Patrik Lučan
22 inšpiratívnych foriem nenásilného protestu. Od demonštrácií po gerilové akcie.
Demokraciu možno uplatňovať každý deň.
Študoval som filozofiu a dlhodobo sa venujem marketingu, sociológii a vývoju webových aplikácií. Práca sa pre mňa nikdy nestala iba formou zarábania peňazí. Je to forma sebavyjadrenia. Som zakladateľom internetového portálu Sedmokraj. Zoznam autorových rubrík: Nezaradená, Kultúrna vojna, Názory, Literárne, Financie
Demokraciu možno uplatňovať každý deň.
Alegorický pohľad na súčasné politické myslenie.
Bitá, fackovaná, kopaná do rozkroku a neustále upozorňovaná, že môže byť znásilnená. Príbeh 17-ročnej Ma je iba jedným z tisícok v krajine neustále prítomného teroru.
O 19.00 nášho času armáda v Myanmare opäť vypla internet aby obmedzila šírenie informácií. Facebook je hlavným komunikačným nástrojom pro-demokratických demonštrantov.
Zviazať a prepojiť. Tak možno preložiť hlavnú myšlienku čínskeho ekonomického projektu Belt and Road, ktorého súčasťou má byť Myanmar. Najprv treba zviazať demokraciu. Potom sa môže začať ekonomická kolonizácia.
Myanmar som navštívil pred troma rokmi. Armáda vyhlásila výnimočný stav a zdá sa, že ľudí uväznila v krajine bez budúcnosti.
Hrozba ďalšieho násilia zo strany Azerbajdžanu a Turecka môže byť odvrátená iba ak sa medzinárodné spoločenstvo zodpovedne postaví k žiadosti obyvateľov Náhorného Karabachu na vlastný štát.
Sobotňajší protest v Bratislave nám ukázal viac, než iba to, čo dokážu chuligáni, keď im požehná ich patrón Marián Kotleba.
Aliancia za rodinu presadzuje doktrínu Katolíckej cirkvi, ktorá hovorí aj o tom akým spôsobom majú manželia praktizovať sex. Februárové referendum ukáže, či chceme manželstvu prisúdiť náboženský zmysel alebo ho ponecháme otvorené pre všetkých.
Slušní ľudia majú právo vyjadriť sa v referende na akúkoľvek otázku. Právnik Anton Chromík z Aliancie za rodinu je presvedčený, že ľudia by mohli hlasovať aj o obmedzení slobody iných ľudí.
Dvaja černosi nikdy nesplodia biele dieťa, preto by nemali mať právo vstúpiť do jedinečného zväzku manželstva. Európa uznáva tradičnú hodnotu manželstva medzi bielym mužom a bielou ženou. Černosi a ostatné rasy prisťahovalcov sa dožadujú práv, ktoré podkopávajú našu kultúru a náboženstvo.
Je chybou myslieť si, že kresťanstvo jednoznačne stojí proti právam homosexuálov na rodinný život a právne zväzky. Kresťanskí teológovia uznávajú, že je lepšie ak homosexuálom umožníme viesť plnohodnotný a trvalý vzťah namiesto frustrácie.
Účelom manželstva je plodenie a výchova detí. Zdá sa, že nie je dôvod, aby štát podporoval páry, ktoré nedokážu splodiť deti. Deti sú totiž ekonomickým potenciálom krajiny a to je dôležitejší fakt, než láska, tvrdia aktivisti z Aliancie za rodinu a HFI.
Je moderné používať rôzne výskumy ako podklad pri argumentácii. Bohužiaľ, neraz sa musíme prizerať tomu, ako sú tieto výskumy doslova šarlatánsky interpretované a násilne napasované do vopred vyprofilovaného ideologického konceptu. Dnes sa pozrieme na jeden z takýchto príkladov demagógie.
Aliancia za rodinu, prezidentskí kandidáti ako aj ďalší kresťanskí aktivisti bojujú za ideál kresťanskej rodiny, ktorý má byť napevno zakotvený v Ústave SR. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, o čo im vlastne ide? Čo je to tradičná rodina a čo nám hovorí história ľudstva?
Majú kresťania právo vstupovať do politiky? Sú veriaci ľudia skutočne morálni, keď konajú dobro iba kvôli vidine posmrtnej odmeny v nebi? Sú homosexuálne požiadavky na manželstvo skutočne hrozbou pre rodinu? Môže zákaz potratov zvýšiť zodpovednosť mladých ľudí v otázkach sexuality?
V decembri 2013 vznikla Aliancia za rodinu, združenie takmer 60 organizácií, medzi ktorými je okrem iného Úsmev ako dar*. Zjednotili sa pod ušľachtilou myšlienkou pomáhať rodinám. Ich pracovným nástrojom sa však stalo klamstvo a zavádzanie.
Na prvú adventnú nedeľu zaznel v katolíckych kostoloch pastiersky list od biskupov plný neznámych pojmov a s pocitom naliehavosti varoval pred zánikom tradičnej rodiny. Namiesto vysvetlenia problému nastalo rýchle určenie vinníka, namiesto povzbudenia bol zodvihnutý prst pred sodomskou skazou.
Sociálne štipendium nestačí pokrývať náklady vysokoškolákov. Medzi pracujúcimi študentami je každý tretí poberateľom štipendia. Vyplynulo to z online prieskumu, ktorý v priebehu akademického roka 2012/2013 zrealizoval internetový portál Študentské financie. Svoje odpovede poskytlo 3150 mladých ľudí vo veku od 18 do 26 rokov.
Demonštrovať svoj názor proti niečomu je vždy jednoduchšie ako dlhodobo a systematicky ponúkať rozumné riešenia. Pochod za život, ktorý sa prednedávnom konal v Košiciach, naštartoval verejnú diskusiu o umelom prerušení tehotenstva a ľudskej sexualite ako takej. Či je to téma vhodne načasovaná, nechám na posúdenie každého z vás. Pochod za život bol označený ako jedna z najväčších verejných akcií od roku 1989. To dokazuje, že Slovensko je krajina, kde má katolícka cirkev oveľa väčší v plyv ako sme si ochotní pripustiť.