Spať na článok
Písmo: A- | A+

Diskusia k článku: Slonie cesty, mýtus zvaný železnica a zelené mozgy

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
42 príspevkov

  • hurum

    prosím ťa,

    naše železnice nedokážu vypraviť načas osobné vlaky, hlavne kvôli tomu, že cestovný grafikon robia demetní blbečkovia dovezený ta do Bratislávy z východu - každý, kto má známych pracujúcich u železníc, vie, o čom hovorím. Osobné vlaky na krátke trate, ktoré by mohli byť pohodlnou formou dennodenného cestovania ľudí do práce, meškajú hlavne kvôli tomu, že pár minút po nich sú vypravované rýchliky a expresy. Tie často meškajú a najprv treba zo stanice vypraviť rýchlik a až potom osobák plný pracujúcich. Takže osobáčik mešká a pracujúcim ujdú zo staníc prípoje. No nevybodnú sa na celé železnice? Takže na trase Galanta-Bratislava či Trnava-Bratislava, kde by sa teoreticky dalo pohodlne a rýchlo dostať vlakom, máme zad....né cesty plné osobných áut. Dennodenne. Keby sme tu mali ROla Landstrasse, osobná doprava sa zastaví úplne, viem si to živo predstaviť.
  • Marty
    Jedine, co Cargo zvlada je pravidelna preprava velkych objemov (trebars uhlie z Ostravy do Zilinskej teplarne) a aj to iba za predpokladu, ze teplaren ma na svojich nasypkach zasoby cca. na tyzden. Story okolo vlakovej prepravy jednoho vozna resp. jednoho kontajneru z arealu Chemko Strazske do arealu Istrochemu Bratislava (oba arealy maju vlastnu vlecku) vylieci z idey prepravovat nieco po zeleznici kazdeho... Asi 7 rokov nazad som robil vo firme, ktorej sef mal nejake ohlady na ekologiu a chut skusit prepravit tovar partnerskej firme do BA po zeleznici. Velkou motivaciou bolo, ze nas areal aj areal prijemcu mal zeleznicnu vlecku. A ako to vyzeralo v praxi?? - den 1 - preprava bola objednana, zeleznice slubili pristavenie vagona - den 2-4 - zeleznice slubuju vagon, sef strasne peni, v stvrty den uz do telefonu pouziva vyrazy, ktore tu nedokazem publikovat - den 5 - slubovany vagon konecne dorazil a behom 3 hodin bol nalozeny tovarom - den 6,7 - vikend - den 8-10 - cakame na vyzdvihnutie vozna. Zbytocne. Sef travi telefonatmi znacnu cast pracovneho casu a vyrazy ako "banda deb.lov" su viac nez caste. - den 11 - zeleznice konecne vyzdvihli vagon a slubili jeho dodanie - den 12-14 - piatok + vikend - den 15-17 - zuriacemu sefovi nikto nevie povedat, kde v keli je ten vagon - den 18 - vagon najdeny na prekladisku Zilina - nova harfa - den 19 - prislubene dodanie do Bratislavy v najblizsom moznom termine - den 20+21 - vikend - den 22 - 25 - nikto nevie, kde v keli sa nachadza ten vagon - den 26 - vagon najdeny na vlecke Dusla Sala - nepytajte sa ma preco... Netusim... - den 27 a 28 - vikend - den 29-31 - zeleznice sefovi skladaju telefon. Sef zuri... - den 32 - zeleznice vyzyvaju obchodneho partnera, aby si prisiel vagon vylozit na stanicu Bratislava - vychod, lebo kvoli poruche na vyhybke ho nie su schopni poslat do arealu Istrochemu - den 33 - odberatel posiela nakladiak a ludi na vylozenie a prebera tovar. Sef takmer dostava infarkt po sarkastickom telefonate odberatela, ze "faktura bude zaplatena asi tak, ako tovar doruceny" - den 44 - nie je na vyplaty, ludia zuria - den 54 - socialna a zdravotna poistovna posielaju sefovi mily pozdrav - den 69 - odberatel konecne zaplatil - den 73 - sef vyplaca dvojmesacnu mzdu. zamestnanci su radi, management peni. - den 80 - sef marne uvazuje, kde zobrat peniaze na penale pre socialku a zdravotku To bolo naposledy, co sef nieco poslal zeleznicou. Od tej doby to vyzeralo nasledovne: - den 1 - 09:00 - kamion je pristaveny k rampe - den 1 - 11:00 - nalozeny kamion odchadza - den 2 - 7:00 - kamion cuva k rampe u odberatela v Bratislave - den 2 - 8:30 - vylozeny kamion odchadza
    • EBE

