Hoci je náš trh stále pozadu, podobný vývoj sa dá očakávať aj u nás, aj keď s miernym meškaním.
Zo štúdie Business Insider vyplýva, že dariť sa bude najmä natívnym videám a obsahom na sociálnych sieťach. Je tiež predpoklad, že sponzorovaný obsah, teda kvalitný obsah, za ktorý platí klient, sa v priebehu nasledujúcich piatich rokov stane najrýchlejšie rastúcim formátom natívnej reklamy.
Počas mesiaca február vzniklo v zahraničí množstvo zaujímavých obsahov, ktoré vznikli v spolupráci značiek a vydavateľov. Vyberáme niekoľko ukážok, ako pekne to môže dopadnúť, ak sa spojí značka, dobrý nápad a vhodný kanál.
1. attn: + Match.com: The Differences In How Men And Women Look At Dating
Obsahy, ktoré vo februári vznikli boli ovplyvnené sviatkom zaľúbených 14. februára. Na Valentína vyšiel na spravodajskej stránke attn: článok o slobodných a nezadaných a ich zvykoch pri randení. Vznikol v spolupráci s online zoznamkou, ktorá zaujímavému textu poskytla údaje.

2. POP SUGAR + Suja: WTF Is Drinking Vinegar and Why Do I Need It?
Pop Sugar je lifestylový portál, ktorý sa venuje šoubiznisu, móde, kráse a trendom. V poslednej dobe je však obľúbený pre svoje sekcie fitness a zdravého životného štýlu. To využila značka Suja na predstavenie nového produktu - octu na pitie. Článok je príkladom toho, akým pre čitateľa užitočným a odľahčeným spôsobom sa dá pripraviť predstavenie nového produktu. V tomto prípade jednoznačne najviac urobil titulok.

3. Huffington Post + Caterpillar: From the ground up
Aj Caterpillar, firma podnikajúca s ťažkými strojmi a motormi našla spôsob, akým osloviť širšie publikum. Nadácia amerického giganta v strojárstve je sponzorom rozsiahleho textu so silnými fotografiami, videom, mapou a grafom. Text prepája dve naoko absolútne nesúvisiace témy - postavenie žien v Tanzánii a miestne energetické problémy. Výsledok sa vyrovná (ak nie predbehne) redakčný obsah portálu Huffington Post.

4. Esquire + Hugo Boss: 2017 Hollywood Mavericks
Digitálna verzia lifestylovej autority, akou je Esquire sa spojila s ikonickou značkou Hugo Boss. Stvorili samostatnú sekciu týkajúcu sa mužov Hollywoodu a obliekaniu. Načasovanie bolo ideálne, kedže týždne pred a aj týždne po odovzdávaní Oscarov tieto témy v spoločnosti rezonujú.

5. Mashable + Icelandair: Hotspots for history buffs
Mashable je digitálne médium venovaný predovšetkým mladšej generácii. V spolupráci s leteckou spoločnosťou Icelandair pripravili vizuálne pekný cestovateľský článok o mestách s bohatou históriou. To, že ide o sponzorovaný článok je jasné už v úvode, kde sa spomínajú výhody cestovania s islandskou aerolinkou, napríklad viac priestoru pre nohy či wi-fi pri ich gatoch.

SME Creative + Tatra banka: O kreditkách, platení mobilom aj hypotékach
Vo februári pokračovala aj naša spolupráca s Tatra bankou. V týždňových intervaloch sme pripravili tri užitočné články, ktoré boli uverejnené v ekonomickej sekcii SME.sk a objavili sa ja na titulke spravodajského portálu. Článok o dizajne kreditných kariet, text o porovnaní kultúry bývania Slovákov a zvyškom Európy a spracovanie bezpečnosti online platieb a platieb mobilom si spolu prečítalo viac ako 50 000 čitateľov.