiť zvýšenie cien tovaru.
Za ďalšie, vôbec nechápu, že síce majú nárok tovar vrátiť, ale v pôvodnom stave.
Všade sa oháňame právami a na zodpovednosť sa akosi zabúda.
Ak zákazník tovar nevráti v pôvodnom stave a tovar javí známky používania a
je viditeľne opotrebovaný. Predajca ho musí vrátiť do pôvodného stavu a to niečo stojí.
Poprípade ho môže zaradiť späť do predaja už iba ako bazár za cenu, ktorá je hlboko pod nákup. Preto má predajca nárok účtovať si sumu,
ktorá vykompenzuje spomínané náklady(stratu).
Všimli ste si to? Nielen zákazník má práva ale aj predajca.
Nik predsa nechodí do práce len tak zadarmo.
A aj v e-shopoch sú ľudia, ktorí sú platený zo zisku firmy.
Veľakrát musí e-shop výrobok poslať na servis,
kvôli skontrolovaniu technického stavu (hlavne pri elektronike).
Pretože je veľa špekulantov, ktorí tovar stihli za tých 7 dní pokaziť a jednoducho ho vrátia ako keby sa nič nedialo. Skontrolovanie tovaru servisom tiež niečo stojí. Hradí to e-shop.
V podstate si každý môže beztrestne čokoľvek kúpiť a skúšať to doma 7 dní
a potom týmto rozbaleným tovarom zahltiť sklady internetových obchdov.
Platí jednoduché pravidlo.
A to: nakupuj s rozumom a každý nákup si poriadne premysli.
Ešte jeden drobný rozdiel medzi e-shopom a kamenným obchodom:
Kamenný obchod všetko čo vystavuje, má aj fyzicky k odberu. Teda vidím a beriem.
Zatiaľ, čo e-shop musí "vystavovať" úplne všetko a často aj tovar,
ktorý práve nie je dostupný.
Síce vy ho na stánke vidíte ale ten tovar fyzicky na sklade nie je.
Niektoré položky musí e-shop začať zhánať až na základe konkrétnej objednávky a môže sa stať, že daný tovar, už nedokáže zohnať.
Myslíte si, že ak by e-shopy držali všetok tovar skladom, tak by mohli mať tak nízke ceny?
Magická 7 dňová lehota
Pri nákupe cez internetový obchod, má každý zákazník nárok na 7 dňovú skúšobnú lehotu. Žiaľ, veľa ľudí si to mýli so skúšobnou kabínkou v obchodoch a zneužíva to. Skúšobná doba slúži hlavne k tomu, aby ste mohli bez akých koľvek komplikácii vrátiť tovar, ktorý nespĺňa vaše požiadavky. Hlavne je to myslené v prípadoch nákupu obuvy a oblečenia.