Vladimír Benčík
Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty
Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Ále, ále, ale, čo to to šírime za hlúpos
Ále, ále, ale, čo to to šírime za hlúposti. Citujem: § 28 Vodič nesmie vchádzať na železničné priecestie, ak a) sa dáva výstraha dvoma červenými striedavo prerušovanými svetlami priecestného zabezpečovacieho zariadenia, b) sa dáva výstraha prerušovaným zvukom húkačky alebo zvončeka priecestného zabezpečovacieho zariadenia, c) sa spúšťajú, ak sú spustené alebo ak sa zdvíhajú závory, d) už vidieť alebo počuť prichádzajúci vlak alebo iné dráhové vozidlo alebo ak počuť najmä jeho húkanie alebo pískanie, e) osoba pribratá na zaistenie bezpečnej prevádzky železničného priecestia dáva znamenie na zastavenie vozidla krúžením červenou alebo žltou zástavkou a za zníženej viditeľnosti krúžením červeným svetlom v hornom polkruhu, f) situácia na železničnom priecestí alebo za ním nedovoľuje, aby ho bezpečne prešiel a pokračoval v jazde. Zákon nepozná paragraf: Kedy vodič smie vojsť! Takže biele svetlo už roky nepoznáme ako signál. Železnice len reagujú technicky na platný zákon a ľudia, čo vedia čítať chápu správne, že žiadne svetlo neblokuje vjazd!Pozri
Pozri, za nesprávne neformulované zákony môže presne 150 ľudí v NR. Železniciam sa nemôže stať, že červená im nefunguje, zákon to nepozná, takú smrť by nebstáli právne. Nepočujúci vodič. To vážner? Takému dá lekár súhlas na autoškolu a takému vydá polícia vodičák?! Auto sa baví o bielom svetle, no to zákonne zaniklo.V podstate to ale znamená, že
na priecestí, ak si vodič váži život/y, vždy musí zastať ä...). A presvedčiť sa sám, či vlak ide, alebo nie. Okrem prípadu, ak svieti červená. Vtedy musí zastať zo zákona. T.j. návrat o 50 rokov dozadu.Rozpor je v tom, že autor predpokladá ex
Rozpor je v tom, že autor predpokladá existenciu bieleho svetla v stave pokazený. Lenže biele svetlo zaniklo zo zákona. Signál biele svetlo neexistuje a preto nemôže mať ani stav pokazený.1021439
Ak vám na križovatke intenzívne svieti slnko do semaforu a neviete rozoznať, ktoré svetlo svieti, tak ste v strehu, lebo viete, že aspoň jedno svetlo by svietiť malo. . Keď svieti červená, vieme, že semafor funguje a musíme stáť. Keď svieti zelena vieme že semafor funguje a môžeme ísť. Keď bliká žlté svetlo vieme, že semafor neriadi premávku a riadime sa dopravným značením. Keď nevidíme svietiť ani jedno svetlo, či skutočne nesvieti alebo len nevidíme pre slnko, tak vieme, že ide o mimoriadnu situáciu a postupujeme opatrne. . Otázka: Na križovatkách vieme zodpovedne informovať všetkých účastníkov cestnej premávky. Prečo to nerobíme rovnako zodpovedne aj na železničných priecestiach, ktoré sú oveľa nebezpečnejšie?Zadajte mi GPS jediného semafóru na prie
Zadajte mi GPS jediného semafóru na priecestí, ktoré nemá tienidlo!Pán Drahovský,
Vy ste nevideli vypnuté semafory, na ktorých nič nesvieti (ani tá blikajúca žltá)?(ani tá blikajúca žltá)
Samozrejme, že okrem riadnej prevádzky semaforov, som videl semafory v križovatke, ktoré nesvietili ani jedným svetom. Niekedy nesvietilo len zdvojené svetlo, niekedy nesvietilo nič (ak sa vypáli žiarovka na zdvojenom svetle, tak sa signalizácia križovatky nevypne, čo tiež nie je všeobecne známe). Vždy keď niečo také vidím ide o mimoriadnu situáciu a preto idem opatrne. Lenže na niektorých, železničných prejazdoch je štandard, že nesvieti nič a tak sa nedá rozoznať bežná a mimoriadna situácia.alt, nesúhlasím s tebou.
Pán Drahovský to napísal dobre. Špeciálne pre teba napíšem znova to isté, čo som napísal v diskusii po nedávnej tragédii tých žien na priecestí. Veď predsa dobre vieš, že závory nespadnú okamžite v momente ako zhasne biele svetlo (ak tam je). Ale vždy dlhé sekundy bliká červené svetlo, znie zvuková signalizácia a až tak dôjde k spadnutiu závor. A ak niekto prehliadne črvené svetlo a zvukovú signalizáciu tam, kde závory nie sú, tak to isté prehliadne aj keď závory sú (len zopakujem že závory spadnú až po istej dobe po červených svetlách a zvukovej signalizácii). Takže ignorant môže vojsť aj na priecestie so závorami, pretože tam môže vliezť, ký sú ešte hore, ale už máme červené svetlá a zvukový signál. A čo potom? nečítal si nedávny prípad v Čechách (nie prvý), keď kamión vošiel na priecestie so závorami v momente, keď svietili červené svetlá a bola zvuková signalizácia, ale ešte boli závory hore? A keď začali padať, ostal stáť medzi závorami a ostal tam tak dlho, až do návesu kamióna narazi rýchlik. V skratke, pre ľudí, ktorí sa nechcú vedome, naozaj vedome, presvedčiť, či ten vlak nejde spôsobom popísaným pánom Drahovským, ani závory nie sú záchranou svojho života. Alebo chceš povedať, že sa nestali smrťáky na priecestiach so závorami? Nie, nie, nie železnice majú na svedomí ľudské životy, ale tí, čo sedia za volantom a vlezú pod prichádzajúci vlak. Ale chápem pozostalým, blízkych a priateľov. Lepšie je hodiť vinu po tragédii na železnice ako prijať fakt, že ich blízky či priateľ nekonal ako káže zdravý ľudský rozum.re: závory / neprehľadné
Áno, alt máte pravdu, priecestia so závoramy sú veľmi často neprehľadne. Ak by boli prehľadné železnie by ich tam nepostavili. Neprehľadnosť je totiž indikáciou : buď ho vybaviť závoramy, alebo zrušiť. Výnimkou sú historické priecestia, kde rampy boli súčasťou vstupného hradla na začiatku stanice. Mám takéto priecestie cca kilometer od domu. Jazdím cez neho s deťmi a od malička/predškolského veku im vysvetľujem, že vlak/súprava NEZASTAVÍ a na priecestie NIKDY nevstupujeme, a nemáme ISTOTU, že ho máme šancu BEZPEČNE prejsť. Všetko ostatné sú už iba kecy/teplý vzduch pre advokátov ľudí, ktorí vošli na priecestie bez splnenia tejto PODMIENKY. P.S.1 Pri hustote železničnej siete, ktorú sme zdedili z R.U. nie je možné, aby VŠADE boli mimoúrovňové priecestia. A buďme radi za každý meter koľaje, najmä ak je elektrifikovaná... P.S.2: likvidácia bileho svetla na Slovensku iba preto, aby zostalo na vejvar a jeho zdôvodňovanie: "tak to chce únia" (BS) je skutočne chucpe.Vodiči z Poľska, Balkánu....
