Vladimír Benčík
Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
prosím ťa,
naše železnice nedokážu vypraviť načas osobné vlaky, hlavne kvôli tomu, že cestovný grafikon robia demetní blbečkovia dovezený ta do Bratislávy z východu - každý, kto má známych pracujúcich u železníc, vie, o čom hovorím. Osobné vlaky na krátke trate, ktoré by mohli byť pohodlnou formou dennodenného cestovania ľudí do práce, meškajú hlavne kvôli tomu, že pár minút po nich sú vypravované rýchliky a expresy. Tie často meškajú a najprv treba zo stanice vypraviť rýchlik a až potom osobák plný pracujúcich. Takže osobáčik mešká a pracujúcim ujdú zo staníc prípoje. No nevybodnú sa na celé železnice? Takže na trase Galanta-Bratislava či Trnava-Bratislava, kde by sa teoreticky dalo pohodlne a rýchlo dostať vlakom, máme zad....né cesty plné osobných áut. Dennodenne. Keby sme tu mali ROla Landstrasse, osobná doprava sa zastaví úplne, viem si to živo predstaviť.Výborné
tomu verím, robí to už aj pošta a tvári sa, že sa nič nedeje, prvou triedou, dobierka alebo expres kurier..a nič, železnice su najvačšia diera a hanba slovenska, keď to meškalo 260min a 2x som trafil na :bombu" na stanici kúpil som auta a na rozhegané, smradľavé, špinavé, studené a meškajúce vlaky som sa vykašlal..som rádJaj uplne si
to viem predstavit. Ale najviac tie nadavky zelezniciarov ked im vas sef volal ze aby nieco robili.grc na zeleznici
je to tak, zeleznice nezodpovida za nic a nikoho. Zkuste reklamovat poskozeny tovar, napisou vam, ze jste ho zle nalozili a protoze se pri posunu "mensim" narazem posunul tovat od jedne steny o 220cm a tim padem je to vase vina, protoze tovar musi byt ulozeny bez mezer. Kolikrat se mi stalo ze az 40% nakladu bylo znicene a zeleznice hraly mrtveho btouka. --- Naprosto souhlasim, ze Sl. zeleznice jsou ostuda Slovenska a balvan na verejnych financich. Je to vina politiku a manazmentu. Pokud manazment se odmenuje sam a ne podle vysledku, nema zajem cokoliv zmenit. O politicich je zbytecne pisat, jeden vetsi blbec jako druhy a oni snad v tom soutezi, kdo navrhne debilnejsi zakon. Nebo opacne, jak co nejvic okradnout ovce. Zeleznice musi padnout totalne na hubu, aby se zacaly budovat poradne. Asi stejne jako Slovensko, ktere pada na hubu celkem slusne.Zbytočné prepravy.
A tých je na cestách možno 30-40%.Zdá sa to pritiahnuté za vlasy,no je to tak.Príkladov je neúrekom.Napríklad-mlieko v Žilinskom okrase pozberá cisterna z Levíc a odvezie ho do Nitry,tam ho spracujú a v noci ho zasa kamión vezie do Žiliny.Každé z týchto vozidiel absolvuje denne 160-180 km naprázdno,krát 360 dní v roku,to je nezanedbateľné množstvo kilometrov.A to je iba maličký príklad,takýchto ako, kamionista poznám strašne veľa.Potom sa divíme,že nestačíme stavať cesty a aj to čo postavíme,zakrátko zničíme.Keď každá súprava má užitočné zaťaženie 24 ton,tak prepravca Vám ich presne 24 aj naloží.No a ísť naprázdno s takouto súpravou,je tiež celkom bežné.A to sa jedná mnoho krát o tisíc kilometrov a viac.Príklad-Cesta z Talinu,cez Poľsko a v Skocove naložíte náklad na Slovensko.Výsledok-prázdny 1200 km,naložený110 km.Pritom ten kancelársky papier mohol ísť do toho Estónska aj vlakom.A toto sa deje z tovarmi všeobecne.Keď treba prepraviť banány,prosím,ale papier,plechy,drevo,no čo nám už pere?Prazdne cesty
Nemam nic proti clanku a nie som zeleny mozog, ale poviem co si myslim. Treba pockat, za 10-15 rokov bude nafta taka draha, ze si ekonomika kamionovu dopravu ako dnes jednoducho nebude moct dovolit. Predstavujeme si, ze doterajsi rast (olivy, vino atd.) bude dalej pokracovat, ale situacia sa meni uz dnes. V dobe, ked dokoncime dialnice, budu uz poloprazdne. Naopak elektriny je zda sa dost a myslim si, ze cas zeleznice este len pride.Blog
