Miro Koseček
Prečo nepodporujem Postoj.sk
. V Postoji sa vytvorilo toxické geto, ktoré škodí kresťanom, konzervatívcom i národu.
Ak sa mýlim, opravte ma! Zoznam autorových rubrík: Spiritualita a duchovný život, Ekonomika, politika, Spoločnosť, Foto, Rozvoj osobnosti, Business intelligence, OLAP, D, Súkromné, Nezaradené
. V Postoji sa vytvorilo toxické geto, ktoré škodí kresťanom, konzervatívcom i národu.
Názory, že homosexuáli sú nenormálni a nemajú právo na hlboké vzťahy, na intimitu, na rodinu sú morálne neudržateľné.
Ešte pred pár dekádami bol konzervativizmus kľúčovým pilierom spoločnosti. Zdôrazňoval dôležitosť inštitúcii, morálky a práva pre život spoločnosti. Bol tlmičom radikálnych nálad, promótorom cností a obhajcom slobody.
Dnešné udalosti Františkovej návštevy nám do veľkej miery odkryli jeho pohnútky a ciele. Zároveň dávajú odpoveď na otázku, ktorá mesiace hlodá v našich mysliach: „Prečo práve na Slovensko?“
Pred dvadsiatimi rokmi sa spolu s Dvojičkami zrútil svet, ktorý sme poznali.
Ako je možné, že ultra-kozervatívci bagatelizujú zjavné nebezpečie rozvratu civilizácie a aké môžu byť dôsledky?
Pred dvadsiatimi rokmi som, ako verný syn Katolíckej cirkvi, bol proti uzákoneniu registrovaného partnerstva pre ľudí rovnakého pohlavia. Dôveroval som v múdrosť cirkvi a protiargumenty som považoval za ideologicky motivované.
Donedávna celkom seriózny Postoj.sk zverejnil politikovi Romanovi Jochovi takmer trumpovský článok o Grete Thunbergovej.
Bergoglio vždy uznával existenciu úzkych vzťahov medzi osobami rovnakého pohlavia, ktoré znamenajú oveľa viac ako len spoločný sex a snažil sa, aby spadali pod právnu ochranu registraovaného partnerstva.
Desaťročia som patril medzi nich, mnohí z nich sú moji priatelia, či známi. Myslím, že som našiel kľúč, ako ich priblížiť aj tým, ktorým je ich myslenie cudzie.
Ak budeme absolutizovať naše práva a nebrať ohľad na práva druhých, budeme komplikovať pluralitné spolužitie a v krajnom prípade si sami zabijeme našu demokraciu.
Obvinenie denníka SME a evanjelických teológov zo spoluzodpovednosti za ničenie židovských cintorínov a z výtržníckeho útoku na kňazov je perfídne.
Dnes som mal to potešenie čítať článok Mateja Mihalika, ktorý reaguje na dva predošlé články na mojom blogu. Potešilo ma, že sa snaží o vecnú polemiku a reaguje konkrétne na moje argumenty. Jeho protiargumenty podľa mňa neobstoja, ale naozaj oceňujem snahu racionálne diskutovať na danú tému.
Často nás, kresťanov, obviňujú z netolerancie. Je to vtedy, keď vystupujeme proti homosexuálnym zväzkom, proti potratom, proti eutanázií i v mnohých iných prípadoch. Je to oprávnené? Ako môžu od nás chcieť, aby sme súhlasili s niečím, čo považujeme za objektívne zlé?
Keby sa v čase vlády komunistov nejaký „uvedomelý“ učiteľ náhodou dozvedel, že som kresťan, mohol som mať vážne problémy dostať sa na univerzitu, lebo podľa vtedajšej vládnucej ideológie, veriaci ľudia nemali predpoklady osvojiť si vedecké poznatky, ktoré vysoká škola poskytuje. A toto nebola zďaleka jediná forma diskriminácie, ktorej sme boli vystavení. Preto, samozrejme, väčšina z nás žila svoju vieru potajomky a na verejnosti sa k nej neprihlasovala. Kľúčová otázka znie: „Máme my, kresťania, právo žiadať, aby štát neumožňoval nikomu verejne prejavovať životný štýl, ktorý je proti našim náboženským princípom a tradíciám?“
Už aj Katolícka cirkev má svoju Gorilu. A nie je to len anonymný pamflet zverejnený na webe ako bola tá Nicholsonova ale solídna kniha podpísaná vysokým cirkevným hodnostárom. A hoci, aj táto Bezákova, podobne ako tá prvá, odkrýva skutočnosti o ktorých sa viac či menej vedelo, obe pôsobia na čitateľov šokujúco. Ich výbušnosť nespočíva v tom, že by odkrývali škandalózne skutočnosti, o tých sa viac-menej vedelo aj predtým, ale v tom, že odhaľujú celú pavučinu vzťahov a intríg, ktoré ukazujú na to, že to nie len niektorí konkrétni ľudia, ale celá inštitúcia a jej systém fungovania sú choré.
Už stačilo o Bezákovi! Rozoštváva Cirkev. Bezák klame a porušuje to, čo sľúbil. Stojí naozaj jeden odvolaný arcibiskup za takú rozsiahlu diskusiu, za toľké vybičované vášne, za také rozbroje? Všetci, ktorí si toto hovoria si neuvedomujú jedno: táto diskusia nie je o Bezákovi, je o tom, akým smerom sa bude vyvíjať Katolícka cirkev na Slovensku.
V predošlých dvoch článkoch venovaných Dawkinsovej knihe Boží blud, som sa venoval predovšetkým všeobecnému konfliktu náboženstva s vierou a zásadnému problému fundamentalistickej podstaty náboženstva. U mňa v tejto konfrontácii náboženstvo viac-menej obstálo. Ak však chceme byť poctiví, nemôžeme obísť ani jeho kritiku konkrétnych historických problémov, ktoré rôzne náboženstvá priniesli.
Ak si niekto pozrel záznam z prednášky Martina Mojžiša a náhodou by ho nedopozeral úplne do konca, asi by nutne dospel k jasnej kladnej odpovedi na otázku z nadpisu.