Jano Hrčka
Politika Mimoúrovňové križovanie električky v Petržalke a zmena územného plánu Petržalka city
Svet v skutočnosti funguje trochu inak, ako si myslí Martin Kugla.
Som občanom Slovenskej republiky, ktorému nie je ľahostajné, čo sa deje v tejto krajine. Zároveň som aj poslancom mestského zastupiteľstva v Bratislave a miestneho zastupiteľstva v Petržalke ako nezávislý poslanec.Ďalšie informácie sa dozviete na mojej webovej stránkehttp://www.janhrcka.sk Zoznam autorových rubrík: Mestské zastupiteľstvo BA, Miestne zastupiteľstvo Petržal, Iné politické, Súkromné
Svet v skutočnosti funguje trochu inak, ako si myslí Martin Kugla.
Ak by na ostrove menom Petržalka žilo 100 mužov a jedna žena, o desať rokov sa počet ľudí zvýši maximálne o 10 detí.
V živote, ako aj v komunálnej politike rýchlo pochopíte, že ak chcete meniť veci k lepšiemu, tak vždy budete potrebovať peniaze. Ak nemáte peniaze, väčšina z toho, čo chcete spraviť sú len sny a nesplniteľné sľuby.
Za viac ako 7 rokov poslancovania v Petržalke, 6 rokov poslancovania v Bratislave a vyše dva a pol roka prednostovania v Karlovej Vsi na mňa nevedia nájsť žiadnu kauzu alebo kšeft. Preto si treba niečo vymyslieť alebo prekrútiť.
V prvej časti sme si na vzorovom príklade ukázali, ako tunelovať verejné peniaze cez faktúry za niečo, čo nevykonávate. Teraz si ukážeme ďalší typ tunelovania, keď fakturujete niečo vo výrazne vyššom objeme, ako sa reálne robí.
1. Ako z mestskej zákazky vytrieskate maximálny zisk? Vždy fakturujte niečo, čo nikdy neurobíte. 2. Kde sa taká príležitosť ponúka? Tam, kde tečú verejné peniaze a chýba kontrola. 3. Kedy sa takýto finančný tunel dá kopať celé roky?
Čo dokáže spojiť ľavicového liberála a konzervatívnu pravičiarku? No predsa láska k peniazom. V nasledujúcom článku si podrobne ukážeme, ako dokážu niektorí komunálni poslanci „vycuciavať“ verejné peniaze.
Ako obvykle, pred voľbami sa vraciam k téme, koho by som volil do župy a prečo. Priznám sa, že taký detailný rozpis, ako som napísal pred komunálnymi voľbami pre Petržalku, nemám šancu spraviť pre celú Bratislavu.
Pred ôsmimi mesiacmi som písal o potenciálnych kandidátoch na bratislavského župana (článok tu). Mesiac pred voľbami je správny čas na vyhodnotenie predpovede a aktualizáciu odhadov (článok bol uverejnený na aktuality.sk)
Ako sa hovorí, videl som už koňa vracať, hada pľuť… ale to, čo vidím v župných voľbách v Bratislave, to som ešte nevidel. A dúfam, že už ani nikdy viac neuvidím.
Vedeli ste, že magistrát od roku 2012 nerozdelil peniaze mestským častiam správne, ale žiadna mestská časť sa nesťažovala, lebo nikto tomu nerozumie?
V týchto voľbách vyhrá ten kandidát, ktorý je najmenej kontroverzný a nemá veľa protikandidátov podobného typu, ktorí mu berú hlasy. Predstavme si jednotlivých (zatiaľ aj neoficiálnych) kandidátov v abecednom poradí.
Vzhľadom k aktuálnej politickej situácii vznikla výborná iniciatíva 10slusnychludi.sk. Jej cieľom je presvedčiť 10 poslancov z radov SIETe a MOSTu aby nepodporili dohodnutú vládu so SMERom.
