
Štefan, ktorý obyčajne kolenačkypozoruje okoloidúcich ľudí, robí dnes veselého biletára. Vstupné dohistorického centra bolo dobrovoľné.

Okoloidúcim, ktorí Štefanav miernom oblúku obchádzajú s odvráteným zrakom, sa naskytá pohľad nadóm, akoby ho práve namaľoval Alfred Sisley.

Do hry svetla a tieňov sazapojila aj fasáda rím.-kat. farského úradu so živými figurínami v tympanóne.

Lepší holub na streche robízamilovanej dvojici garde. Bolo počuť jeho: „Až po svadbe! A uvedomte si,kde se..., sedíte.“

Tmavé mraky dali lepšie vyniknúťaj slnkom zaliatym fasádam historických budov na Trojičnom námestí. Pozlátenásocha Nepoškvrnenej na Mestskej veži dnes fungovala lepšie ako maják.

Cestou nazad letmý pohľad doUlice Jána Hollého, kedysi Svätojánskej - Platea Sancti Joanni. Pardón, taktovyzerala 26. novembra 1652.

Tu je súčasná, z 31. januára2008, hoci po prestavbe za Márie Terézia musela byť krajšia ako dnes. Vzadu jeKatedrálny chrám sv. Jána Krstiteľa.

A toto je pohľad pre bohov, z UliceMikuláša Schneidra - Trnavského miliónkrát fotografovaná a tisíckrátmaľovaná dominanta mesta. Lešenie na severnej veži dómu už o pár dní dosiahnepo plechové vajce s odkazom minulých generácií. Verme, že nebudevykradnuté ako hniezdo orla skalného, ako bol vykradnutý aj jeho náprotivok našpičke južnej veže.

Štefan, ktorého akoby namaľovalPaul Cézanne, v uličke pri bočnom portáli dómu trochu posmutnel. Dnes hoľudia viac prehliadali, akosi sa viac dívali na hru svetla a tieňov nakostole, než na múr bývalej arcibiskupskej kníhtlačiarne za Štefanovým chrbtom.