V Poľsku, na Balkáne v krajinách bývalého ZSSR sú priecestia ovládané ručne. Vodiči tam vedia, že musia prejsť inak sa tam čaká aj 30min. kým otvoria. Pamätám si, že pred niekoľkými mesiacmi sa v Martine prepriahal Regiojet, čakali sme na priecestiach pri stanici 15-20 min. Bolo po niekoľkých dňoch vidieť, že sa začalo viac riskovať. Preto na našich aj českých priecestiach uviaznú napr. Poliaci.No...zo všetkého, čo napísal pán
Drahovský aj my všetci v diskusii, vyplynulo jedno jediné pravidlo: Na železničné priecestie môžem vojsť ako teliatko na bitúnok len v jedinom prípade: Jasne a jednoznačne vidím blikať biele svetlo, ktoré je umiestnené pod dvojicou červených svetiel. Vtedy je istota, že všetko funguje ako má a že vlak nejde. Vo všetkých ostatných prípadoch, aj keď červené svetlá neblikajú, aj keď nie je zvuková signalizácia, aj keď sú závory hore, tak vždy, naozaj vždy sa treba presvedčiť, či ten vlak skutočne nejde, vždy. Lebo ako ste niektorí napísali a už sa aj o tom veľa napísalo, že vlak išiel aj pri zdvihnutých závorách aj pri neblikajúcich červených svetlách. Lebo...medveď. Je v záujme každého z nás dôjsť do cieľa v poriadku, sami aj s osobami, ktoré vezieme. Výhovorky na čokoľvek sú bezpredmetné. Ak niekto vojde napriecestie ako teliatko, lebo závory sú hore a...tak si je sám na vine ak ten vlak predsa len išiel. Pretože pokaziť sa môže všetko. A zopakujem, je v našom, osobnom záujme sa presvedčiť, opakujem PRESVEDČIŤ, že môžem pokojne vojsť na priecestie. Ak som sa nepresvedčil, hľadať vinu (týka sa pozostalých)všade inde je...bez komentára.divá mačička,
nešiel som tadiaľ. V tejto chvíli, ako píšeš, biele svetlo svieti. Takže je možný pokoj. Ale netreba spať na vavrínoch, pretože, ako napísal p. Drahovský a ako píšeš aj ty, čo keď biele svetlo skončí v sklade železníc. T8 cesta s tým priechodom niekam vedie resp. má nejakú hlavnú destináciu. A v nej sídli starosta a obecné zastupiteľstvo a tí všetci majú niekoho vyššie. Takže už terazky treba biť na poplach s tým, aby svetlo ostalo (ale ak niektorí chápu pokyny či usmernenia z Bruselu ako rozkaz pod hrdelným trestom, tak biele svetlá odstránia, ak sa riadia zdravým rozumom, tak ich nechajú) alebo aby sa niečo robilo s rozhľadovými pomermi. Pretože ak biele svetlá skončia a rozhľadové podmienky budú znemožňujúce potrebný rozhľad a tak ohrozujúce bezpečnosť, bude potrebné podať trestné oznámenie z podozrenia zo spáchania trestného činu všeobecného ohrozenia na pánov zo železníc.Sečovská absurdita
Mnoho a mnoho rokov a netrúfam si odhadnúť koľko áut, zbytočne opotrebovaných bŕzd a množstva exhalátov. To je železničné priecestie v Sečovciach, na hlavnom ťahu. Na mieste, kde by malo blikať spomínané biele svetlo je čierny plech. Na trati, kde zrušili osobnú dopravu a ani nákladný vlak som tam odvtedy nevidel. A tak zbytočne brzdíme na 30...Výstražník na železničnom priecestí
vydáva okrem svetelného signálu aj výrazný zvukový signál. Nič ale nebráni vodičovi aby sa pred železničným priecestím, vybaveným aktívnym alebo pasívnym zabezpečením, správal nanajvýš obozretne. Pred desiatimi rokmi pri zákone 8/2009 bola vznesená požiadavka - návrh na zrušenie bielomodrého svetelného signálu, lebo aj tak nikto nevie čo to vlastne znamená.Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy
Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol
Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.
...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.
Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.
Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle
Americký prezident vyrobil štvrtý najhorší pád v histórii.
Prečo sa bežným Američanom žije horšie?
Dotácie šli i firmám so známymi majiteľmi.
Shiffrinová zverejnila rozhovor s Vlhovou.