Jozef Vyskoč
Pripravuje sa eGovernment – budú mu ľudia dôverovať?
Keď firma pripravuje úplne nový produkt alebo službu, jej manažéri o.i. vopred naplánujú aktivity zamerané na to, aby u ľudí (zákazníkov) vytvorili pozitívny vzťah k novinke, aby o ňu mali záujem, aby ju chceli. Je to logické, veď ak si novinka nezíska dostatočné množstvo zákazníkov, výdavky spojené s jej vývojom a uvedením na trh budú bez úžitku premárnené. Štát síce nie je komerčná firma, ale v dnešnej dobe sa predsa len občas ocitne v obdobnej pozícií. Napríklad keď – prinajmenšom navonok – deklaruje snahu o efektívne vynakladanie verejných finančných prostriedkov a zároveň sa chystá svojim občanom ponúknuť „nové služby“ pod hlavičkou eGovernmentu. Budú pri tom „štátni manažéri“ uvažovať/postupovať podobne ako manažéri komerčných firiem?