Ak raz nájdete jednu zaujímavú vec, na ktorej sa oplatí pracovať, sústreďte na ňu všetku kreativitu. Počas práce sa na ňu začnú nabaľovať ďalšie informácie bez toho, aby ste museli vyvinúť ďalšie úsilie. No ak sa len prehrabávate v knihe hore-dole s cieľom nájsť nejaké informácie, budete nimi presýtení a neschopní ich dôkladne spracovať. Často má najkreatívnejší nápad ten, kto o veci nevie skoro nič...

Predstavte si, že vám niekto dá plnú šálku čokolády. Vychutnáte si ju a navyše kvalitná čokoláda podporuje myslenie. Ak však máme k dispozícii plnú nádrž, sme vystavený pokušeniu prejesť sa a zanevrieť na čokoládu po zvyšok dňa. Dnes som na Twitteri narazil na zaujímavý príbeh, sýrsky utečenec sa snažil prekročiť hranicu medzi Francúzskom a Anglickom ukrytý v kamióne s čokoládou. Takmer sa utopil v nádrži. Podobnému problému často čelíme aj my, keď si naberieme viac zdrojov, ako dokážeme spracovať. Hlavne pri kreatívnej činnosti.
David Rock vo svojej knihe Your Brain at Work píše, že čím viac vecí má človek na rozume, tým ho to stojí viac energie. Preto príbeh o utečencovi stačí v takejto forme. Ak by som začal uvádzať ďalšie detaily o jeho osude, musel by som uvažovať v širších súvislostiach, zvažovať, ktorá informácia je podstatná a článok by som presýtil. Podobne, ako keď ponuka na trhu s ropou prevýši dopyt.
Ropa je popri utečencoch ďalšia globálna téma. Po druhej svetovej vojne však stúpol význam bridlicového plynu, keď nové technológie uľahčili jeho ťažbu. Dnes mnohí experti predpovedajú, že by raz mohol nahradiť ropu, zásoby ktorej odhadujú len na niekoľko desaťročí. Navyše, najväčšie zásoby bridlicového plynu sú v USA a Číne a ak by ho využívali efektívne, poskytlo by im to geopolitickú výhodu nad Ruskom a krajinami Perzského zálivu.
Možno o 20 – 30 rokov bridlicový plyn naozaj nahradí ropu a možno ukončí niekoľko vojnových konfliktov (aj keď je veľká pravdepodobnosť, že ďalšie začne, Čína sa už údajne vyzbrojuje...). Ak sa to však s ťažbou preženie – na úkor životného prostredia; bude ho na trhu priveľa, dopyt klesne a to sa prejaví na poklese cien – podobne, ako tomu je teraz s ropou. Môže sa stať, že zisk nepokryje ani náklady na ťažbu a krajiny doplatia na vlastnú snahu. To isté sa môže stať aj tomu, kto sa snaží byť príliš kreatívny namiesto toho, aby sústredil maximum kreativity do jednej myšlienky.