Rasťo Valent
Cestovanie vlakom z Nemecka na Slovensko aj s kočíkom
Pred pár rokmi, keď bol náš syn ešte malé bábo, sme sním šli na Slovensko z Nemecka vlakom.
Vyštudovaný učiteľ psychológie a občianskej výchovy, žijúci už niekoľko rokov s rodinou v DE. Momentálne pracujúci v korpo. Už niekoľko rokov som žiadny blog nepridal, tak je načase to zmeniť. Pred pár rokmi na VŠ som erazmoval v Porte (Portugalsku). Došiel som tam stopom, čo je vlastne dôvod, prečo som založil blog. Aby som sa o ceste podeliť so svetom. Prevažujú teda stopárske blogy, ale postupne dám aj niečo iné. Zoznam autorových rubrík: Stopovanie do Porta 09/2013, Súkromné, Nezaradené, Šport, Zdravie, Cestovanie
Pred pár rokmi, keď bol náš syn ešte malé bábo, sme sním šli na Slovensko z Nemecka vlakom.
Asi ani hard-core antivaxeri, argumentujúci, že vakcína bola vyvinutá veľmi rýchlo, nevedia, že bola vyvinutá za 2 dni.
Pred časom som sa pri pozeraní futbalu zamyslel o Messim a aká ho je škoda v PSG, tak som o tom napísal článok.
Ľudia často žijú v strachu. Ten býva multifaktoriálne podmienený, takže je to široká téma, ktorá sa dá uchopiť z viacerých koncov. Ja sa na to pozriem z pohľadu stopára, ktorý ten strach vníma nie na sebe, ale na šoféroch, ktorí zastanú. Z mojich doterajších skúseností je to strach neopodstatnený až iracionálny.
Minulý september som sa dostopoval do Portugalska. Jeden by si pomyslel, že po takom výkone budem stopársky „nesmrteľný“, ale po návrate na rodnú hrudu prišlo vytriezvenie. Niežeby som mal vždy len ideálne stopy (aj cestou do Porta bola občas kríza), ale v prvej polke roku 2014 sa tých nezdarov nakopilo jak dovtedy ešte nie. Tuhľa výber toho naj.
Pár mojich postrehov zo života v Porte, ktoré som za semester Erazmu nadobudol. Jasne, nie sú všetky, písal som jak prišlo. A učím sa už tie texty skracovať. Tento mal len 2 a 1/4 strany v orig. verzii. Stále je to asi dlhé na taký typický blogový, ale postupne sa k tomu prepracujem.
Posledný článok o mojej stopovačke do Porta. Tento deň začínam ráno na vlakovej stanici v Španielsku a končím večer na intráku v Porte. (Resp. je otázke, či ten deň nezačal vlastne deň predtým, keďže som (skoro) celú noc stopoval.) Je to zavŕšenie mojej 10-dňovej stopovacej ságy cez polku Európy. Pre kontext odporúčam začať predošlými časťami.
Po skoro mesačnej pauze, spôsobenej oi. Vianočnými sviatkami, ktoré som šiel stráviť na rodnú slovenskú hrudu, kedy som nič nestíhal, som opäť v Porte (ale nie som až taký zimno-stopársky extrémista, aj my stopári môžme dakedy vziať Ryanair). Mám opäť viac času, takže ponúkam predposledný deň môjho stopu. Je to pokračovanie predošlých dní. Nechce sa mi ich sem prelinkovávať, ako som to robil v predchádzajúcich vydaniach. Veď kto chce, ten si nájde. Komu sa nechce čítať všetko, tak v 6. dni je krátka rekapitulácia. Ešte pikoška, tento článok je prvý (a zrejme ostane aj jediným) o mojej ceste, kde vás čaká aj fotečka. Enjoy.
Siedmy a ôsmy deň môjho stopu do Porta. Dva dni preto, lebo jeden z nich som pauzoval v Bilbao. Ten ďalší som osobne zažil, kto sú to tí pútnici do Compostely. Tento text je pokračovaním môjho putovania, ktoré začína prvým dňom, kedy sa z Nemecka dostanem do Švajčiarska. Druhý deň sa zamotám vo Francúzsku. Nasleduje tretí deň, dostanem sa pod Lyon a nocujem u dvoch Francúzok. Štvrtý deň stretnem na stope Honzu, s ktorým nocujeme na námestí. Piaty deň Honzu opustím a zo stredu Francúzska sa dostanem až ku Španielskym hraniciam. A potom nasleduje šiesty deň môjho stopu, kedy sa (prvý krát v živote) dostanem do Španielska.
