Mária Szegfüová
Štát, kde štátne orgány nedokážu rozhodnúť ani po 13 rokoch, nie je právny štát
Slovensko podľa čl. 1 ods. 1 Ústavy SR je demokratický a právny štát. Aká je však skutočnosť?
Som bakalárka práva, doktorka filozofie a doktorandka sociálnej práce, bojovníčka za práva a spravodlivosť. Som tiež kandidátka do Národnej rady SR č.49 - KDH. Moja životná filozofia "Náš život je taký, akým ho urobia naše myšlienky" :) "Čo ťa nezabije, to ťa posilní!" Zoznam autorových rubrík: Nezaradené, Súkromné
Slovensko podľa čl. 1 ods. 1 Ústavy SR je demokratický a právny štát. Aká je však skutočnosť?
Ako sa dokáže štát postarať o svojich občanov závisí od sociálnej politiky toho konkrétneho štátu.
Podľa čl. 1 ods. 1 Ústavy SR Slovenská republika je zvrchovaný, demokratický a právny štát. Podľa čl. 2 ods. 2 štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon. Naozaj?
Keď som v roku 2017 podala žiadosť o pomôcku, ešte som netušila, že na priznanie cca. 300 Eur mi ústredie práce nariadi až 4 znalcov, pre ktorých bude musieť vyplatiť minimálne 2.200 Eur. Dodržiavajú úrady procesnoprávne princípy?
V poslednej dobe sa veľa diskutuje o týchto dvoch formách pomoci – upozorňujem na niektoré zásadné rozdiely medzi nimi.
Dohovor OSN o právach osôb so zdravotným postihnutým na Slovenku platí desať rokov, skoro desať rokov sú však potláčané aj moje práva, ako osoby so zdravotným postihnutím.
Za 9 rokov súdy rozhodli v môj prospech 15-krát! Dokumentácia s úradom a ústredím práce váži 17 kg. Jednotlivé príspevky sú vyhraté opakovane aj 4-krát. To však na Slovensku je málo na to, aby spravodlivosť zvíťazila.
Ústredie práce je „štát v štáte“. Nikto nad ním nestojí, preto môže konať svojvoľne. Aj keď v Ústave SR v čl. 1 máme zakotvené, že sme právny štát, skutočnosť je predsa úplne iná!
Na základe odporúčania Európskej komisie som oslovila Odbor pre problematiku vykonávania Dohovoru OSN o právach osôb so zdravotným postihnutím, ktorý sa nachádza na ministerstve práce. Moje argumenty boli postúpené ústrediu.
Aj to je Slovensko-podľa Ústavy SR demokratický a právny štát. Aká je však skutočnosť? Dozviete sa z článku. Na našich úradoch štátnej správy prevláda korupcia, šikana a nadmerná byrokracia a spravodlivosti sa bežný občan nedovolá
Článok nie je o politike, ale o slovenskej realite, kde správne orgány, posudkoví lekári a iní úradníci pri moci môžu klamať, zavádzať a robiť čo sa im zachce. Keď už s korupciou idú priďaleko, polícia chráni ich, nie Vás...
Koľkokrát treba vyhrať Najvyšší súd na Slovensku, aby ho orgány štátnej správy rešpektovali? Po 3 právoplatných rozsudkoch Najvyššieho súdu SR, ktoré som vyhrala v rokoch 2012, 2013 a 2016 stále čakám na spravodlivosť...
Pamätám sa na prípad v správach, keď klienta úradníci vybavovali na vrátnici. Samozrejme, že to následne každý popieral. Možno, že by popierali aj skutočnosť, že klientov posudzujú na chodbe, lebo vraj nemajú na to kanceláriu...
Pred dvoma rokmi som adresovala otvorený list viacerým inštitúciám, ktorí sa podieľajú na tvorbe sociálnej politiky štátu. Mojim cieľom bolo aj upozorniť – cez môj prípad na problémy, ktoré v sociálnej oblasti pretrvávajú.
- to je slovenská realita na štátnych úradoch. Byrokrácia, šikanovanie, diskriminácia, nečinnosť - Slovensko je demokratický a právny štát!?
Sociálny štát má garantovať istoty občanom. Podľa antidiskriminačného zákona práva sa zaručujú rovnako každému v súlade so zásadou rovnakého zaobchádzania. Či je to naozaj tak, posúďte sami!