
Páčia sa mi filmy poskladané z viacerých príbehov. Väčšinou sú spojené dejovo, miestom, alebo časom v ktorom sa odohrávajú. Tento film je však vyslovene poviedkový a spoločného menovateľa v ňom treba hľadať.
Je to film, ktorý neponúka lacnú zábavu a núti sa diváka zamyslieť. Osem príbehov, každý s jasným posolstvom, vytvárajucich mozaiku názorov na svet okolo nás. Dielo je vynikajúcou ukážkou nadčasového myslenia bez hraníc. Je obhájcom ekologického žitia s nádherne obrazovo spracovanými myšlienkami.
Hlavným hrdinom príbehu je autorové snové ja, prechádzajúce snami-príbehmi smrteľníkov i démonov na okraji života a smrti, hľadajúce podstatu ľudského bytia, podstatu dobra a správneho žitia. Prechádza cestou strastiplnou, no poučnou, končiacou v jeho ideálom stvárnení.
Prežije vyhostenie malého chlapčaťa z domu, pretože neposlúchol príkaz matky, aby sa v zápätí pobral za dúhou, neskôr hľadal svoju mŕtvu sestru vo vyrúbanom, plačúcom broskyňovom sade, blúdil nehostinnými horami a na konci síl zistil, že sa skoro vzdal krok pred cieľom. Veĺmi silne pôsobí keď ho ako dôstojníka zaženie do tunela pes beštia a on sa musí rozprávať so svojími mŕtvymi vojakmi. Nechá sa inšpirovať aj „teplými“ obrazmi Van Gogha, aby sa s ním mohol osobne stretnúť a vidieť obrazy naživo. Prežije atómovy výbuch a stretnutie s démonom – zmutovaným človekom, aby nakoniec dorazil do idylickej dedinky vodných mlynov a našiel návod na dlhovekosť a mier v duši.
Aj keď dejom a dialógmi tento film neovplýva, je výborne obrazovo stvárnený. Obraz broskyňového sadu, vytvoreného ľuďmi na terasovitých záhradkach, Van Goghove obrazy, ktoré dostali vďaka Industrial light and magic tretí rozmer, rota neživých a pes beštia, či pokoj vyžarujúci z vodných mlynov sú momenty na ktoré sa tak skoro nedá zabudnúť.
Na koniec si ešte dovolím upozornenie, že film nie je vhodný pre začínajúceho diváka, skôr pre náročneho. (nerád vidím odchádzať ľudí z kina pred záverečnými titulkami)