Hor sa do výšin

Dnes si spoločne trošku zalietame vysoko v oblakoch. Lebo človek, to je vám taká fajta, že furt bude hútať nad niečím, čo mu práve momentálne chýba. No a raz v noci, muselo to byť v noci, lebo vtedy usilovní pracanti naberajú sily v spánku spravodlivom a hodnoty tvoria iba lenivci, čo sa im nechce makať a preto vynaliezajú všakovaké vynálezy. Teda ešte raz, raz v noci prišiel nejaký fiškus mazaný na holú skutočnosť, že nie je žiaden anjel a preto nemá krídla. A on to veru takto nenechá!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Zase sa nachádzame v tom „našom" nemeckom technickom múzeu v meste Sinsheim. Zvolíme trochu iný postup. Na úvod si pustite skladbičku, aby sa Vám príjemnejšie listovalo a v zadnej časti sa budeme trochu detailnejšie venovať dopravným tryskáčom. Najprv sovietskemu a potom imperialistickému.

Prosíme cestujúcich, aby si sadli na svoje miesta, zahasili cigarety a pripútali sa. Odlietame.

Poprosím réžiu o hudobnú ukážku č. 1.

((mig))

Obrázok blogu

Lietajúci EMIL pôsobí jemným, až zraniteľným dojmom. Srandovné by bolo, keby sa volal EBIL.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Spomínam si na film „Báječní muži na lietajúcich strojoch." Lietali na podobných skvostoch. Mali fičúrske, dohora vykrútené bajúziská a všetko to boli nebojácni chlapi.

Obrázok blogu

Predstavujem si, že v ňom sedím a hlboko podo mnou ubieha krajina niekam dozadu.

Obrázok blogu

Tento fešáčisko je mi nejaký povedomý. Ahá, veď na takomto Čmeláku pristál Štefan v strediskovej obci. Rovnako osudným sa stal aj Jóžinovi z bážin.

Obrázok blogu

No a tento bez problémov nakrája každý oblak na tenké plátky hmly.

Obrázok blogu

Je celkom fajn, keď Ťa na staré kolená nedajú do starého železa, ale môžeš nadsluhovať ako šmýkala pre deti.

Obrázok blogu

Meresjev na Messerschmitte asi nelietal. Oprava, nelietal ani na Focke-Wulf FW-190, ako ma usmernili v diskusií čitatelia. Lebo na obrázku je Focke-Wulf FW-190.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Trojmotorový Junkers - jeden z prvých dopravných vzdušných korábov.

Helikopotvory sa chovajú rovnako ako vážky. Normálne si v lufte zostanú stáť na jednom mieste.

Obrázok blogu

Lietajúca ordinácia.

Obrázok blogu

Kanadskí vzdušní hasiči. Pristáli na hladine Ontária, načerpali vodu a lesný požiar mal po vtákoch.

Obrázok blogu

Pán pilot, večer zahasíme smäd.

Znovu poprosím réžiu o hudobnú ukážku č. 2.

((pink))

Štíhle tučko

Lietadlo TU - 144, vytvorené v Tupolevovej konštruktérskej kancelárií, je asi ten najkrajší výrobok, čo sa podaril stvoriť vo východnom bloku. Podľa mňa. A to im do toho kecali ešte aj komunisti.

Obrázok blogu

Netvrdím že aj najlepší, už vôbec nie, že úsporný a či nebodaj ekologický. Ale nadzvukový!

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

No ale zoberme si, že vývoj začal pred 50 rokmi. Kde sme vtedy niektorí boli? To je tak dávno, že sme ešte ani neboli.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Na ľavo je východ a na pravo záchod. (Toto nie je žiadne politické prehlásenie.)

Obrázok blogu

Takto to vyzerá v pilotnej kabíne. Lietadiel bolo vyrobených iba (až?)16 kúskov. Musel to byť impozantný pocit, fičať si krajinou rýchlosťou 2 300 km/hod.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

140 pasažierov sa bez problémov odviezlo v tomto plechovom tátošovi. Samozrejme teoreticky. Pri cene 68 rubľov za letenku by bežná sovietska traktoristka musela rozorať poriadny lán celiny, aby mala na tento špás. Možno aj dva.

Obrázok blogu

Angličan s francúzskym šarmom

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

Treba poznamenať, že nadzvukový Concorde spravil oveľa lepšiu kariéru, ako TU - 144. Lietal pravidelne, najčastejšie medzi Európou a USA plných 28 rokov. Sovietsky aeroplán iba 7 mesiacov.

Obrázok blogu

Špicatý zobák vpredu, ostatne aj pri TU-144 je tomu tak, sa pri pristávaní sklápal dolu, aby pilot videl kam to má položiť.

Obrázok blogu

Obrázok blogu

Takto to vyzerá v kabíne pre veľa cestujúcich a v kabíne pre jedného cestujúceho.

Obrázok blogu

Tiež tu majú kopec čudlíkov, budíkov, všakovakých hýbatiek a žiadny poriadny volant.

Obrázok blogu

Pohľad na usmerňovač výstupných plynov z motorov, lebo to sú dva motory. Na druhej strane tiež, spolu teda štyri.

Obrázok blogu

Prosíme cestujúcich, aby si sadli na svoje miesta, zahasili cigarety a pripútali sa. Pristávame.

Igor Múdry

Igor Múdry

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  82x

Stále musím ešte do roboty chodiť. Zoznam autorových rubrík:  Československo moje rodnéNemecko moje prechodnéPokusy o veselostiDomáce úlohyReceptáriumSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu