Konfrontácia európskej parlamentnej demokracie s islamom sa už dávno začala. Nebudem tento článok budovať len na vlastných názoroch, nato som primalou autoritou. Zo záznamu nedávnej konferencie Náboženstvo a politika - islam v Európe, Európa a islam, ktorá sa konala na Ministerstve zahraničných vecí ČR v Prahe, ma zaujal názor H.P.Raddatza (na ktorého moslimovia zverejnili výzvu na zabitie): "Skutočný dialóg medzi islamom a západom neexistuje. Západ len opakuje prázdne frázy o tolerancii a mierumilovnosti islamu a islam zvyšuje svoj politický tlak na európske inštitúcie. Ak chceme vidieť situáciu bez predsudkov a ružových okuliarí, musí sa táto atmosféra zmeniť. Treba sa zbaviť sentimentu a mať skutočný záujem problémy riešiť, nielen zastierať ich existenciu."
A že existujú, to sa pokúsim preukázať pár informáciami, ktoré považujem za dôkazné. Tak napríklad nedávny súd v Lipsku (podľa správy čtk) povolil moslimským mäsiarom podrezávať zvieratá bez predchádzajúceho omráčenia. Všetkým ostatným obyvateľom Nemecka to zákon zakazuje, ale pre moslimov je existenčnou nutnosťou jesť mäso zo zvierat, ktoré neboli pred podrezaním omráčené.
Nedávno som sa vrátil z dlhšieho pobytu v Anglicku, kde ma v záplave iných príbehov a káuz zaujal spor moslimky s autobusovovou spoločnosťou. Šofér jej odmietol uznať preukaz na zľavu, kým mu neukáže tvár, aby si mohol overiť jej totožnosť. Iná moslimka - učiteľka - si odmietala počas vyučovania zložiť z tváre nikáb (šatka, ktorá zakrýva celú tvár okrem očí). Dostala výpoveď a školu zažalovala.Venujme dve-tri vety moslimským šatkám. Tá najznámejšia je hidžáb, ktorá zakrýva vlastne len vlasy. Je porovnateľná s tým, čo nosia kresťanské mníšky. Nechápem hystériu okolo hidžábu, nevidím na tom nič zlé. Ale nikáb, alebo burka, ktorá má na otvore pre oči sieťku, to už je iné kafe. Ak žena nie je ochotná takúto šatku zložiť, aby sa identifikovala, alebo aby sa jej výklad v škole nezmenil na ledva zrozumiteľné huhňanie cez látku, tak to mi vadí.
Netrvalo dlho a výpoveď dostala aj letuška British Airways, pretože si v práci odmietla zložiť z krku krížik s Ježišom. A je to tu! Nie je toto konfrontácia? Komu by ten krížik pred desiatimi rokmi vadil? A čo taký Mikuláš, ktorého viedenský magistrát pre tento rok zakázal, pretože desí deti? Samozrejme, zopár detí sa pri ňom rozplakalo, rozplačú sa, aj keď silno zahrmí, alebo keď sa v blízkosti rozbreše pes. Mikulášov som zažil, aj som ich robil. Skôr prijímam názor viedeňských oponentov, že magistrát vyhovel tlaku rodičov moslimských detí a odstránil kresťanský symbol.
Alebo, spomínate si na aféru okolo Mozartovej opery Idomeneo z konca septembra? V Nemecku sa práve začínala konferencia, ktorá mala potvrdiť dialóg medzi Nemeckom a jeho moslimskou menšinou. Berlínska scéna radšej stiahla túto operu z programu, lebo by mohla moslimov dráždiť. Stredoškolský učiteľ z francouzského Toulouse Robert Redeker označil v deníku Le Figaro Mohameda za neľútostného bojovníka. Od výzvy na jeho zabitie sa ukrýva na neznámom mieste. Toto je presne ten "dialóg", o ktorom v Prahe hovoril Raddatz.
Prorok Mohamed. Nič proti nemu, na svoju dobu to bol nepochybne veľký muž. Inak by jeho povesť neprežila 1500 rokov. Mimochodom, svoje ženu Aishu si vzal, keď mala šesť rokov a keď mala deväť, tak s ňou prvýkrát súložil. Preto iránsky Ajatoláh Chomejní znížil vek dievčat pre vstup do manželstva na deväť rokov. Inu, islam.
Ten posmešný tón sem nepatrí, ospravedlňujem sa zaň, len som to chcel odľahčiť. Môžem aj inak, aha: medzi katolíckymi farármi je viac pedofilov, ako mi je milé. Inu, katolíci. 1:1.
