Niekomu sa oplatilo nechať schátrať slovenské mosty

Cesty 1. triedy budú mať čoskoro viac mostov v zlom až havarijnom stave, než mostov v bezchybnom až uspokojivom stave.

Niekomu sa oplatilo nechať schátrať slovenské mosty
Uzavretý most na ceste prvej triedy v Seredi (Zdroj: Lukáš Grinaj)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Je to vizitka vládnutia Smeru. Ako však poznáme partičku okolo Fica, dokážu z tejto situácie vyťažiť maximum. Pozrime sa, ako sa to robí (do psej matere!). 

Aktuálne sa pripravuje verejné obstarávanie na štúdiu ako financovať opravy mostov cez PPP. Štúdia samozrejme potvrdí, že opravy sú nevyhnutné. Ukazuje to aj priložený graf, hovoria o tom odborníci a ja sám bijem na poplach už roky. Mosty treba rýchlo riešiť, to nepochybne. 

Stav ciest a zvlášť mostov v správe SSC.
Stav ciest a zvlášť mostov v správe SSC. (zdroj: Denník N)

Venovať sa mostom bolo potrebné priebežne počas posledných 20 rokov. Bez veľkých gest, ale aj bez veľkých strát v podobe obmedzenej dopravy a bez potreby extrémne vysokých investícií. Takto sa to mohlo (a malo) robiť. Avšak oni situáciu s mostami nechali dôjsť do katastrofických rozmerov – aby teraz prišli s pompéznym návrhom, ako ich všetky idú opraviť cez PPP projekty. Projekty sa tak predražujú dvoj až trojnásobne. A to smeráci milujú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevadí im dlh, ktorý na infraštruktúre máme už teraz. Ideme opravy preplatiť a vyrobiť si ďalší dlh na nasledujúcich povedzme 30 rokov. Lebo štát (teda my všetci) bude nevýhodne splácať súkromným investorom opravy 50 percent mostov na cestách prvej triedy. Bol to plán, prečo sa na 20 rokov vytrvalo ignorovali chátrajúce mosty?

Či bol, a či nie, príležitosti sa chopili geniálne. Stačilo počkať do momentu, keď je viac nevyhovujúcich, než vyhovujúcich mostov. A občania radi odsúhlasia AKÝKOĽVEK plán na ich záchranu. K dokonalosti im chýba už len čerešnička v podobe spadnutého mosta, prípadne nejakých obetí. 

SkryťVypnúť reklamu

Svojím spôsobom sú veľmi schopní. A žiaľ, schopní všetkého. Len škoda, že hrajú úplne inú hru, než sa od nich očakáva. Keby pre Slovensko robili to, čo dokážu robiť pre seba a svojich ľudí, tak tu máme Švajčiarsko.

Lenže im je toto málo. Nie Švajčiarsko pre všetkých. Oni už 20 rokov robia všetko tak, aby sa len skupinka ľudí okolo nich dostala na úroveň arabských šejkov. 

Mosty sa (dúfajme) opravia a my budeme splácať smeráckym oligarchom ešte desaťročia

Toto je smer, ktorý si na svojej ceste vybralo Slovensko.

Obrázok blogu
Martin Pekár

Martin Pekár

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  897x

Som členom strany Progresívne Slovensko. Už roky pracujem na manažérskom poste v oblasti dopravy a doprava na Slovensku ma zaujíma, ale aj trápi. Preto v strane vediem pracovnú skupinu DOPRAVA a svojimi článkami by som sa chcel vyjadrovať k rôznym problémom a celkovému stavu dopravy v našej krajine. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

278 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
INESS

INESS

110 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu