reklama

Ako sa rozísť s UPC v 40 jednoduchých krokoch

Predstavte si, že sa vám v živote zbehnú dve udalosti - sťahujete sa a zároveň vám končí zmluva s UPC. Za normálnych okolností by to druhé vôbec žiadnou udalosťou byť nemalo, máte však do činenia s UPC. Táto firma vás od vôle predĺžiť zmluvu k jej zrušeniu prevedie v niekoľkých desiatkach nekomplikovaných krokov, ktoré vám zaberú iba dva mesiace a okrem času, telefónnych účtov, nervov a pár desiatok eur vás vlastne ani nič nestoja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (223)

1. Na to, aby váš vzťah s UPC prebiehal nenápadne a bez zádrheľov, stačí splniť jedinú podmienku: načas platiť účty a nič nechcieť. Ak však chcete hocičo, napríklad aj naďalej byť ich zákazníkom, problémy sa môžu začať.

2. Sťahujete sa a končí vám zmluva. Rozmýšľate nad providerom a je vám jasné, že problémy budete mať s každým z nich, tak si poviete, že je lepšie mať problémy s tým, koho už poznáte. Navyše si myslíte, že pokračovanie v zmluve je jednoduchšie ako podpisovanie zmluvy s niekým iným. V oboch prípadoch sa mýlite.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Je polovica decembra a vy prvýkrát voláte do UPC. Viete totiž, že si uplatňuje tú protizákonnú klauzulu, podľa ktorej sa vám zmluva automaticky predlžuje, ak neprejavíte aktívny nesúhlas, čiže zrejme nevynadáte do telefónu trom náhodne vybraným zamestnancom call centra.

4. Prebojujete sa cez voľby a vypočujete si niekoľko melódií, až sa dočkáte živého operátora. Ten vás informuje o tom, čo už viete - zmluva vám končí. Informovali sme vás o tom listom, povie. Žiaden list som nedostal, poviete. Poslali sme vám ho, aj záznam tu o tom môžem nájsť. Nájdite.

5. Akosi ho tu v záznamoch nemám, ale určite sme vám ho poslali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Aha. Nádych a výdych. Práca v call centre UPC musí byť druhým najhorším zamestnaním na svete.

7. Tak čo? -spýtate sa.

8. A čo to vlastne chcete? -spýtajú sa.

9. Trpezlivo vysvetľujete. Doteraz ste mali internet, teraz sa sťahujete a chcete k nemu pridať aj televíziu.

10. Niekoľkokrát zopakujete, čo a kde ste mali a čo a kde chcete mať. Je to zložitejšie, ako by ste si mohli myslieť.

11. Dostanete ponuku. Je drahšia ako ponuka, ktorú by ste dostali, ak by ste sa stali novým zákazníkom. Lojalita nadovšetko. Potrebujem si to premyslieť, poviete.

12. Len aby sa nezabudlo, rokujete s niekým, kto má v zmluve nezákonné podmienky a ani dodržanie tých nevie dokázať, účtuje vám viac a navyše vôbec nechápe, čo od neho vlastne chcete. Prečo si aj napriek tomu stále myslíte, že nechať sa od neho okrádať je dobré, to racionálne zdôvodniť neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

13. Druhýkrát voláte do UPC. Prebojujete sa cez voľby a vypočujete si niekoľko melódií, až sa dočkáte živého operátora. Je to taký malý sviatok. Myslíte, že operátori UPC majú nárok na bezplatného psychológa?

14. Idete do toho a overujete pokrytie. Je tam! Máte ho! Tam, kam sa sťahujete, už UPC natiahlo svoje chápadlá a tak vám nič nebráni v tom, aby ste spolu boli šťastní ešte ďalšie dva roky.

15. O dva týždne príde kuriér s balíkom a na vašu začudovanú otázku, či toho nie je nejako málo a či to stačí, vám odpovie áno, zariadenie si budete nepochybne schopní nainštalovať aj sami. Keďže sa poznáte, zapochybujete, ale chcete to aspoň skúsiť. Už teraz totiž viete, že kohokoľvek s oficiálnym označením UPC treba v záujme úspešného zavŕšenia transakcie kontaktovať čo najmenej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

16. Toto je jednoduchý krok: zapojíte a nefunguje. Hahaha.

17. Aj by ste do UPC volali tretikrát, ale zákaznícka linka má svoje presne stanovené operačné hodiny.

18. Na druhý deň však do UPC predsa len voláte tretikrát. Prebojujete sa cez voľby a vypočujete si niekoľko melódií, až sa dočkáte živého operátora. V ani nie troch minútach objasňujete, že niečo, čo podľa vašej najlepšej vedomosti fungovať má, nefunguje a vy neviete prečo.

19. Ďalšie tri minúty prebieha prieskum problému.

20. Chyba v objednávke, také jednoduché. Takže vy to tam potrebujete aj zaviesť, nielen nainštalovať, hej? Ts, ts. To ste to ale mali povedať viac ako len päťkrát, takto sa kolegyňa pomýlila.

21. Príďte na pobočku na Ševčenkovej, cez telefón to nevyriešime.

22. Mimochodom, je polovica januára.

23. Ste na Ševčenkovej. Za mesiac a tri telefonáty ste sa dopracovali na pobočku, na ktorej ste vôbec nemali byť. Fungovať zatiaľ nič nefunguje. Skvelý výsledok.

24. Pobočka je plná nešťastných otrokov a ešte nešťastnejších zamestnancov. Práve toto musí byť najhoršia práca na svete. Vytlačíte si lístok a chvíľu počkáte. Konkrétne hodinu. A pol.

25. Ste na rade.

26. Som praktikant, choďte za kolegom, povie vám váš veľmi osobný asistent predaja.

27. Idete za kolegom a za ďalšie tri minútky opäť všetko vysvetlíte, hoci pointa je pomerne jednoduchá. Chcete, aby to fungovalo.

28. Opäť tri minúty prebieha prieskum a na jeho konci sa dozvedáte, že vo vašom vchode nie sú drôty. V tom vedľa áno, aj vo všetkých ostatných, náhoda však chcela, že práve v tom vašom nie. Máte pocit, že vám na linke povedali niečo iné? Máte pocit, že ak by ste vedeli, že službu nemôžete využívať, žiadnu by ste si neobjednávali?

29. Takže?

30. Napíšeme žiadosť o okamžité zrušenie zmluvy! Máte chuť toho zamestnanca takmer objať, toto je štokholmský syndróm v praxi. Niekto sa vás snaží obtiahnuť, ako to len ide a nakoniec ste mu ešte aj vďační.

31. Píšete láskavé povolenie odstúpiť od zmluvy na službu, ktorú nemôžete využívať. Dva týždne počkajte, lebo dva týždne sú lehota.

32. Po dvoch týždňoch dostávate mail. Vaša zmluva je s okamžitou platnosťou zrušená, stačí doplatiť len pár drobných, ak by ste boli takí dobrí.

33. Prečo?

34. Nuž, s okamžitou platnosťou v tomto prípade znamená s výpovednou lehotou dva mesiace mesiac, takže tie dva mesiace predsa len musíte zaplatiť.

35. Počkajte, to máte na mysli tie dva mesiace, ktoré ste s nimi telefonovali a navštevovali ich? Sú to tie dva mesiace, počas ktorých ste službu nemohli používať a vôbec by ste si ju ani neobjednali, ak by vám povedali, že ju používať nemôžete?

36. Áno sú to tie dva mesiace. Čiže toľko a toľko eur vás poprosíme a keď už je o tom reč, nezabudnite nám vrátiť to zariadenie, ktoré sme vám dali, aby ste ho nemohli používať. Na Ševčenkovu.

37. Je polovica februára a vy si myslíte mnoho vecí.

38. Nakoniec na tej Ševčenkovej sedíte oproti tomu istému nešťastnému zamestnancovi, odhodlaní nepredať svoju kožu zadarmo.

39. Keď však podpisujete papiere, čosi sa zlomí. Zrazu si predstavíte, že sa môžete ďalej hádať. Môžete vypisovať odvolania a prečkať niekoľko dvojtýždňových lehôt. Viete predsa, že ak ste boli ich chybou uvedení do omylu, niet toho predpisu, ktorý by vás prinútil zaplatiť. Celý tento vleklý proces si však predstavíte a zrazu všetko, po čom túžite, je svätý pokoj od UPC. Navždy.

40. Zaplatíte a viete, že presne toto bol cieľ, presne takto to spravili stovkám ľudí pred vami. Vykúpite si pokoj. Niečo ako výpalné. Je vám to však už úplne jedno, ba keď odchádzate, cítite čosi ako úľavu. UPC je zrejme jediná firma na svete, ktorá vás oberie o peniaze a vy ste im za to ešte aj vďační.

Zlyhal som a stále mi to je úplne jedno. Zbavil som sa ich. Tridsať eur je síce dosť peňazí, ale ak za každé z nich UPC stratí jedného zákazníka, bola to dobrá investícia a ja im to z duše prajem. Nech je tento článok varovaním pre kohokoľvek, kto zvažuje uzatvorenie alebo predĺženie zmluvy s UPC. Ak existuje nejaká iná možnosť, je celkom určite lepšia.

Doplnené 1.3.2013 o 14:00 o reakciu UPC

Pravdivý príbeh zákazníka UPC, p. Mareca

Vzhľadom na zavádzajúce tvrdenia uvedené v blogu p. Mareca, týmto chceme vysvetliť a podať skutočný obraz tohto prípadu, ktorého opis pre lepšiu prehľadnosť uvádzame chronologicky. 

1. Pán Marec 28.12.2012 volal na Call centrum UPC, kde sa informoval o skončení zmluvy a vyjadril záujem, že na ďalšie obdobie chce okrem internetu využívať aj digitálnu TV. Uviedol, že služby využíva na Mýtnej 36, neskôr opravil tento údaj na Mýtnu 38, s tým, že v nespresnenom čase sa plánuje sťahovať na novú adresu „niekde v Rači“. Informovaný bol o tom, že prekládka je možná, ak je budova zakáblovaná. Pracovníčka UPC mu následne ponúkla viaceré možnosti služieb na výber, p. Marec si chcel ponuku vybrať na webe, na čo mu agentka ponúkla, že mu môže spätne zavolať. Súhlasil, dohodli sa, že mu zavolá o hodinu.
2. Pracovníčka UPC o hodinu volá p. Marecovi, pýta sa ho, či si vybral služby na webe z našej ponuky. Zákazník potvrdzuje, že áno, nasleduje dohoda na balíčku služieb. Keďže p. Marec stále nevie presnú adresu, kam sa plánuje sťahovať, pracovníčka UPC mu navrhuje, že mu ešte zavolá budúci týždeň, kým zistí, kde vlastne bude bývať, aby bolo možné dohodnúť možnosti prekládky. 
3. Dňa 4.1.2013 – Pracovníčka UPC podľa dohody volá p. Marecovi, pýta sa na presnú adresu, kam by chcel prekládku. Uviedol, že ide asi o ulici Hejkovu, alebo Hečkovu, avšak nevie presné číslo domu. Keďže chce po presťahovaní využívať služby bez prerušenia, nasleduje dohoda, že služby budú aktivované zatiaľ na pôvodnej adrese na Mýtnej ulici. Keďže však nevie presné číslo domu, pracovníčka UPC mu odporúča návštevu na Zákazníckom stredisku, kde je potrebné, aby uviedol už presnú novú adresu, a kde zároveň podpíše podklady k prekládke (bez nej nemôžu byť aktivované služby na novej adrese). P. Marec súhlasí s navrhovaným riešením, potvrdzuje ponuku a vyžiada si otváracie hodiny Zákazníckeho strediska.
4. Na Zákaznícke stredisko však p. Marec neprišiel vôbec, nepožiadal o prekládku, a neuviedol teda presnú adresu. Pochopiteľne, všetky služby teda ostávajú aktivované na jeho pôvodnej adrese, na Mýtnej ulici. Set top box, v súlade s novou zmluvou, je zaslaný kuriérom p. Marecovi na ním uvedenú adresu.
5. Dňa 9.1.2013 – p. Marec volá na Helpdesk s tým, že nedokáže zaregistrovať internetový modem. Identifikuje sa na Mýtnu ulicu, neskôr priznáva, že nie je na Mýtnej, ale na Hečkovej ulici. Pracovník Helpdesku ho informuje, že na danej adrese nie sú aktivované služby, nebola spravená prekládka (keďže o ňu ani nepožiadal), ani nemohla byť realizované, keďže bytovka nie je zakáblovaná. Odporúča mu návštevu strediska.
6. Dňa 10.1.2013 – p. Marec navštívil Zákaznícke stredisko, podáva žiadosť o zrušenie zmluvy. Výpoveď je jednomesačná, a začína plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca. Zároveň mu bola zrušená kampaň na ďalšie obdobie, má vrátiť modem a set top box. Uhradiť má iba faktúru za služby, t.j. za január a február. Faktúra na nový balíček služieb mu bola vzhľadom na zrušenie zmluvy stornovaná, o čom bol informovaný aj emailom. Žiadnych 30 € teda nemusel zaplatiť ani nezaplatil.
V čom teda p. Marec zavádza? V skutočnosti vo všetkom, čo v blogu uviedol. Naše vyjadrenie potvrdzujú aj záznamy hovorov p. Mareca s Call centrom; prepisy sú v rozsahu takmer 10 strán, preto ich tu neprikladáme, avšak pre prípadných záujemcov sú k dispozícii, nakoľko p. Marec súhlasil s ich zverejnením. Prečo p. Marec zavádza, to už je otázka na neho. Možno mal iba zlý deň a chcel sa na niekom vyvŕšiť. Aký máte po prečítaní týchto riadkov dojem, čo si myslíte, prečo si p. Marec upravil tento príbeh?

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu