Ešte niekedy vofebruári som obdržal nesmierne radostnúsprávu, že mi tvoj systém „Pridelovač“ na mojom účte automaticky pridelil azvýšil možnosť povoleného prečerpania. Asi ťa nepoteší, že radosť, ktorou si mapočastovala som vtedy nezdieľal. Ba čo viac, rozhodol som sa, že urobím jedinýrozumný čin a danú službu zruším. Moja drahá, prepáč mi to, ale myšlienka, žesa ti zaviažem dvojnásobnou sumou ako doteraz, že sa zaviažem diablovi krvou,ma príliš nevzrušovala. Nie som predsa žiadny Faust. Áno, povieš si, že veď ja sám som sebe a mojim peniazom pánom,že veď do „mínusu“ vôbec spadnúť nemusím ak nechcem. Medzi štyrmi očami, viemeakí sú ľudia a vieme, čo jepodstata kontokorentného úveru (povoleného debetného zostatku, povolenéhoprečerpania účtu; Vy banky ste staré líšky, každá to nazývate inak).
A tak som sati plný nádeje, že predsa len dbáš o svojich zákazníkov a urobíš prenich všetko, i to nemožné, dovolal na tvoju telefonickú službu. Nebudemtitu vykladať na oči, že sa mi tak podarilo až po piatich minútach,pričom miautomat samozrejme nezabudol zahlásiť, kde sa dopočujem najnovšienovinkyo zavedení Eura, že ma ty stará líška budeš nahrávať ako aj to, že nakonci rozhovoru môžem podať hlásenie o spokojnosti, po amerikánsky„feedback“ (alebo ako raz jeden uchádzač o zamestnanie povedal, backfit:).Musím povedať, slečny, ktoré zabezpečujú tvoju hlasovú službu, majúnaozajpríjemné hlasy, už sa len zaľúbiť. Žiaľ, mala by si asi viacej dbať ajna ichpripravenosť či vedomosti. Slečna s ktorou som mal tú česť mi totižoznámila, že telefonicky sa daná služba zrušiť nedá, dá sa všakzrušiť na pobočke, kde vedieš moju dokumentáciu. Nebudem sa ťa terazpýtať, na čo máš zriadenú takú perfektnútelefonickú službu, keď sa všetky zmeny musia iniciovať osobne na pobočke (dokoncaaj nahlásenie zmeny kontaktnej adresy, čo bolo neskôr tiež v mojom prípadeaktuálne).
Drahá moja Tatrabanka. Prosím, prenes sa teraz so mnou do súčasnosti. Týždeň vystriedal týždeň,mesiac zase mesiac a čuduj sa svete, čo sa ti nestalo: dlh na mojom účte sarovná spomínanému povolenému prečerpaniu, ktoré si mi ty navýšila. I keďsom sa zaprisahal, že sa to nikdy nestane, i keď som sa naozaj snažil. Ejty stará líška, ty dobre vieš, akí sú ľudia, ty dobre vieš, čo je podstatakontokorentného úveru. Tak či onak, mal som v pláne obetovať celé polročnéodmeny a danú službu zrušiť, pritom však naďalej zostať tvojim i keď nie už vazalom, ale aspoň bezvýznamnýmpoddaným. Slečna Lucia na mojej pobočke mi však oznámila, že zrušiťpovolené prečerpanie nie je možné už od 1.7. 2007 (alebo tak nejak). No nič,aspoň som prehlásil tú adresu a aj občiansky, čo slečne Lucii trvalo tiežnejednu minútu. Nebudem ti tu vyčítať, že slečna na telefóne podáva úplne inéinformácie ako slečna za okienkom, že ľavá ruka nevie kde je pravá, že mne,tvojmu klientovi, nepovolíš zrušiť službu, ktorú som od začiatku nechcela ktorá mi je len na obtiaž. Nebudem ti to vyčítať, no minimálne sa nadtým zamyslím.
Dokonca som nebolani nahnevaný, keď som opúšťal moju pobočku. Slečna Lucia ma predsa potešilaaspoň tým, že účet sa u teba dá zrušiť bezplatne. I tak som bol eštestále skeptický, preto som zavolal na tvoju telefonickú službu a slečnaMichaela mi potvrdila, že danú službu zrušiť nemôžem, ale taktiež mi povedala,že ak si zruším účet s balíkom služieb a zavediem nový bez balíka,bude vlastne všetko oukej. No veď prečo nie. Naklikol som tú tvoju slávnu wwwstránku a bádal. Zaujala ma až formulácia, že ak sa rozhodnem pre bežnýúčet vedený u teba, budem mať tiež možnosťvoľby jedného z komfortných balíkov služieb TatraClassicTB, TatraDynamicTB alebo TatraPremiumTB. Nikde všakneudávaš, či je táto možnosť využitia povinná alebo dobrovoľná. Preto somzavolal ešte raz slečne Michaele, ktorá ma utvrdila, že naozaj povinná nie je.Takisto mi prezradila, že bežný účet bezbalíka služieb ma mesačne vyjde na niečo okolo 75 Sk (49 Sk za vedenie účtu, 17,60 Sk za platobnú kartu, 9 Sk za internetbanking), plus že za každú ďalšiu transakciu zaplatím 3 Sk (čo ich tedamesačne robím predsa len zopár).
A to už je, mojadrahá, aj na mňa priveľa. Mám využívať balík služieb s možnosťou prečerpania,ktorá mi je rozhodne na obtiaž, nie na osoh (ako si mi ho prezentovala) alebo timám platiť neľudské peniaze za vedenie obyčajného účtu??? Tak to ani náhodou!Nebudem ťa tu znevýhodňovať voči tvojim ostatným sokyniam, nepadnú žiadneďalšie mená, poviem ti však, že som klikal ďalej a zistil, že nie všetkysa správajú ako ty. I keď si ty stará líška, vieš ako na ľudí, drahá moja,predsa len si na mňa príliš drahá.
Vždy som patril kobčanom, ktorým ako zárukakvality stačil podpis Hviezdoslava či Kukučina na platobnej karte, nevadilo, ženeboli originálne. Toleroval som ti časté výpadky internet bankingu anevnímal som, keď ťa ostatní prirovnávali k zvieraťu celé dni saprežierajúcemu vo válove a vyvaľujúcemu sa vo vlastnej špine.Nebral som ohľad ani nainformácie, ktorými ma počastovala kandidátka pracujúca v jednejz tvojich expozitúr – aby ma znova nekontaktovala tvoje právneoddelenie,nebudem ich tu rozvádzať. No teraz som sa zobudil. Teraz som siuvedomil, akoveľmi som sa mýlil, ako veľmi si ma, moja drahá, ťahala za nos. Povedalsom si, že sa v budúcnosti nenechám viacej ošklbávať tebou ani tebepodobnými, i keď, ruku na srdce, nikdy sa mi to nepodarí. Vy banky stepredsa staré líšky a vždy budete vedieť ako hovno z biču upliesť. Budem mať však aspoň čiastočne lepšípocit z toho, že som to skúsil. Že som sa vydal správnou cestou.Aj napriek tomu, že do cieľa nikdy nedorazím.