Jozef Chajdiak
Politika Vyhraj voľby, môžeš všetko
O partii pokrytcov, ktorí motajú ľudom hlavy, že sú „iní“, „lepší“, „voňavejší“.
človek, ktorému nie je všetko jedno... :-) Zoznam autorových rubrík: Doprava, Rôzne, Nezaradené, Politika
O partii pokrytcov, ktorí motajú ľudom hlavy, že sú „iní“, „lepší“, „voňavejší“.
O tom, aké jednoduché je hľadať skratky a zatvárať oči pred realitou.
Na sociálnych sieťach primátora Bratislavy Matúša Valla sme si v uplynulých dňoch mohli prečítať rozhorčenú reakciu...
Keď vedenie mesta robí opatrenia, ako keby sme v oblasti verejnej dopravy ani nemali desaťročia trvajúci rozvojový dlh.
Čo je v skutočnosti najväčšou hrozbou prepadnutia hlasov voličov demokratických a prozápadných strán ?
Prečo ľudia musia v 21. storočí o dáta, ktoré by mali byť verejné, stále bojovať ?
Pripomienka k zmene pravidiel mestskej parkovacej politiky v Bratislave (PAAS)
V posledných týždňoch je v najľudnatejšej mestskej časti na Slovensku, bratislavskej Petržalke témou číslo jeden pripravovaná parkovacia politika.
V lete v roku 2009 bol v hlavnom meste SR Bratislave spustený pilotný projekt tzv. blikajúcej zelenej na cestnej svetelnej signalizácii. Systém začal fungovať tak, že na konci „zeleného“ cyklu, predtým ako naskočí signál „Pozor!“ (žlté svetlo) dve sekundy bliká zelené svetlo (dve bliknutia). Toto signalizuje vodičom, že sa blíži zmena signálu a ponúka im dlhší čas na reakciu. Z toho vyplýva, že pokiaľ svieti zelená, tak má vodič istotu, že zrazu „nenaskočí“ žltá a teda môže v kľude prejsť križovatkou.
Posledné dni prebieha médiami správa o tom, že minister práce Richter mal dopravnú nehodu. Jeho limuzína skončila v poli, minister a jeho šofér zasa v nemocnici. Médiá začali okamžite riešiť možné príčiny nehody a tiež to, či bol minister pripútaný, keďže údajne povaha jeho zranení nasvedčuje tomu, že nebol.
V utorok 17.1.2012 upozornil český server autoforum.cz na veľmi zaujímavý nákup policajných áut Ministerstvom vnútra SR. Vzhľadom na celkom búrlivé reakcie čitateľov a vďaka sociálnym sieťam aj veľmi rýchle šírenie predmetného článku na seba reakcia nenechala dlho čakať. Minister vnútra Daniel Lipšic predmetný „obchod“ zastavil a MV sa voči článku ohradilo tlačovým vyhlásením. Ja by som v tomto blogu chcel poskytnúť vlastný pohľad na vec, ktorý vychádza z dostupných a zverejnených informácií.
Je to tu. Sociálna vláda vyhlásila vojnu cestným pirátom vskutku sociálnymi pokutami. Veď prečo nie. Zákon ako taký hodnotím pozitívne, pokuty sú však premrštené a veľmi necitlivo nastavené vzhľadom na sociálne pomery Slovákov. Ale jednoducho sa o tom rozhoduje ľudom, ktorých sa to nijako nedotýka.
Tento problém vnímam už dlhšiu dobu a preto som sa rozhodol k nemu niečo napísať.
...alebo ako som kvôli starým informáciám na stránke skoro nestihol lietadlo.
V poslednom období sa v médiách veľmi často skloňuje nový “cestný zákon”. Je zrejmé, že ľudia vedia, o ktorom zákone sa vlastne hovorí, ale označenie “cestný zákon” je nepresné a myslím, že v médiách by mali byť takéto veci prezentované presne. Či už sú to reportáže v televíziách, či sú to články v novinách, či sú to agentúrne správy, ale aj články v blogoch, všade sa chybne uvádza názov “cestný zákon”.
Dneska sa mi stala ďalšia zaujímavá situácia na bratislavských cestách, takže sa idem opäť podeliť. Celá situácia vznikla pri mojom prejazde jednoduchou križovatkou v Petržalke. Jednalo sa o križovatku v tvare kríža, v ktorej nie je prednosť v jazde upravená dopravnými značkami, takže tam platí prednosť sprava. Ja som prechádzal cez križovatku rovno a aj napriek tomu, že mi prichádzalo vozidlo sprava, nedal som mu prednosť a križovatku prešiel. Na prvý pohľad sa môže zdať, že som spravil chybu, ale nie je to tak. Bol tam totiž jeden háčik, ktorý veľa vodičov často prehliada – vchádzanie na cestu z miesta mimo cesty...
Keďže sa každý deň pohybujem s autom po uliciach nášho najväčšieho mesta, tak zážívam neustále rôzne situácie. Jedna z nich sa mi za poslednú dobu stala viac krát a vždy mi pri tom pribudlo zopár šedivých vlasov. Takže som sa rozhodol podeliť a hlavne upozorniť všetkých vodičov aj chodcov na toto veľké nebezpečenstvo. To nebezpečenstvo sa volá priechod pre chodcov na cestách, ktoré majú dva a viac jazdných pruhov v jednom smere.
Koncom minulého roka, keď ma môj mobilný operátor T-Mobile, s ktorým som existoval už od čias Eurotelu veľmi naštval som sa rozhodol, že už je na čase niečo urobiť. Keďže som nebol viazaný žiadnym dodatkom k zmluve, tak to nemal byť problém. Nie že by som si naivne myslel, že u nejakého iného operátora to bude iné, ale proste dostal som potrebu nejakým spôsobom vyjadriť svoju nespokojnosť. Veď ostatne na Slovensko prišla Telefonica O2, ktorá už má aj paušály, tak prečo nie... Dokonca som zistil, že ponúkali celkom zaujímavú akciu, že pri ročnej viazanosti mi dajú po dobu dvoch rokov každý druhý paušál za 1 Sk. Prenositeľnosť čísla tiež ako-tak funguje, tak som sa rozhodol ísť do toho. Škoda, že som si to lepšie nepremyslel...stačilo mi, že Telefonica O2 je operátor, ktorý pôsobí vo viacerých krajinách, v neďalekej Českej republike je to dokonca líder trhu, tak som si povedal, že to bude asi fajn aj u nás. Mýlil som sa a preto vlastne píšem tento blog, v ktorom by som rád upozornil na niektoré úskalia, ktoré síce nemusia byť pre väčšinu ľudí dôležité, ale pre niekoho ako ja možno aj áno.
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
K zemi firmu zrazil aj rozchod zakladateľov.
Eva Lisová podvádzala pri biznise s realitami.
Situácia vo svetovom obchode sa vyhrocuje.
Na Muskove spoločnosti môžu clá tvrdo doľahnúť.