Mimochodom, na islame sa mi páči, že nemajú dedičný hriech. Považovať dieťa sa hriešne len preto, lebo jeho rodičia súložili, to mohlo napadnúť len katolíkov. Islam však má niečo oveľa horšie - dedičnú nenávisť. Častým argumentom moslimských intelektuálov je, že Boh a vzápätí aj korán proti Židom nič nemali, práve naopak. Ich predkom je predsa prorok Abrahám. A čo Židom odkázal sám Alah? Deti Izraela, pamätajte na milosť, ktorú som vám preukázal, aj na to, že som vás vyznamenal pred celým ľudstvom! [Korán2:46] Potom sa však Židia od Alaha odklonili a boli mu nevdační. Alah im poslal Ježiša a oni ho zabili. A potom kradli a obohacovali sa, dokonca si robili srandu aj z Mohameda. Preto tá nenávisť. Nedávno som videl reportáž z akejsi arabskej televízie. Židovskí lekári vyložili na operačný stôl palestínske dievčatko, že mu idú vyrezať oči. Dievčatko plakalo a prosilo ich, že má oči dobré. Po operácia s prelepenými očami plakalo do kamery: "Kde sú moje oči?" Preboha, ak by niekto aj uveril tomu, že Židia vyrezávajú oči malým deťom, ako môže uveriť tomu, že arabský televízny štáb by to natočil na operačnom sále kdesi v Tel Avive? Takto ich tam masírujú. Bodaj by Židov mali radi. Ale Alah je veľký, nehádže ich všetkých do jedného vreca. Nezakazuje moslimom, aby boli dobrí a spravodliví k tým, ktorí proti nim nebojovali. Ale ani to od nich nežiada. (Korán 60:8)
Uf, už je toho veľa. Chcel som ešte o terorizme, ale to si nechám na budúce. Neodpustím si však stať o ženách. O ich rovnoprávnosti najlepšie vypovedá Boží posol v Koráne: "Najdokonalejším vo viere medzi veriacimi je ten, kto je najlepší k svojej žene." Cítite tú jemnôstku? Kto ma presvedčí, že predmet a podmet sú rovnoprávne vetné členy? Ženy musia nosiť hidžáb (burku alebo nikáb korán nepredpisuje, to je dobrovoľné), aby predchádzali nevhodnému približovaniu a obťažovaniu zo strany mužov. Teda nie, že muži nesmú ženy obťažovať, ale ženy ich nesmú provokovať! Islámske právo (podľa Islámské nadace v Brne) neukladá ženám žiadne obmedzenia. Dovoľuje im pracovať, svedčiť u súdu, navštevovať chorých a pod. Udáva len limity, ktoré sa týkajú vychádzania na ulicu, zdravenia sa s mužmi a rozprávania sa s mužmi. Inak sú ženy slobodné a rovné mužom. Ak sú neverné, šaríja povoľuje ukameňovať ich k smrti. Ak ich znásilnia, musí im to pred súdom dosvedčiť niekoľko mužov.
Toto je téma na knihu, nie na článok. Islámska civilizácia si zasluhuje úctu za svoj historický prínos pre nás všetkých. Nechcem sa vracať do minulosti, rozoberať križiacke výpravy, inkvizíciu, ani kolonizáciu, ani to že táto vyspelá civilizácie jedného dňa stratila s nami krok (pretože zavrela dvere pred pluralitou). Prítomnosť je taká, že islam neprešiel katarziou, ktorou si kresťanstvo v plnej nahote prešlo a stratilo tým nemalý vplyv na veci svetské. Prítomnosť je taká, že milióny veriacich moslimov zaplavujú Európu a dožadujú sa systémových zmien, ktoré Európu priblížia prostrediu, pred ktorým títo ľudia utiekli. Žiadam Európsky parlament a vydanie fatwy v tomto duchu: Vážime si moslimov, vážime si islam a vítame ich v Európe. Vaše nádherné mešity sú okrasou miest, vaša kultúra v duchu mierumilovného výkladu koránu je pre nás prínosom. ALE: žiadne výnimky! Žiadne ohľady nad rámec zákona, nad rámec miestnych morálnych zvyklostí. Žiadne zvýhodnenia, žiadne ústupky! Toto je občianska spoločnosť, v ktorej je právo jednotlivca nadradené Bohu. Vaše náboženstvo bude vždy len jedným z mnohých náboženstiev, ktoré v Európe žijú v súlade so svetskými zákonmi. A cez to nejde vlak!
"A bojujte proti nim, kým nebude koniec zvádzania od viery a kým nebude všetko náboženstvo patriť Bohu. Ale keď prestanú, tak aj vy ukončite nepriateľstvo. Ale nie proti nespravodlivým." (Korán 2:193)
Zdroje:
http://www.islamicamagazine.com/
http://www.eurabia.cz/http://islamweb.cz/
S.Elworthy, G.Rifkind: Making Terrorism History