Prostredníctvom mailu dostávame množstvo užitočnej pošty. Žiaľ, často sa stávame obeťou nevyžiadanej pošty, spamu, ktorý však už mnohé zdatné filftre dokážu úspešne odfiltrovať. Horšie však je, že k šíreniu spamov, často obsahujúcich donebavolajúcu hlúposť, prispievame aj my sami. Čo už, keď v prezentácii sa píše, že to treba poslať na ďalších 36 adries...
Niektoré zaručene overené hity sa vracajú s neochvejnou pravidelnosťou ako kométy. Tentokrát sa po niekoľkých rokoch vracia aktualizovaná upútavka na Mars, ktorý bude práve 27. augusta na oblohe viditeľný v približne rovnakej veľkosti ako Mesiac. A pozor, ak to nestihnete, najbližšie sa bude tento úkaz opakovať až v roku 2287. Pekná prezentácia, k tomu podmanivá hudba a už nič nebráni v tom, aby sa blud sa šíril internetom. Iste, niektoré informácie vyzerajú na prvý pohľad dôveryhodne, v tom možno spočíva ich zradnosť. Kolega Tomáš H. však neváhal a spýtal sa na pravdivosť tohto "úkazu" v Slovenskej ústrednej hvezdárni v Hurbanove. Od ich pracovníčky obdržal obratom úsmevnú odpoveď, že ide o zavádzajúcu informáciu, ktorá sa pravidelne objavuje v auguste.
Obdobne sa ako kométa vracia mail, podľa ktorého istý výrobca mobilných telefónov daruje podľa viacerých verzií mobil alebo notebook každému, ktorý daný mail prepošle ďalším 8 adresátom, pričom do kópie pridá pani Annu Swelung s presne určenou mailovou adresou. Pamätám si na čas, kedy sme pred siedmymi rokmi prvýkrát dostali tento mail. O to väčšie bolo naše prekvapenie, keď mail s Annou Swelung prišiel po troch-štyroch rokoch opäť. Samozrejme, aj v tomto prípade išlo o blud. Ktovie, či mal niekto Annu Swelung v zuboch a chcel sa jej jednoducho pomstiť. Predstavte si, že prídete ako Anna Swelung do práce a na vašu adresu meno.priezvisko@nazovfirmy.sk prišlo 7961 mailov, ktorých odosielatelia veria, že im pošlete mobil, či dokonca notebook. Ale Anna Swelung môže byť aj spamerka, ktorá rozosiela ponuky na zväčšenie prirodzenia alebo na novú ultrahorúcu ponuku hrncov a každý prijatý mail jej poskytne nové potenciálne obete pre jej spam.
Jedna z bánk pred časom veľmi úspešne používala slogan: "Pozor na hlavu, máme o ňu záujem". V tieto dni to platí obzvlášť. Ak uvidíte na balkóne suseda, ktorý Vám bude tvrdiť, že "to veľké ako Mesiac je vlastne Mars", buďte tolerantní. Možno si bude spolu s ním hlavu nahor vykrúcať aj Anna Swelung, pravda, ak jej to dovolí jej nabitý program. Veď nakúpiť, zabaliť a rozoslať množstvo mobilov a notebookov, to isto niečo trvá! A ak si niekedy nebudete istí, či mail s fascinujúcim obsahom, ktorý sa už-už chystáte preposlať, je alebo nie je bludom, použite zdravý rozum ako môj kolega Tomáš. Navštíviť tiež môžete stránku www.hoax.cz, kde sú zachytené časté bludy aj so stanoviskami odborníkov. V každom prípade, priatelia, hlavu hore!