S jednou vecou nesuhlasim, a to ze Slovensko je mala krajina na transit Rola. Slovensko je mala krajina, ale tento system by bol plne realizovatelny, ak by stat ako taky stal za tymto systemom, a hlavne ak by logistika fungovala, a ak by platili pravidla , ktore by nutili kamionovych prepravcov tento system vyuzivat. Tvrdit, ze trasa KE - ZA by trvala 9h je dost nesmyselna, a vobec dehonestovat zelznicnu prepravu na tragedov, ktori niesu chopny za mesiac prepravit vramci slovenka jeden vagon je utopia, ktora je cisty vymysel. Predstavme si , ze by Rola vychadzala z terminalov 3x za den. Rola by mala prednostnu jazdu resp. spravalo by sa to ako NEX (nakladny expres) s dvoma zastavkami (terminal nakladaci, terminal vykladaci). Sucastou Rola by bol lezadlovy voz, kde by mal vodic cas na oddych. Ak by tento system fungoval vychod-zapad, sever - juh , samozrejme v istej kombinacii medzi tym (a v podstate prejazdy kamionov sa momentalne daju na 100% zistit podla gps skytoll ), dalo by sa to cele optimalizovat aj pre toto male Slovensko. Ak by tento system fungoval, a fungoval pre transit, a fungoval by dynamicky, nik ma nepresvedci o tom, ze by to bolo skodna. Tento system funguje v Rakusku, v Taliansku, Nemecku, Svajciarsku... preco by nemohol fungovat u nas? Bude sa mi oponovat, ALE VED SVK JE mala krajina. Blbost ;) . Fungovat by to mohlo, dokonco zarabat na seba, a dalo by to pracu vela ludom, a Cargo by malo pravidelne vykony . Je to ale statny problem, a to ludia a Skytoll ... Add vyuzitelnost, no verim tomu, ze X kamionistov zo Severu by si rado nalozit pocas zimneho obdobia svoj kamionik na vozen, lahnut si do lezadla, a v relativnom teple by sa odviezol krizom okolo donoval bez stresu a cakania v kolone na rakusku hranicu, kde by si ho prebralo OBB ...Kramos
prosim Ta, a odkial vies ze robim na zeleznici, a som veduci?? ;). Lebo ani niesom veduci, ani nerobim na zeleznici ;). Takze trepes asi ty :-). A ak sa chces slusnym sposobom opytat, odkial to mam, tak Ti slusne odpoviem: nieco sa v tomto smere iniciovalo, ale skoncilo to v nezaujme niektorych kompetentnych. Viac to nema zmysel rozvijatfunguje
v spomínaných štátoch, ale pre tanzit. Ak sa držíme RoLa. Takže linky ako Freiburg - Novara, Regensburg . Trento... Obe tieto linky ale majú jednu finančnú výhodu. A to že použitím RoLa sa vyhnem poplatku. V Rakúsku Brenner Pas a most európy a vo Švajčiarsku zase financie na tranzitné zaclenie. Ak zabudneme na fakt, že na územi SR sa nenachádza jeden jediný RoLa vagón a prejdeme aj skutočnosť, že trať vyhovuje tak sa vás pýtam? Prečo to CARGO už nerobí dávno?ten kamionovy prezitok
zabezečil všetko na čo sa pozriete. nehovoriac o tom, že aj na železicu, alebo zo železnice sa to nejako dostať musí... Alebo to urobia dodávky? takže namiesto 1 kamiónu s nákladom 24t to bude 15 dodávok?Nehovoriac o tom, aké veľké sklady by muselo mať prekladisko... Riešenie je predĺžiť dĺžku kamionovej súpravy na 25,25m s celkovou váhou 60t. (Fin, Nl....) a kamióny minimálne obmedzovať.V blízkej budúcnosti
sa takáto doprava na Slovensku BUDE MUSIEŤ rozvíjať (aj) z ekologických dôvodov!asi si trošku nepochopil
zmysel blogu.... V lokálnom zameraní táto preprava nemá na Slovensku zmysel...neviem či má zmysel odpovedať na tak
prostú otázku. Ale odpoviem ti v rovnakej rovine. Nič nekupuj,nič nepotrebuj, nikde nepracuj, aby nebolo potrebné nič doviezť, odviezť, previezť a kamióny nechajú tvoju malebnú dedinku na pokoji. To že nie sú obchvaty, za to vodiči kamiónov nemôžu. Ani za to, že im firma určí trasu.Len mala poznamka
pozrite si kolko % tovaru sa prepravi pozeleznici v EU a kolko v USA. Tu sa spekuluje o tom ci a ako to ma vyznam pre Slovensko, ale cela EU robi v zeleznicnej doprave nieco zle.ak skúsite gugliť
nejaký ten obrázok vlaku z US tak zistíte, že napríklad kontajnery sú na vagónoch uložené na sebe. Čo zatraktívňuje celú prepravu. To v Európe pre výšku tunelov a podjazdov nie je možné. AMTRACK je nadnárodný koncern. V EU sa každých cca 500km mení hranica a prevádzkovateľ. Samozrejme svoju úlohu zohráva aj prepravná vzdialenosť, čo je v US od nevidím do nevidím. Ceny energií - US oveľa nižšie... A takto by som mohol pokračovať...no len nieco
Amtrak je statna firma na osobnu prepravu. Ze sa meni hranica a prevadzkovat je jedno, keby chceli zarobit tak sa prevadzkovatelia zjednotia, alebo aspon dohodnu, mame tu EU, Schengen, ziadne kontroly, vlaciky mozu veselo putovat. Prepravna vzdialenost z Grecka/Spanielska/Talianska do Svedska/Estonska/Skotska nie je mala. A k tym tunelom a podjazdom sa neviem vyjadrit. Ceny energii su nizsie, ale aj ceny nafty do dieselelektrickej lokomotivy aj ceny nafty do kamionu, takze o tom to asi nebude.treba na to ist ekonomicky...
staci zaviest myto ktore bude zodpovedat nakladom na cestnu siet a zataze zivotneho prostredia a ukaze sa... este znasobit myto a zrazu sa stane atraktivnou aj doprava na zeleznici... Cargo nema monopol, na kolajach (ktore patria statnej ZSR) moze poskytovat zeleznicnu dopravu ktokolvek! zavedenim realneho myta sa konecne otvori konkurencii priestor...a bude ochotní
platiť za všetko dvojnásobné ceny? Alebo si myslíte, že dopravca to zadotuje? To sa nedá do nekonečna a cestná doprava má tiež svoje hranice. Príspevok hore opisuje, ako je to z doručením zásielky v Cargu. A ak ste ho prečítali celý, tak oneskorenie zásielky má vplyv aj na iné veci....rozprávku o lokálnych zdrojoch
mám rád. A fandím jej. Naozaj. Ale realita je realita. Maslo na výber je jednoducho preto, lebo sa kupuje. Ak by nebol záujem, tak by sa nekupovalo. Potravinová sebestačnosť Slovenska je otázna sama o sebe. Ale verím, že vlastníte farmu a produkujete potraviny pre svoju sebestačnosť. Ak nie, tak je to z vašej strany pokrytectvo. O ďalších komoditách, vrátane elektriny (ktorú tiež dovážame-ale nie kamiónmy) asi snáď ani nemá zmysel diskutovať. Čo z toho, čo máte vo svojom okolí (mimo vašich detí) má nálepku made in Slovakia? Modranská keramika? Tokajské víno? Rožky?... Transport potravín tvorí len časť zaťaženia ciest.... počítač z ktorého ste písali príspevok ... Ale návrh mám. prestante nakupovať, prestante spotrebovávať a máte šancu transport obmedziť.a ešte
Ak veľmi rád zaplatíte dvojnásobnu cenu za prepravu, prihláste sa prosím v ktorejkoľvek Sk dopravnej firme. Alebo dajte 100% "tringelt" taxikárovi, zaplatťe dvojnásobok za mhd, alebo vlak. Potešíte veľa ľudí...Som za.každý kto používa cestu nech
za ňu zaplatí. Stop dialničným známkam. Mýto aj pre osobáky. Pekne za každý prejdený kilometer. Akejkoľvek cesty. Nech je to fér. nech sa pokryjú náklady na údržbu.Kedy niekto naposledy videl
nakladny vlak? Lebo niekedy okolo nasho domu chodili denne, desiatky vlakov po 35-45 vagonov. Vozili vsetko od plechov po uhlie, auta, cisterny... Teraz tu zase behaju stovky kamionov po uzkych cestach. Ak sa to dalo v minulosti, preco sa to neda teraz?stavim sa
ze si necital clanok...vsetko je tam pekne rozpisane.Nič nie je také jednoznačné ako
sa to zdá na prvý pohľad. Podľa mňa prvým problémom je,že ak si dáte prepraviť náklad železnicou - tak prepravca /teda ten kto má vagóny a lokomotívu/ musí za prejazd po železnici a to kamkoľvek zaplatiť za použitie koľají. Ale ak ten istý náklad prepravíte kamiónom - celkom úspešne sa môže týmto poplatkom /mýtu/ vyhnúť. Pracoval som v takej firme,takže viem o čom hovorím. A teraz sklady . Áno veľa firiem sklady zrušilo. ale v globále sa vôbec nič neušetrilo,len presunulo. Stačí ak sa pozriete na okolie diaľnice pri Senci. Tak obrovské sklady sme snáď predtým na Slovensku ani nemali. A prejdite sa ešte ku Gáňu ,medzi Sereďou a Galantou. Opäť podobná kapacita skladu.............Sklady si však nenajímajú naše výrobné firmy,ale firmy ,ktoré vyrábajú niekde v Číne a sem to expedujú ako do skladov minimálne pre strednú Európu ak nie pre celú Európu. A ešte k tej preprave kamiónmi. Keď že som v tom robil - uvediem to čo som sám zažil. V SKD /Slovenská kombinovaná doprava- v Bratislave -Intrans/ Vám naložia kontajner,napríklad ráno o 08:00 s úlohou prepraviť ho do skladu v Senci a máte ho pristaviť o 10.00 hod. Potiaľ je to ako tak v poriadku.Ale majiteľ prepravnej firmy nechce platiť diaľničné poplatky - tak s Intransu idete cez Most pri Bratislave,Tomášov do N.Dedinky a na cestu 1.triedy vyjdete vo V.Bieli.Odtiaľ na kraj Senca a po spojnici Senec - Pezinok do skladu.Mýtne zaplatí majiteľ za dráhu V.Biel - Sklad.V sklade sa prihlásite o 09:00 hod. Môžete aj neskôr,ale na dispečinku skladu musíte byť minimálne 15 minúť pred určeným časom - teda 09:45 hod.Na dispečinku musíte predložiť: OP,TP auta a návesu a sprievodný list kontajneru.K tomu musíte ešte opísať čísla plomb a tie bývajú niekedy aj tri a samozrejme na sprievodný list napísať svoje číslo mobilu. Asi po 15 - 30 minutách Vám Vaše doklady vrátia a pošlú Vás do auta,že Vám zavolajú. To čakanie býva obvykle v rozpätí 3 - 5 hodín. Potom Vám obvykle určia číslo brány na ktorej sa bude vykladať.Ďalšie detaily nebudem písať.Stačí ak napíšem,že sklady majú s prepravcami dohodu,že do piatich hodín čakania na vykládku sa prestoje neplatia. Teda stačí,aby Vás vyložili a odovzdali Vám potvrdený list o vyložení o 14:55 hod - a čakali ste tam -firma a aj vodič zadarmo. A to som uviedol zo skúseností ten lepší prípad.Stáva sa že Vám určia vykládku ráno o 07:00 a na rampu sa dostanete o 14:00 hod. A potom Vás /hlavne textil/ ešte 5 - 6 hodín vykladajú........ Takže tvrdenie,že za 4 hodiny máte prepravené je z hľadiska prepravcu veľmi klamlivé. A to opäť pripomínam,že štát tu vlastne očividne zvýhodnil prepravu kamiónmi pred železnicou,keď železnicu musíte za použitie koľaji zaplatiť každý kilometer,ale na ceste sa dá tomu vyhnúť. Nakoniec reportáže o tom ako kamióny jazdia cez dediny namiesto po diaľniciach sú v správach prakticky na dennom poriadku............. A pridám ešte jedni perličku.Nedávno sa jedna česká firma pokúsila prepraviť tovar z Číny do Čiech vlakom. Napriek tomu,že sa muselo dvakrát prekladať,na vstupe do Ruska a na výstupe - pre ich širokorozchodnú - náklad prišiel asi za 12 dní. Dá sa to nájsť myslím,že na idnes.cz.Teda rýchlejšie ako v Číne nalodiť a potom niekde v Grécku preložiť na vlak............ Jednoznačne treba povedať,že tieto zmätky na železnici sú hlavne na Slovensku príznačné,ale riešiteľné. Dnes sú železnice využité v priemere sotva na 40 - 50 %. Takže to chce nie zlomiť palicu nad železnicou,ale nad železničnými "tiež odborníkmi" a angažovať takých,ktorý tomu rozumia a vedia ako na to. A až potom hovoriť čo je výhodnejšie................Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
Ako by investovanie peňazí z II. piliera malo fungovať?
Sumská oblasť je pod tlakom.
Nárast prípadov hlási aj Slovensko.
Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.