Šiesty deň môjho stopu do Porta. Už som za polkou cesty a smerujem do Španielska. Nejak mi však klesá čítanosť blogu. Ak boli predošlé texty príliš dlhé, tak sa skúsim viac zamerať na to podstatné. A bude to kratšie aj preto, lebo to píšem dávno po ceste a už si všetko nepamätám. Kto sa k tomuto textu dostal až teraz, tomu odporúčam najprv prečítať predošlé časti. Na piaty deň môjho stopu tento text priamo nadväzuje. Pred ním bol štvrtý deň, ktorému predchádzal tretí deň môjho stopu, ktorý je pokračovaním druhého dňa, ktorý nasleduje po prvom dni. Čiže odporúčam čítať od začiatku. Komu sa nechce, skúsim nejaké to zhrnutie.
Piaty deň môjho stopu do Porta. Budím sa luxusne na kartónoch na námestí a začína deň, kedy sa ide všetko otočiť na dobré a idem zažiť the best stop, aký som doteraz mal ever. Tento deň som začal rozmýšľať, že toto musel niekto naplánovať, toto je moc na náhodu. Text je priamym pokračovaním predošlého textu Stopovanie do Porta – 4. deň (utorok 03.09.2013), ktorý priamo nadväzuje na tretí deň môjho stopu, ktorý je pokračovaním druhého dňa môjho stopu, ktorý nasleduje po prvom dni, čiže odporúčam čítať od začiatku.
Štvrtý deň môjho stopu do Porta. Po dvoch dňoch budenia sa v spacáku niekde v kríkoch sa budím v normálnej izbe (síce tiež v spacáku). Tento text je najdlhší z celej cesty, lebo celý deň bol strašne haluzný. Hlavne preto, koho som stretol. Je to priame pokračovanie textu Stopovanie do Porta – 3. deň (pondelok 02.09.2013), ktorý je priamym pokračovaním druhého dňa môjho stopu, ktorý je priamymi pokračovaním prvého dňa, čiže odporúčam čítať od začiatku.
Tretí deň mojej stopovačky do Porta. Po druhom dni, kedy som sa vo Francúzsku riadne zamotal a skoro nič neprešiel, prichádza obrodenie. Hoci tiež aj zamotanie. Ale nakoniec sa dostanem až pod Lyon. Tento text je priamym pokračovaním druhého dňa môjho stopu, ktorý je priamy pokračovaním prvého dňa. Takže odporúčam čítať od začiatku. A stále je to dlhé, tak ma nehaňte, pracujem na tom jak sa dá.
Druhý deň môjho stopu do Porta. Ako som sa z Bazileja dostal do Francúzska a tam sa zamotal. Tento text je priamym pokračovaním prvého dňa, ktorý si môžete prečítať tu: Stopovanie do Porta - 1. deň (sobota 31.8.2013)
Na Erazmus do Porta som prišiel stopom. Začal som v Mníchove a trvalo to celé 9 dní (jeden deň som mal pauzu v Bilbau na severe Španielska). Cesta bola pre mňa riadne super, poučná a všetky možné superlatívy, aké sú, jej dávam. Preto sa o nej chcem podeliť takto verejne. Kvôli tomu som vlastne založil blog. Texty budú strašne dlhé, tak dúfam aj zaujímavé (tento má napr. vo Worde 4,5 strany), čiže je to len pre vytrvalcov :)
Môj hlavný dôvod na založenie blogu je, že sa chcem so svetom podeliť o mojej stopárskej ceste do Porta. Postupne spisujem jednotlivé stopovacie dni, už mám polku hotovú, avšak medzičasom sme mali na Slovensku voľby a ja rozbehnutý spisovateľ som svoje pocity po prvom kole volieb spísal. Uverejňujem to až teraz, lebo mi väčšinou veci trvajú dlho a nejak sa mi to nepodarilo nikde zavesiť skôr. Snažil som sa to upraviť tak, aby to aj po druhom kole dávalo zmysel. A je to môj prvý článok aj preto, lebo najbližších osem (možno viac) by malo byť o stopovaní do Porta, tak nech nie sú prerušované politikou.