V stredu, 10.03.2016, som sa dopočul, že v SMERe zložili vládu. Presviedčal som, že to je hlúposť a že to nedáva zmysel. Uveril som, keď som dostal bližšie informácie vo štvrtok a v piatok.
Strana zelených Slovenska (SZS) sa v týchto voľbách stala trójskym koňom dvoch prominentných SMERáckych členov z Bratislavy. Na väčšine zvoliteľných miest kandidátky tejto strany sú ich rodinní príslušníci a im veľmi blízki ľudia.
Bývalá starostka Karlovej Vsi Iveta Hanulíková (SMER-SD) bola možno pre zvyšok Bratislavy a Slovenska neznámym verejným činiteľom. Jej snaha o preplatenie 48 dní dovolenky, ktoré si nazbierala za 8 rokov však vykazujú známky podvodu. Veď len za posledné dva roky vo funkcii bola minimálne 53 pracovných dní v zahraničí. Keďže si dochádzku robila sama, tak niektoré z týchto dni si zabudla uviesť vo svojej oficiálnej dochádzke. Po zániku mandátu však oficiálne požiadala o preplatenie dovolenky aj za tie dni, ktoré bola preukázateľne mimo územia Slovenskej republiky.
Veľa ľudí sa ma pýta, koho by som im odporúčal voliť. Ako miestny poslanec v Petržalke a mestský poslanec v Bratislave som videl a počul, čo hovoria a čo robia kolegovia poslanci. Prácu voleného zástupcu väčšina z nich neberie ako službu a tomu aj zodpovedá stav tejto spoločnosti. Ľudia, ktorí v bežnom živote sú úplne normálni, nemajú problém stať sa loajálnymi otrokmi nejakej strany alebo záujmovej skupiny. Dôvodom je možnosť prísť ľahko k peniazom a postúpiť na spoločenskom alebo profesnom rebríčku. Častokrát k tomu stačí iba poslušne hlasovať a hrať sa občas na slepého, hluchého alebo blbého. Nie je preto prekvapením, že v tejto komplikovanej a neistej dobe na túto hru pristúpi množstvo ľudí.
Keďže v komunálnej politike pôsobím štvrtý rok, rozhodol som sa napísať pár rád pre voličov, ako sa nenechať pri voľbách oblafnúť. Politici sú totiž vo svojom predvolebnom divadle čoraz vynaliezavejší.
Predstavte si, že máte 3-izbový byt v Petržalke a môžete z neho mať príjem (nájomné) 6 000 eur ročne. Predali by ste ho za 30 000 eur? Pätnásť petržalských poslancov na čele so starostom Bajanom by to urobilo. Avšak jedine, ak by nešlo o ich vlastné byty. Jedná sa samozrejme o analógiu, ale v skutočnosti bola nevýhodnosť predaja ešte väčšia, keďže pre Petržalku bola predajná cena iba 15 000 eur!
Predaj pozemkov a verejného parkovisa pri Technopole má viacero podivností. Napriek tomu, že sa jedná o lukratívnu oblasť v strede Petržalky, predajná cena pozemkov bola iba 50 eur/m2. Išlo jednoznačne o najnižšie stanovenú cenu v rokoch 2010 až 2013. Priemerná cena za posledných 5 rokov, vrátane predajov za symbolickú cenu, bola 167 eur/m2 (tu je odpoveď primátora). Dokonca aj predaje pozemkov pod bytovými domami, ktoré idú v špeciálnom režime, sa pohybujú nad úrovňou 110 eur/m2. Znalecké posudky si dali vypracovať Technopol Servis*, aj Mestská časť Petržalka. Napriek tomu, že si vraj znalcov vyberali obe strany nezávisle, podarilo sa im nájsť dvoch z jednej rodiny – švagrov. Predaj bol naplánovaný tak, že jeho realizáciou došlo k znehodnoteniu ďalších okolitých pozemkov, ktoré Technopol Servis* plánoval následne odkúpiť. Na tejto kauze sa dá vzorovo prezentovať, ako starosta spolu so zastupiteľstvom dokážu predať majetok mesta za zlomok ceny.