Vladimír Benčík
Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Iba predpokladam...
Ja si dovolim napisat aj ked sa nevyznam. Predpokladam vsak, ze pojem "postavit vlakovu cestu" znamena prehodit vsetky vyhybky tak, aby prichadzajuci vlak mohol pokracovat tam kam ma. A tiez predpokladam, ze taketo prestatovanie sa robi radovo v minutach pred prejazdom vlaku nejakym miestom. Cize ak blika biele svetlo, cesta nie je "postavena" a teda vlak nema ako danym miestom prejst, cize priecestie je prejazdne pre auta. Ale tiez uvitam odborny prispevok...Netreba byt genius
No § 27 (1) hovori jasne. No nemusim byt genius aby mi doslo, ze ked nemam istotu, tak na priecestie nevojdem. Pokial su semafory zhasnute, tak je to proste pre mna ako keby tam neboli - to iste ak semafor proste nevidim, alebo prehliadnem. Na signalizaciu sa da spolahnut mozno v nemecku, rakusku, francuzsku ... U nas maximalne tak na biele svetlo, ktore uz par rokov sa z priecesti odstranuje. Ale vzdy sa najdu aj experti, ktori budu ignorovat kompletne znacenie. Nepozriem sa == mam volno? https://www.youtube.com/watch?...To odstraňovanie bielych
svetiel je samozrejme hlúposť. Tá výhovorka na EU je trápna. Podľa mňa tu v skutočnosti ide o zbavenie sa zodpovednosti. Keby ešte povedali, že v EU je maximálna snaha riešiť tieto kríženia mimourovňovo a oni tiež zahajujú celoštátnu akciu na prerábku väčšiny krížení so železnicou mimourovňovo, to už nie. V tomto im už EU vzorom nie je. Tak nám neostáva nič iné, ako rátať mrtvoly pri takýchto haváriach. Železniciam je to jedno.presne tak
Postoj EU chápem ako dôsledok lobizmu železníc. Po odstránení bieleho svetla padá zodpovednosť na vodiča. Pri bielom svetle môže padnúť aj na železnicu, nehovoriac o potrebe bezpečnostný system udržiavať. Fakt, že sa železnice dôkazu zo svojej povinnosti vyviazať poukazuje na nízku cenu ľudského života.Budem reagovať na viac diskutujúcich
1.) Červeno blikajúce svetlá znamenajú to, že k priecestiu prichádza vlak, teda je zákaz vjazdu na priecestie. 2.) Biele blikajúce svetlo oznamuje to, že priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZZ) je funkčné. Plus znamená aj to, že v približovacom úseku závor sa nenachádza nijaký vlak. Stačí si všimnúť to, že keď vlak priecestie minie, červené svetlá prestanú blikať, ale biele začne blikať až neskôr, lebo vlak sa síce od priecestia vzďaľuje, ale ešte sa nachádza v jeho približovacom úseku. Až keď ho minie, potom začne blikať biele svetlo. Ak biele svetlo bliká, tak sa dá priecestím prechádzať rýchlejšie, a vodič si nemusí overovať, či neprichádza vlak. Jednoduchšie to majú aj autobusári. 3.) Na priecestí nebliká žiadne svetlo. Vodič prechádza pomalšie, a musí sa presvedčiť o tom, či neprichádza vlak. Inak konajú aj autobusári. Stane sa nehoda, vodič auta prežije a vypovedá: Na priecestí neblikalo žiadne svetlo. A už ho aj majú, sám seba udal, že napriek tomu, že tam žiadne svetlo neblikalo, nepresvedčil sa, či neprichádza vlak. 4.) ŽSR už pred x rokmi avizovali, že biele svetlá zrušia, a to preto, lebo Únia nepožaduje, nepozná biele svetlo, a oni, teda ŽSR predsa musia byť predpisoví a tak sa síce neradi, ale prispôsobia normám EU. Drzo klamú. Áno, predpisy a normy EU niečo prikazujú. ŽSR z tých noriem už samozrejme nemôžu zľaviť. Ale môžu tie normy na území SR sprísniť a na PZZ aj v budúcnosti inštalovať biele svetlá, a tak priecestie vylepšovať nad ten minimum, čo EU požaduje! U ŽSR sa jedná iba o to, chcú na údržbe šetriť, a zároveň sa chcú zbaviť prípadnej zodpovednosti, ak by biele svetlo blikalo a vlak by aj tak prišiel. Na ich pohodlie a alibizmus doplatí cestná doprava, cez koľaje sa bude prechádzať pomalšie. 5.) Priecestie samočinne testuje seba samého. Ak je malý problém, tak na PZZ zhasne biele svetlo, a kontrolka to signalizuje aj výpravcovi. Ak je väčší problém, či priecestie niečo nezvyčajné nevie vyhodnotiť, tak sa spustia červené svetlá a cez kontrolku dozvie sa to aj výpravca. Potom vlaky chodia cez priecestie, ako keby PZZ nič nesignalizovalo a závory neboli zatvorené. Príde tam opravár a problém vyrieši. 6.) Nastane havarijný stav, teda výpadok napájania, či nejaké auto vyvráti stojan PZZ, vandalizmus a pod. Cez kontrolný systém ide informácia výpravcovi, a zároveň výpravca nedokáže vlaku zo stanice postaviť návesť povoľujúcu jazdu. Ten prípad na fotke asi bol o tom, že na trati už ten vlak bol, až potom nastal veľký problém s PZZ. 7.) PZZ signalizuje stoj, a vlak neprichádza. Možno sa pokazilo PZZ, vlak ide extrémne pomaly, či sa pred priecestím pokazil. Vlak opustil priecestie PZZ zhaslo, potom opäť po pár minútach začne signalizovať a my vidíme, že ten už odídený vlak stojí. Asi stojí v približovacom úseku, PZZ nevie, čo sa stalo, tak preventívne dáva signál stoj. Boli totiž také prípady, že z vlaku sa odtrhli vozne, a časom sa po spáde vrátili na priecestie. Postupne ale PZZ dostávajú nejakú tzv. anuláciu, teda v takýchto prípadoch časom červené svetlá zhasnú, ale biele blikať nebude. 8.) Je to informácia z čias komunizmu, z rozhovoru s návestným majstrom pri pive. Už to môže byť iné. Vlakom samočinne ovládané PZZ začne blikať tak včas, aby 22,5 metrov dlhé auto, ktoré rýchlosťou 5 km/hod akurát ide okolo stojanu PZZ, ešte bezpečne prešlo priecestím. Závora na druhej strane musí padnúť vtedy, keď koniec toho auta už je 50 cm za ňou. Medzi pádom závory a príchodom vlaku idúcim max. traťovou rýchlosťou, musí byť 5 sekúnd! Áno päť. Teda ak tam uviaznete, máte 5 sekúnd! Ale už možno platia iné normy...autoškola
Postup na bezpečné prejdenie žel. priecestia by malo byť počas povinných jázd v autoškole. Ja som starší a za socíku veľa vecí nefungovalo na 100%. Niekoľkonásobné istenie a prehnaná kontrola je prakticky nutnosť. Taktiež treba napísať blog a blinkeroch. Niektorí vodiči blikajú napr doprava a idú rovno. Tiež existuje postup kedy odbočiť.Priecestia sú klasická križovatka
Na svetelnej signalizácii by mala svietiť klasicky červená a zelená farba ako na semaforoch.nezmysli
biele svetlo je hlupy nezmysel... podstatne je ze ked nefunguje signalizacia, vie o tom operator zeleznic a pri vaznej poruche sa okamzite na vsetkych usekoch pre vlaky dava signal stoj, pri znamej poruche sa vypravuju vlaky rychlostou 10kmh - a dava sa pokyn trubit - co bol isto tento pripad, podla fotky zrejme isiel vlak krokom, a aj vodic mal cas fotit, takze rychlost vlaku bola 10kmh, trubil a to je zaklad bezpecnosti... kto si to nevsimne, tak o toho sa ma uz postarat prirodzeny vyber a ma ho z ciest odstranit ten vlak... nadobro... tato uroven bezpecnosti je plne postacujuca - kontrolne mechanizmy zachytia poruchu a ihned davaju signal stoj vlakom, ak je porucha znama a nutna prevadzka napriek tomu, tak sa vypravuju vlaky krokom a trubia... a jediny pripad kedy moze nastat falosne negativny signal priecestia nezachyteny, je keby uz rozbehnuty vlak v useku priecestia bol, a vtedy nahle a bez varovania nastala porucha, co prakticky nie je mozne, lebo v useku priecestia uz ma ist signalizacia... predpokladam ze nove signalizacie maju zalozny zdroj energie, takze neviem si predstavit realnu situaciu ze by nastala takato situacia... iste mozne je vsetko... ale v EU nie su idioti a pre hypoteticku tazzko predstavitelnu moznost nebudu budovat biele svetla, ktore aj tak nikto nechape... bud sa porucha zachyti a zastavi vlaky, alebo nastane taka porucha ktoru by sotva biele svetlo zachranilo... skorej by bolo namieste sa prebrat do 21. storocia a zaviest oranzove svetlo, presne ako v Rakusku... jednak kvoli sankcionovaniu, je naozaj prekerna situacia ked zacne blikat cervene pri vjazde na priecestie... z hladiska pokutovania... a, pri poruche signalizacie, znamej, by bola blikajuca alebo svietiaca oranzova vyborne upozornenie vodicov ze moze ist krokom vlak... to by mozno aj znacna cast pochopila co znamena oranzova... na rozdiel od bielej... nepritomnej bielej...Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
Ako by investovanie peňazí z II. piliera malo fungovať?
Sumská oblasť je pod tlakom.
Nárast prípadov hlási aj Slovensko.
Dotácie šli i firmám so známymi majiteľmi.