      Výborné

      tomu verím, robí to už aj pošta a tvári sa, že sa nič nedeje, prvou triedou, dobierka alebo expres kurier..a nič, železnice su najvačšia diera a hanba slovenska, keď to meškalo 260min a 2x som trafil na :bombu" na stanici kúpil som auta a na rozhegané, smradľavé, špinavé, studené a meškajúce vlaky som sa vykašlal..som rád
  • ivan sekera

    grc na zeleznici

    je to tak, zeleznice nezodpovida za nic a nikoho. Zkuste reklamovat poskozeny tovar, napisou vam, ze jste ho zle nalozili a protoze se pri posunu "mensim" narazem posunul tovat od jedne steny o 220cm a tim padem je to vase vina, protoze tovar musi byt ulozeny bez mezer. Kolikrat se mi stalo ze az 40% nakladu bylo znicene a zeleznice hraly mrtveho btouka. --- Naprosto souhlasim, ze Sl. zeleznice jsou ostuda Slovenska a balvan na verejnych financich. Je to vina politiku a manazmentu. Pokud manazment se odmenuje sam a ne podle vysledku, nema zajem cokoliv zmenit. O politicich je zbytecne pisat, jeden vetsi blbec jako druhy a oni snad v tom soutezi, kdo navrhne debilnejsi zakon. Nebo opacne, jak co nejvic okradnout ovce. Zeleznice musi padnout totalne na hubu, aby se zacaly budovat poradne. Asi stejne jako Slovensko, ktere pada na hubu celkem slusne.
  • dora12

    Zbytočné prepravy.

    A tých je na cestách možno 30-40%.Zdá sa to pritiahnuté za vlasy,no je to tak.Príkladov je neúrekom.Napríklad-mlieko v Žilinskom okrase pozberá cisterna z Levíc a odvezie ho do Nitry,tam ho spracujú a v noci ho zasa kamión vezie do Žiliny.Každé z týchto vozidiel absolvuje denne 160-180 km naprázdno,krát 360 dní v roku,to je nezanedbateľné množstvo kilometrov.A to je iba maličký príklad,takýchto ako, kamionista poznám strašne veľa.Potom sa divíme,že nestačíme stavať cesty a aj to čo postavíme,zakrátko zničíme.Keď každá súprava má užitočné zaťaženie 24 ton,tak prepravca Vám ich presne 24 aj naloží.No a ísť naprázdno s takouto súpravou,je tiež celkom bežné.A to sa jedná mnoho krát o tisíc kilometrov a viac.Príklad-Cesta z Talinu,cez Poľsko a v Skocove naložíte náklad na Slovensko.Výsledok-prázdny 1200 km,naložený110 km.Pritom ten kancelársky papier mohol ísť do toho Estónska aj vlakom.A toto sa deje z tovarmi všeobecne.Keď treba prepraviť banány,prosím,ale papier,plechy,drevo,no čo nám už pere?
  • Samohlas

    Prazdne cesty

    Nemam nic proti clanku a nie som zeleny mozog, ale poviem co si myslim. Treba pockat, za 10-15 rokov bude nafta taka draha, ze si ekonomika kamionovu dopravu ako dnes jednoducho nebude moct dovolit. Predstavujeme si, ze doterajsi rast (olivy, vino atd.) bude dalej pokracovat, ale situacia sa meni uz dnes. V dobe, ked dokoncime dialnice, budu uz poloprazdne. Naopak elektriny je zda sa dost a myslim si, ze cas zeleznice este len pride.
  • wagoo

    Blog

    S jednou vecou nesuhlasim, a to ze Slovensko je mala krajina na transit Rola. Slovensko je mala krajina, ale tento system by bol plne realizovatelny, ak by stat ako taky stal za tymto systemom, a hlavne ak by logistika fungovala, a ak by platili pravidla , ktore by nutili kamionovych prepravcov tento system vyuzivat. Tvrdit, ze trasa KE - ZA by trvala 9h je dost nesmyselna, a vobec dehonestovat zelznicnu prepravu na tragedov, ktori niesu chopny za mesiac prepravit vramci slovenka jeden vagon je utopia, ktora je cisty vymysel. Predstavme si , ze by Rola vychadzala z terminalov 3x za den. Rola by mala prednostnu jazdu resp. spravalo by sa to ako NEX (nakladny expres) s dvoma zastavkami (terminal nakladaci, terminal vykladaci). Sucastou Rola by bol lezadlovy voz, kde by mal vodic cas na oddych. Ak by tento system fungoval vychod-zapad, sever - juh , samozrejme v istej kombinacii medzi tym (a v podstate prejazdy kamionov sa momentalne daju na 100% zistit podla gps skytoll ), dalo by sa to cele optimalizovat aj pre toto male Slovensko. Ak by tento system fungoval, a fungoval pre transit, a fungoval by dynamicky, nik ma nepresvedci o tom, ze by to bolo skodna. Tento system funguje v Rakusku, v Taliansku, Nemecku, Svajciarsku... preco by nemohol fungovat u nas? Bude sa mi oponovat, ALE VED SVK JE mala krajina. Blbost ;) . Fungovat by to mohlo, dokonco zarabat na seba, a dalo by to pracu vela ludom, a Cargo by malo pravidelne vykony . Je to ale statny problem, a to ludia a Skytoll ... Add vyuzitelnost, no verim tomu, ze X kamionistov zo Severu by si rado nalozit pocas zimneho obdobia svoj kamionik na vozen, lahnut si do lezadla, a v relativnom teple by sa odviezol krizom okolo donoval bez stresu a cakania v kolone na rakusku hranicu, kde by si ho prebralo OBB ...
    • Rastislav Čurma
      Prémium
      Blog

      funguje

      v spomínaných štátoch, ale pre tanzit. Ak sa držíme RoLa. Takže linky ako Freiburg - Novara, Regensburg . Trento... Obe tieto linky ale majú jednu finančnú výhodu. A to že použitím RoLa sa vyhnem poplatku. V Rakúsku Brenner Pas a most európy a vo Švajčiarsku zase financie na tranzitné zaclenie. Ak zabudneme na fakt, že na územi SR sa nenachádza jeden jediný RoLa vagón a prejdeme aj skutočnosť, že trať vyhovuje tak sa vás pýtam? Prečo to CARGO už nerobí dávno?
      • wagoo
        Rasto, napis na ministerstvo dopravy tuto otazku, kedze z ekologickeho hladiska je to neuveritelny prinos. dalsia vec, daju sa z toho cerpat EU fondy skrz dopravy a ekologie. takze plusy : - prinos ekologie - prinos rozvoja dopravy Cargo + zamestnanost + nakup vozov (nakladny, obsluzne vozne su..) - cerpanie fondov, rozvoj dopravneho systemu - odhlahcenie komunikacii minusy: - znizeny podiel prijmov zo Skytoll Z tratoveho hladiska nieje ziaden problem, problem je v chceni . V minulosti boli snahy robehnut tento system, pokial nebudu dobudovane dialnice, ale stale to zostalo na mrtvom bode. Je ktomu aj siahlodlhy projekt.
  • ivan sekera
    taky si myslim, ze kamiony jsou a budou prezitek. Ale zeleznice do toho nic netlaci, nikdo nema zajem to delat. Proc by stat a vybiraci myta se ohlizeli na to, ze minimalne 50% myta se musi vratit na opravu a stavbu cest. --- Pokud mam znalosti, tak myto jde na splatky systemu a vydelecne bude "nikdy", protoze se rozkrade driv, nez vubec opusti ucty Skytoll a "spriznenych" firem, ktere ho tuneluji pres licence. Takze myto je "samofinancovatelne" a neni urceno na stavbu a opravy cest. --- No a zeleznice je neco podobne, tam jsou finance na poslednim miste, teda pokud jde o statni, do vlastnich vrecek to jde excelentne. Skoda, ze jste vsichni okaslali SaS, takovych p. Lopatku je tam vic a jenom proto, ze slovac je blba, tak jsou tito odbornici okaslany. Jen vice panu typu Figel, Miklos, Fico a dalsi, ktere nezajima Slovensko, ale jen jejich nabubrele EGO.
    • Rastislav Čurma
      Prémium
      Blog

      ten kamionovy prezitok

      zabezečil všetko na čo sa pozriete. nehovoriac o tom, že aj na železicu, alebo zo železnice sa to nejako dostať musí... Alebo to urobia dodávky? takže namiesto 1 kamiónu s nákladom 24t to bude 15 dodávok?Nehovoriac o tom, aké veľké sklady by muselo mať prekladisko... Riešenie je predĺžiť dĺžku kamionovej súpravy na 25,25m s celkovou váhou 60t. (Fin, Nl....) a kamióny minimálne obmedzovať.
  • transcript
    Trúfam si povedať, že realizovateľné všetko aj preprava rola v rámci Slovenska. Lenže tu narážame na niekoľko problémov, ktoré sa dajú nazvať, konkurencieschopnosť takéhoto projektu. Dnes sa firmy snažia maximálne stlačiť cenu prepravy. Časy kedy si Jožko kúpil kamión, jazdil po Európe a zarobil na tom neuveriteľné peniaze sú nenávratne preč. Všade je silný tlak na cenu pri dodržaní času a kvality prepravy. Množstvo firiem dnes pracuje na báze just in time dodávok. Z toho vyplýva, že prepravovať kamión po železnici avšak za x násobný čas než po ceste, je úplný nezmysel. Vyexpedovať kamión aby následne čakal tri - štyri dni v termináli na nakládku je rovnaký nezmysel. Rovnako je nezmysel aby táto služba stála viac než náklady na kamión, ktorý pôjde po bežnej ceste. Čiže, rýchlosť, akcieschopnosť a cena sú najdôležitejšie premenné. Pokiaľ by Cargo dokázalo napríklad prepraviť kamión z Košíc do Bratislavy za povedzme šesť hodín a za menej peňazí než stojí nafta a mýto, s tým že kamión by v termináli nečakal viac než hodinu, neexistuje že by o takýto spôsob prepravy v tejto relácií nebol záujem. Akurát sa obávam, že dnešné Cargo je viac sociálny podnik než reálna firma, ktorá sa snaží konkurovať. Preto si myslím, že tieto myšlienky budú ešte dlho iba z ríše fantázie...
  • BTW

    Len mala poznamka

    pozrite si kolko % tovaru sa prepravi pozeleznici v EU a kolko v USA. Tu sa spekuluje o tom ci a ako to ma vyznam pre Slovensko, ale cela EU robi v zeleznicnej doprave nieco zle.
    • Rastislav Čurma
      Prémium
      Blog

      ak skúsite gugliť

      nejaký ten obrázok vlaku z US tak zistíte, že napríklad kontajnery sú na vagónoch uložené na sebe. Čo zatraktívňuje celú prepravu. To v Európe pre výšku tunelov a podjazdov nie je možné. AMTRACK je nadnárodný koncern. V EU sa každých cca 500km mení hranica a prevádzkovateľ. Samozrejme svoju úlohu zohráva aj prepravná vzdialenosť, čo je v US od nevidím do nevidím. Ceny energií - US oveľa nižšie... A takto by som mohol pokračovať...
      • BTW

        no len nieco

        Amtrak je statna firma na osobnu prepravu. Ze sa meni hranica a prevadzkovat je jedno, keby chceli zarobit tak sa prevadzkovatelia zjednotia, alebo aspon dohodnu, mame tu EU, Schengen, ziadne kontroly, vlaciky mozu veselo putovat. Prepravna vzdialenost z Grecka/Spanielska/Talianska do Svedska/Estonska/Skotska nie je mala. A k tym tunelom a podjazdom sa neviem vyjadrit. Ceny energii su nizsie, ale aj ceny nafty do dieselelektrickej lokomotivy aj ceny nafty do kamionu, takze o tom to asi nebude.
  • Judah Loew ben Bezalel

    treba na to ist ekonomicky...

    staci zaviest myto ktore bude zodpovedat nakladom na cestnu siet a zataze zivotneho prostredia a ukaze sa... este znasobit myto a zrazu sa stane atraktivnou aj doprava na zeleznici... Cargo nema monopol, na kolajach (ktore patria statnej ZSR) moze poskytovat zeleznicnu dopravu ktokolvek! zavedenim realneho myta sa konecne otvori konkurencii priestor...
    • Rastislav Čurma
      Prémium
      Blog

      a bude ochotní

      platiť za všetko dvojnásobné ceny? Alebo si myslíte, že dopravca to zadotuje? To sa nedá do nekonečna a cestná doprava má tiež svoje hranice. Príspevok hore opisuje, ako je to z doručením zásielky v Cargu. A ak ste ho prečítali celý, tak oneskorenie zásielky má vplyv aj na iné veci....
      • Judah Loew ben Bezalel
        2 nasobne ceny??? vtip??? kolko % ceny tovaru je doprava??? pokojne dvojnasobnu cenu za dopravu zaplatim... zaroven sa tym podpori LOKALNA PRODUKCIA... samozrejme to je co ti co sa zivia prevazanim tovarov hore dole cez pol kontinentu neradi pocuju... preco by sme v bratislave mali mat na vyber maslo z nemecka, z polska a z tatier??? okolo bratislavy je dost druzstiev s dostatocnou produkciou mlieka a mlieko sa da vyrobit aj v bratislave... ano, cena za dopravu by mala stupnut, aj na dvojnasobok, aby sme sa vratili aspon u zakladnych velkoobjemovych komodit k LOKALNYM ZDROJOM!!! prevazat mlieko, jogurty, keksy... cez pol kontinentu je nemyslitelny nonsens ktory funguje aj vdaka tomu ze tu nemame realne ceny za cestnu siet a devastaciu zivotneho prostredia ale je dotovana z dani...
        • Rastislav Čurma
          Prémium
          Blog

          rozprávku o lokálnych zdrojoch

          mám rád. A fandím jej. Naozaj. Ale realita je realita. Maslo na výber je jednoducho preto, lebo sa kupuje. Ak by nebol záujem, tak by sa nekupovalo. Potravinová sebestačnosť Slovenska je otázna sama o sebe. Ale verím, že vlastníte farmu a produkujete potraviny pre svoju sebestačnosť. Ak nie, tak je to z vašej strany pokrytectvo. O ďalších komoditách, vrátane elektriny (ktorú tiež dovážame-ale nie kamiónmy) asi snáď ani nemá zmysel diskutovať. Čo z toho, čo máte vo svojom okolí (mimo vašich detí) má nálepku made in Slovakia? Modranská keramika? Tokajské víno? Rožky?... Transport potravín tvorí len časť zaťaženia ciest.... počítač z ktorého ste písali príspevok ... Ale návrh mám. prestante nakupovať, prestante spotrebovávať a máte šancu transport obmedziť.
        • Marty
          Lokalna produkcia by nas bola schopna uzivit niekedy v roku 1992. Momentalne je Slovensko odkazane na dovoz - sebestacni nie sme ani v jedinej komodite. Naviac spotrebitelia by neprezili, keby namiesto cerveno-modreho chramu konzumu so 120 druhmi jogurtu v regali museli znovu nakupovet v malej predajni, ked budu mat na vyber 2 druhy jogurtu, 1 druh mlieka za cenu, ktoru si nejaky miestny spracovatel nastavi podla lubovole, kedze bude mat monopol. Syn ma zdravotne problemy, kvoli ktorym musim velmi davat pozor, co mu dam jest. Preto som prestal nakupovat v supermarketoch a rodinu zasobujem z miestnych zdrojov vacsinou potravin. Ide to, ale iba s obrovskymi problemami a za cenu toho, ze mesacne najazdim za nakupmi autom tak 250 km. V supermarketoch uz kupujem iba pracie prasky, olej, cistiace prostriedky a niektore konzervy ( hlavne ryby). Neviem si predstavit ako by to fungovalo, keby podobne rozhodnutie prijala co i len stvrtina obyvatelov nasho mesta...
    • Marty
      Presne zelene myslenie. Lacnejsiu a rychlejsiu alternativu 10x zdanime, aby sa ta drahsia a pomalsia stala vyhodnejsou...
      • Judah Loew ben Bezalel
        lacnejsiu??? nech sa prestane platit cestna doprava z dani, ja som za, potom uvidime co je lacnejsie... ja som za privatizaciu komplet vsetkych ciest! nech sa na nich vybera myto ktore bude musiet pokryt vsetky naklady na prevadzku, udrzbu, bezpecnost a stavvbu novych... potom sa uvidi co je lacnejsie...
        • Marty
          Ja by som skor povedal, ze nech sa konecne ZACNE platit cestna doprava z dani. Skus si len tak treningovo najst, kolko sa rocne vyberie na - myte - dialnicnych nalepkach - cestnej dani - dani z uhlovodikovych paliv a maziv - a nasej specialite - DPH zo vsetkych tychto dani. Len tak pre tvoju informaciu: - cestna dan (dan z mot. vozidiel) pre samospravne kraje - cca 110 milionov € - vyber myta 150 milionov € - dialnicne nalepky 50 milionov € - dan z uhlovodikovych paliv - cca 1,1 milardy € - DPH z myta a dane z uhlovodikovych paliv - dan z dane je specialita niektorych krajin EU - 250 milionov € Ak teda zapneme kalkulacku, zistime ze na daniach prispeli uzivatelia ciest za rok 2012 do rozpoctu sumou 1,6 Miliardy €uro. Mas snad pocit, ze v podobe investicii do oprav a budovania cestnej siete dostali naspat ASPON stvrtinu?? Na Slovensku dnes mame: - 432 km dialnic - 248 km rychlostnych ciest - 3312 km ciest 1. triedy - 3637 km ciest 2. triedy - 10415 km ciest 3. triedy a polnych ciest Teda spolu 18 tisic km ciest. jednoduchy vypocet nam ukazuje, ze na 1km Slovenskych ciest zaplatia motoristi na daniach viac nez 850 000 € rocne. Za tu sumu by vacsinu ciest 1. a 2. triedy slo postavit kazdy rok nanovo. Namiesto toho je dan z paliv a maziv a DPH z paliv a myta kazdorocne rozflakana na spotrebu, predrazene verejne zakazky a nezmysly, vacsia cast vynosu z myta putuje na Cyprus, vynos z cestnej dane daju samospravne kraje na budovanie cyklotras a podobne nezmysly a z toho co zostane sa buduje dialnica za cenu 10x vacsiu ako kdekolvek v Europe. A ako alternativu nam pseudoekologovia podsuvaju super predrazene zeleznice, ktore ten kamion z Polska do madarska budu viezt 14 dni...
  • inzinier132

    Nič nie je také jednoznačné ako

    sa to zdá na prvý pohľad. Podľa mňa prvým problémom je,že ak si dáte prepraviť náklad železnicou - tak prepravca /teda ten kto má vagóny a lokomotívu/ musí za prejazd po železnici a to kamkoľvek zaplatiť za použitie koľají. Ale ak ten istý náklad prepravíte kamiónom - celkom úspešne sa môže týmto poplatkom /mýtu/ vyhnúť. Pracoval som v takej firme,takže viem o čom hovorím. A teraz sklady . Áno veľa firiem sklady zrušilo. ale v globále sa vôbec nič neušetrilo,len presunulo. Stačí ak sa pozriete na okolie diaľnice pri Senci. Tak obrovské sklady sme snáď predtým na Slovensku ani nemali. A prejdite sa ešte ku Gáňu ,medzi Sereďou a Galantou. Opäť podobná kapacita skladu.............Sklady si však nenajímajú naše výrobné firmy,ale firmy ,ktoré vyrábajú niekde v Číne a sem to expedujú ako do skladov minimálne pre strednú Európu ak nie pre celú Európu. A ešte k tej preprave kamiónmi. Keď že som v tom robil - uvediem to čo som sám zažil. V SKD /Slovenská kombinovaná doprava- v Bratislave -Intrans/ Vám naložia kontajner,napríklad ráno o 08:00 s úlohou prepraviť ho do skladu v Senci a máte ho pristaviť o 10.00 hod. Potiaľ je to ako tak v poriadku.Ale majiteľ prepravnej firmy nechce platiť diaľničné poplatky - tak s Intransu idete cez Most pri Bratislave,Tomášov do N.Dedinky a na cestu 1.triedy vyjdete vo V.Bieli.Odtiaľ na kraj Senca a po spojnici Senec - Pezinok do skladu.Mýtne zaplatí majiteľ za dráhu V.Biel - Sklad.V sklade sa prihlásite o 09:00 hod. Môžete aj neskôr,ale na dispečinku skladu musíte byť minimálne 15 minúť pred určeným časom - teda 09:45 hod.Na dispečinku musíte predložiť: OP,TP auta a návesu a sprievodný list kontajneru.K tomu musíte ešte opísať čísla plomb a tie bývajú niekedy aj tri a samozrejme na sprievodný list napísať svoje číslo mobilu. Asi po 15 - 30 minutách Vám Vaše doklady vrátia a pošlú Vás do auta,že Vám zavolajú. To čakanie býva obvykle v rozpätí 3 - 5 hodín. Potom Vám obvykle určia číslo brány na ktorej sa bude vykladať.Ďalšie detaily nebudem písať.Stačí ak napíšem,že sklady majú s prepravcami dohodu,že do piatich hodín čakania na vykládku sa prestoje neplatia. Teda stačí,aby Vás vyložili a odovzdali Vám potvrdený list o vyložení o 14:55 hod - a čakali ste tam -firma a aj vodič zadarmo. A to som uviedol zo skúseností ten lepší prípad.Stáva sa že Vám určia vykládku ráno o 07:00 a na rampu sa dostanete o 14:00 hod. A potom Vás /hlavne textil/ ešte 5 - 6 hodín vykladajú........ Takže tvrdenie,že za 4 hodiny máte prepravené je z hľadiska prepravcu veľmi klamlivé. A to opäť pripomínam,že štát tu vlastne očividne zvýhodnil prepravu kamiónmi pred železnicou,keď železnicu musíte za použitie koľaji zaplatiť každý kilometer,ale na ceste sa dá tomu vyhnúť. Nakoniec reportáže o tom ako kamióny jazdia cez dediny namiesto po diaľniciach sú v správach prakticky na dennom poriadku............. A pridám ešte jedni perličku.Nedávno sa jedna česká firma pokúsila prepraviť tovar z Číny do Čiech vlakom. Napriek tomu,že sa muselo dvakrát prekladať,na vstupe do Ruska a na výstupe - pre ich širokorozchodnú - náklad prišiel asi za 12 dní. Dá sa to nájsť myslím,že na idnes.cz.Teda rýchlejšie ako v Číne nalodiť a potom niekde v Grécku preložiť na vlak............ Jednoznačne treba povedať,že tieto zmätky na železnici sú hlavne na Slovensku príznačné,ale riešiteľné. Dnes sú železnice využité v priemere sotva na 40 - 50 %. Takže to chce nie zlomiť palicu nad železnicou,ale nad železničnými "tiež odborníkmi" a angažovať takých,ktorý tomu rozumia a vedia ako na to. A až potom hovoriť čo je výhodnejšie................

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 988x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 125x
  • Prečítané: 3 214x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 6x
  • Prečítané: 395x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 17x
  • Prečítané: 1 026x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 43x
  • Prečítané: 2 268x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 106x
  • Prečítané: 2 139x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Nie je to nejaká divočina, hovorí šéf DSS Allianz o použití peňazí z II. piliera na výstavbu diaľnic
Ukrajinci ustúpili, Rusi sa blížia. Vojna sa vrátila do ukrajinského pohraničia
Šírenie najsmrteľnejšej choroby sa môže vymknúť z rúk. Prečo sa tuberkulóza vracia?
Ranný brífing: Smer odmenil odsúdenú za podvody, firmy si nepomôžu ani odchodom
reklama