Viliam Ostatnik
Politika Čo potom?
Je mojou obľúbenou otázkou z úst kritikov prostestov proti korupcií či za odstúpenie najskôr Pašku a najnovšie Fica. Takže, čo potom?
Som študent a príležitostný, bezvýznamný "spisovateľ". Mám rád poznávanie, filozofiu, umenie, autá, prírodu a svetový mier. Zoznam autorových rubrík: Súkromné, Nezaradené
Je mojou obľúbenou otázkou z úst kritikov prostestov proti korupcií či za odstúpenie najskôr Pašku a najnovšie Fica. Takže, čo potom?
Vznikol by Izrael v takej podobe akej vznikol 14. Mája 1948, keby bol Prezident Franklin Delano Roosevelt nažive ešte pár rokov po Druhej svetovej vojne? A vznikol by vôbec? A čo ak by sa Prezidentom nestal Truman? Niektorí historici radi konšpirujú. Nuž, majú na to dobré podklady.
Dúfal som, že k tomu nikdy nebude musieť dôjsť – myslím k tomu, že budem verejne kritizovať KDH. Nikdy som síce neschvaloval všetky praktiky a idey ich politiky, ale aspoň som mohol vždy povedať, že ich rešpektujem ako legitímnu pravicu. Dokonca v niektorých svetlých momentoch aj ako legitímnu kresťanskú pravicu, s čím som bol spokojný.
Tak som tu po druhý raz s Tatrou – o niekoľko rokov mladšou sestrou kopřivnického modelu 80, o ktorom som písal minule. Sme v dobe, kedy v Nemecku o všetkom rozhoduje jeden muž – Adolf Hitler. Pod jeho vedením sa v Nemeckej ríši začína s výstavbou diaľnic, rýchlostných ciest, ktoré otvárajú brány novému druhu automobilov.
Některý z vás jsou těď možná v rozpacích a nebo se ptají, o čem se vlastně chystám psát. Odpověď je jednoduchá. Stará auta.
Výrobou modelu 80 sa kopřivnická Tatra zaradila do nejvyššej spoločnosti automobilového priemyslu vtedajšej doby. Kľudne by sme ju mohli titulovať ako československý Rolls-Royce.
Odkedy premiér ohlásil kandidatúru na prezidenta, stále počúvam len „novinky“ týkajúce sa jeho osoby. „Počul si to? Fico a katolík? Veď klame!“ . „Videl si to, ako Fico zareagoval na prehru Maňku vo voľbách do VÚC? To je čistý alibizmus!“. Áno. Videl som, počul som.
Občas je dobré sa obzrieť za seba na to, ako vyzerala budúcnosť pred mnohými rokmi. Môžeme sa z toho poučiť, môžeme niečo zdokonaliť, a v závere tak vytvoriť z budúcnosti minulej našu prítomnosť. Vizionári ako bol Tesla či mnohý iný inžinieri a vedci videli za horizont svojej doby – a či už úspešne či neúspešne nám načrtli skicu, ktorú treba domalovať a z ktorej tak môže vzniknúť umelecké dielo. Hoci na tomto Cadillacu by sme domaľovávali niečo len ťažko, umeleckým dielom z budúcnosti zaiste je.
Píše sa rok 1962 a Graham Hill sa teší zo zisku titulu majstra sveta F1. O 50 rokov je už ale všetko celkom inak. Je tá zmena prirodzená, alebo sa treba čohosi obávať? Aj keď nie ste fanúšik áut a Formuly 1, v kľude čítajte ďalej, o autách hovoriť nebudem.
7.1. si každý rok pripomíname výročie smrti jedného z najväčších géniov a pre mňa osobne bez pochyby najväčšieho vynálezcu všetkých čias Nikolu Teslu. Tento rok, 71 rokov po jeho smrti, by som mu rád venoval kátku písomnú spomienku, keďže je mi osobne veľkou inšpiráciou. Hoc si Teslu môžme pripomenúť miliónom spôsobov, ospevovaním nespočetného množstva jeho vynálezov, vďaka ktorým dnešný technologický svet vyzerá tak ako vyzerá, dnes volím spomienku na tohto génia prostredníctvom automobilu.
Možno trochu nadneseným názvom sa chcem dostať k jednej podstatnej téme, ktorá dnes trápi nie jedného fanúšika áut. Čo sa stalo s manuálnymi prevodovkami?