Vďaka spolupráci kreatívnych štúdií a značiek sa tak k čitateľom dostávajú aj zaujímavé príbehy.
Kelly Wenzel z marketingovej spoločnosti Contently však upozorňuje na to, že viac než na rozprávanie príbehu treba myslieť na celkovú stratégiu: „Nad obsahom premýšľam ako nad atómovou jednotkou. V ideálnom prípade, naše články majú špecifickú funkciu pre firmu. Každý článok na blogu, infografika aj video majú svoj účel. Značky sú pripravené prijať silu rozprávania príbehu,“ píše vo svojom blogu Kelly Wenzel.
Zdôrazňuje však, že zaujímavé príbehy nestačia: „Značky musia upresniť, ako premýšľajú o cieľoch obsahu skôr než budú môcť dostať späť väčšinu svojich investícií.“
Podľa Kelly Wenzel sa značky zamieravajú na dáta, čísla a metriky. Mali by sa však viac zamýšľať nad celkovou misiou značky. „Content marketing je stále len rodiaci sa priestor, takže je pochopiteľné, že značky sa stále snažia prísť na to, aký je jeho potenciálny vplyv. Dúfam, že urobia v roku 2017 pokrok, budú klásť väčší dôraz na stanovenie správnych cieľov a pokúsiť sa vytvoriť tie najlepšie príbehy, ktoré budú slúžiť konkrétnym obchodným cieľom.“
Svet sa v tejto oblasti posúva dopredu a dôkazom sú aj tieto príklady, ktoré v zahraničí vznikli počas minulého mesiaca:
1. NY Times + Goldman Sachs: Drones Reporting For Work
Najznámejšie štúdio venujúce sa natívnej reklame, T-Brand Studio amerického denníka New York Times, spracovalo štatistiku finačnej inštitúcie Goldman Sachs do vizuálne atraktívneho článku o dronoch. Prostredníctvom pohyblivých grafík, ilustrácií, máp a konkrétnych príkladov použitia komunikovali vývoj dronu od ich pôvodného armádneho použitia až po ich budúcnosť ako významnej trhovej príležitosti pre mnohé sektory.

2. Vox + Spotify: The secret to your Discover Playlist? A “cyborg” approach.
Portál Vox sa zameriava na súčasné dianie, ale aj témy tákajúce sa ekonomiky, populárnej kultúry, jedla či vedy. Ich kreatívne štúdio Vox Creative pripravilo pre streamovaciu službu Spotify seriál videí a článkov o tom, ako vlastne funguje algoritmus Spotify. Seriál vysvetľuje aj to, ako prekvapivo dobre Spotify pozná aj váš tajný hudobný vkus.

3. The Boston Globe + Boston Children's Hospital: The Comeback Kick
Silné ľudské príbehy sú stále populárnou témou pre značky. Svedčí o tom aj spolupráca The Boston Globe s bostonskou detskou nemocnicou. Emotívny longform s videom a fotografiami do hĺbky spracoval príbeh tínedžerskej atlétky, ktorá sa po silnom krvácaní do mozgu vrátila späť k športu.

4. Washington Post + The National Association of Realtors: How Today's Generation Is Turning Home-Buying On Its Head
Kúpa vlastného bývania je vždy atraktívna téma pre ľudí rôzneho veku. Tému zaujímavo spracoval WP BrandStudio periodika Washington Post v spolupráci s americkou asociáciou predajcov realít. Ide o spracovanie štatistiky do interaktívneho článku obsahujúcom aj otázky o kúpe nehnuteľnosti. Pri každej odpovedí sa vám objaví, ako odpovedali ostatní. Článok podrobne, názorne a nenútene vysvetľuje, ako súčasná generácia kupuje nehnuteľnosti.

5. Vice + Smirnoff: Equalizing music
Čo majú spoločné elektronická hudba, ženy, vodka a magazín Vice? Stránka, ktorá sa venuje najmä súčasnému umeniu a kultúre pripravila so značkou vodky Smirnoff samostatnú sekciu obsahujúcu 50 príbehov ženských hudobníčok spolu s videami a playlistmi. Nejde len o články, ale o celú iniciatívu, ktorá bola predstavená na medzinárodný deň žien 8. marca 2017. Cieľom kampane je znásobiť počet ženských headlineriek a celkovo interpretiek v elektronickej hudbe.

SME Creative + ČSOB: Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
ČSOB uviedla na trh nový produkt, ktorým je hypotéka s poistením vodiča. Pripravili sme longform súvisiaci s touto témou - dva príbehy obetí vážnych dopravných nehôd, ale aj infografiky s aktuálnymi štatistickými údajmi a interaktívnou mapou vážnych dopravných nehôd vo všetkých okresoch SR. Článok bol uverejnený v rubrike plus.sme.sk, čomu zodpovedala aj špeciálna grafická úprava.
