Rastislav Strhan
Karuselové obchody vo vede
Použil som názov podvodu pre opis výhrad voči existujúcemu systému presadzovania publikačných výstupov. Chcel by som overiť, či je existujúci spôsob v súlade s požiadavkami legislatívy.
Tento blog má dva "zdroje" ..... môjho otca, ktorý, ako historik, mi neustále zdôrazňoval, že "všetko už tu bolo" a že ľudstvo nerobí nové chyby iba opakuje tie staré .... a Isaaca Asimova, ktorého kniha Nadácia a sci-fi teória psychohistórie pre mňa bola úplným zjavením. Posudzovať súčasnosť a svet ako výsledok posledných 2-10-20 rokov je pre mňa iba výroba zrkadla, ktorým sa tvorí "správne PR"... V novej energii tohto blogu budem "psychohistoricky" opisovať našu súčasnosť. Zoznam autorových rubrík: Paradoxy modernej doby, Domáca spoločnosť a politika, Svet a globálna spoločnosť, O vzdelávaní a učení, Cestovanie a doprava, Súkromné, Kvalita v rôznej podobe, Nápady a vízie, Nezaradené
Použil som názov podvodu pre opis výhrad voči existujúcemu systému presadzovania publikačných výstupov. Chcel by som overiť, či je existujúci spôsob v súlade s požiadavkami legislatívy.
Názov blogu je čiastočná provokácia, pretože v dôsledku hysterickej reakcie diskusia o plagiátorstve smeruje podľa mňa nesprávnym smerom. V tretej časti sa snažím nielen upozorniť na identifikáciu plagiátorstva a možné riešenie.
Názov blogu je čiastočná provokácia, pretože v dôsledku hysterickej reakcie diskusia o plagiátorstve smeruje podľa mňa nesprávnym smerom. Pôvodne jeden blog sa rozšíril. Táto časť kvantifikuje plagiátorstvo novej doby.
Názov blogu je čiastočná provokácia, pretože v dôsledku hysterickej reakcie diskusia o plagiátorstve smeruje podľa mňa nesprávnym smerom. Pôvodný zámer jedného blogu sa natiahol. V prvej časti som sa zameral na motívy plagiátorov
8:53 Neviem či je to náhoda alebo to niekto urobil systémovo, ale mesiac úcty k starším končí sviatkom pamiatky zosnulých. Akosi nás to núti spomínať si na svojich predkov a predchádzajúce pokolenia.
Tak možno ma čaká štrajk... možno sa ho bohužiaľ budem musieť zúčastniť... neviem či bude štrajk úspešný, skôr mám dojem, že nie.... najmä preto, že postoj verejnosti nie je jednoznačný... pritom sa často operuje jednou veľmi spornou otázkou a to je pracovná doba a niečo čo by sa nazvalo hodinová mzda... tak som rozmýšľal v čom je problém?
Obsah mi napadol v rámci diskusie k jedného inému článku na blogu. Ak práca učiteľa má byť hodnotná a prinášať úžitok pre študenta, musí učiteľ urobiť 5 krokov: nbs
Včera sa rozprúdila intenzívna diskusia o verejnom obstarávaní na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Trochu som sledoval diskusiu a bol som smutný z postavenia aké dávali diskutujúci vysokoškolskému pedagógov
Pár dní pred prázdninami som z nostalgie za akademickým rokom napísal pár viet o mojich skúsenostiach zo skúšania. Vďaka odozve na môj blog som sa dostal k iným domácim a zahraničným názorom na súčasný stav vzdelávania. Spoločným znakom, s ktorým som sa dokázal stotožniť je názor, že súčasný stav vzdelávania nezodpovedá modernej dobe. Oveľa zložitejšie je odpovedať na otázku, ako by malo vzdelávanie a školstvo vyzerať?
Ešte jeden termín a budem mať opäť potom. Opäť skončí ďalšie skúškové obdobie a budem môcť začať pripravovať nový rok. Bude pre mňa ťažké po opakovaných prerušeniach štátnicami a prijímačkami sa sústrediť na skúšani
Končí mi akademický rok a to znamená, že by som mal začať pracovať. Prečo? Doteraz som totiž niečo musel (učenie, skúšanie, opravovanie, čítanie), teraz by som niečo mal! Pripraviť podklady pre budúci rok, napísať články anb
Tak máme ďalšiu kauzu plagiátorstva medzi učiteľmi na vysokých školách. Tentoraz to postihlo Materiálovotechnologickú fakultu STU. Prečo? Lebo sa tam našiel jeden čestný bývalý zamestnanec, ktorý na tento problém upozornil. Lebo e
Čaká ma krásny budúci týždeň. Pravdepodobne celý ho strávim na štátnych záverečných skúškach. Budem sa snažiť tváriť múdro a študenti sa budú snažiť múdro zodpovedať otázky, ktoré raz už mali zodpovedať. Aj keď už teraz má my
Mám na stole asi 100 písomiek, ktoré by som mal čo najrýchlejšie opraviť. Radšej však sedím nad počítačom a píšem tento blog. Nechce sa mi do opravovania. Prečo? Lebo niektoré odpovede sú tragédia a ich opravovanie je utrpením!
Hovorí sa o tom všade a stále. Kvalita našich vysokých škôl sa zhoršuje hovoria odborníci. Študenti sú stále slabší a horší, hovoria učitelia. Výskum na našich univerzitách je o ničom. Učitelia sú o ničom. Jedno horšie vyjadrenie ako druhé. Dovolím si prezentovať myšlienku, že kvalita vysokého školstva na Slovensku sa neznižuje, čo vedie k znižovaniu kvality vysokých škôl!