
autor : dailymail.co.uk

Košice, námestie Osloboditeľov
Ak tipujete, že podstatný rozdiel spočíva v tom, že na hornom obrázku majú autá na kolesách „papuče" a dolnom nie, zaradili ste sa medzi úspešných riešiteľov tohto hlavolamu.
Ja len doplním, že na prvom obrázku sú autá čerstvých majiteľov slávneho obchodného domu Harrods v Londýne. Zrejme presvedčení o tom, že si s obchodným domom kúpili aj ulicu, nonšalantne zaparkovali svoje tátoše tak, aby to mali do svojho obchodíku najbližšie. Po návrate z inšpekcie najnovšieho prírastku do klenotnice rodinného majetku pravdepodobne pochopili, že najbližšie neznamená vždy najlepšie.
Druhý obrázok je z týchto dní. Z Londýna sa prenesme do Košíc. Aj to je pekné mesto. Ľudia pracujúci, riadiaci, organizujúci stavbu Auparku na Námestí Osloboditeľov parkujú svoje autá tam, kde to majú najbližšie. A nikto im nevysvetlí, že to nie je najlepší nápad. Ťažko vyrátať, koľko zákazov a príkazov zákona o cestnej premávke porušili. Na mieste kde je státie zakázané, v odbočovacom pruhu, tvoriac prekážku plynulosti cestnej premávky. V tesnej blízkosti križovatky na Palackého ulici, kde sa nie tak dávno stala tragická dopravná nehoda, ktorá otriasla nielen Košicami. Po ulici prejde každý deň niekoľko desiatok policajných áut.....
Včera s veľkou pompou vstúpila do platnosti novela zákona o cestnej premávke. Ak to takto pôjde ďalej, o pár rokov možno Slovensko vystúpi zo všetkých medzinárodných organizácii, kde je podmienkou členstva zákaz trestu smrti a zákaz ponižujúcich a mrzačiacich trestov. Potom sa možno dočkáme toho, že za prekročenie rýchlosti o 3 kilometre bude hroziť amputácia predkolenia, za 10 kilometrov celej dolnej končatiny. Tým „obyčajným" vodičom. Tým, pre ktorých zákony platia. Lebo, ako je nepochybné, sú aj iní. Bez akejkoľvek formálnej, ale o to širšej imunity.
V praxi to potom vyzerá tak, ako keď som aktívne a naivne oznamovala na polícii hromadné páchanie dopravných priestupkov. Aj tak úzka ulica, na ktorej, samozrejme, platil zákaz zastavenia bola zaprataná odstavenými autami ľudí pretvárajúcich hotel Slovan na hotel Doubletree by Hilton. Vtedy som sa dozvedela, že policajt nemusí odhaľovať priestupky, ani vyvodzovať zodpovednosť za ich porušenie. Všetko mi osvetlila veta:
„A kde majú parkovať?"
Pred časom (http://rajtakova.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=222826) som sa zmienila o dopravnom obmedzení v Košiciach v súvislosti s výstavbou Auparku. Na otázku o tom, ako postupovať, aby sme mohli na ulicu, kde bývame prísť autom rovnakou cestou ako autobusy MHD, nám policajt mimoriadne „zdvorilo" odporúčal kúpiť si mikrobus. Takto poučenej mi napadla ďalšia otázka:
Kto a čo si kúpil, aby mohol takto parkovať?