
Jozefovi Grollovi a totiž podarilo uvariť prvý krát pivo ktoré dnes nazývame plzenským. Na rozdiel od tmavých čiernych bavorských pív a „bielych“ weizzenov z pšenice ktoré sa dovtedy v našich krajoch varili bolo toto nove pivo číre, malo zlatú farbu a jeho biela pena tvorila čapicu. Dnes sa už môžeme iba domnievať či tento experiment bol mladým a talentovaným sládkom naplánovaný, alebo či bol iba dielom náhody a vznikol na základe odlišnej kvality surovín akým je mäkká plzeňska voda, iný typ kvasiniek, svetlejší slad a žatecký chmel. Isté však je, že aj keď sa tak ako väčšina noviniek stretla prvé várka s rôznymi reakciami, aj po 169 rokoch je 70 percent vyrobeného piva vo svete práve plzeňského typu. Značka Plzensky Prazdroj je do dnes najúspešnejším predstaviteľom tohto typu piva, ktorého jedinečné chuťové vlastnosti sa snažia napodobniť pivovary celého sveta. Jeho intenzívna chmelová, jemná horkosť snúbiaca sa s medovo sladkou plnosťou priťahuje milióny pivárov. Je dokázané že sa táto chuť aj napriek mnohým moderným technológiam zavedenými do výroby od prvej várky nezmenila.
Azda najväčším technologickým pokrokom posledných desaťroči je spôsob čapovania, lebo aj keď platí že sládok pivo varí, krčmár ho robí. Okrem prísnych hygienických pravidiel ktoré sa pri čapovaní musia dodržiavať musí výčapník dbať aj na správny spôsob čapovania. Najdokonalejšou je dnes tanková výčapná technológia. Jej podstatou je v prvom rade špičkový produkt – Plzeňský Prazdroj ktorý sa jedine pri tomto spôsobe distribúcie nepasterizuje čím si zachováva viac chuťových a zdraviu prospešných látok. Ďalej je to spôsob tlačenia piva do pohára, kedy nie je zapotreby žiadny plyn a tak si pivo zachováva svoju prirodzenú rezkosť (říz) nastavenú sládkom. O obľúbenosti tejto technológie svedčí aj fakt, že v Čechách - najväčšej svetovej veľmoci piva sa týmto spôsobom čapuje Plzeňský Prazdroj vo viac ako 500 pivárňach.
Aj Košičania majú právo si tento unikát vychutnať a ani vzdialenoť z Plzne kde sa toto pivo aj dnes výlučne vyrába nemohla nadšencov odradiť od toho, aby sa stalo súčasťou aj našej kultúry. Preto sa po roku intenzívneho výskumu podarilo vynájsť novú technólogiu určenú na transport do väčších vzdialeností. A tak sa aj 1. tanková Plznička v Košicich čapovaná od 5. októbra 2011, presne po 169. rokoch od uvarenia prvej várky mohla stať ďalším medzníkom v histórii tejto svetovej značky.