Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tomáš Kubuš

Milujem cestovanie, cudzie krajiny, streetfood, jedlá, čaj, Turecko, Blízky či Stredný východ, Indiu, JV Áziu, Taliansko, Sicíliu, fotografovanie, písanie...no jednoducho CESTOVANIE!!! Mal som sen precestovať celý svet, zdvihnúť sa a ísť, zastaviť sa na miestach po ktorých túžim a nadýchnuť sa ich atmosféry a tak som si povedal, že nebudem len snívať, ale budem žiť svoje sny...Nájdete ma na mieste, kde sa venujeme nielen skvelému jedlu, ale kam píšem aj svoje postrehy a cestovateľské články:www.streetfoodhunters.com Autor cestopisu "Tisíc a jeden čaj. Príbehy z Hodvábnej cesty" - https://www.streetfoodhunters.com/tisic-a-jeden-caj-pribehy-z-hodvabnej-cesty/ Zoznam autorových rubrík:  MaďarskoStredná Ázia - Hodvábna cestaGrécko s batohom 2007Káhira - Istanbul 2008Čarovná Perzia 2008Central Asia, Iran 2009Južný Kaukaz 2010-2016Turecko, Irak 2010TureckoSeverná Európa - PobaltieMarokoMonakoTalianskoBlízky Východ - Stredný VýchodSicíliaFrancúzskoAnglicko - ŠkótskoBeneluxBlízkovýchodné dobrodružstvoŠpanielsko - PortugalskoGréckoUkrajinaRusko - BieloruskoIrakNemecko - RakúskoMaltaTuniskoČechy a MoravaCyprusIndia, Nepál, BhutánJuhovýchodná ÁziaArábiaBalkánEgyptMadagaskar 2015Transsibírska magistrála 2016

Grécko s batohom 2007

Grécko s batohom - 12 - Koniec cesty (Athény)

Tomáš Kubuš

Naša cesta Gréckom sa blíži ku koncu. Delfy boli poslednou zastávkou a tak sa vraciame do Athén stráviť niekoľko posledných dní v náručí hlavného mesta. Počas celej cesty sme už pár krát zablúdili do Athén a prestupovali, ale teraz sa ich chystáme užiť dôkladnejšie...

• 28. apr 2008
  • 8
Grécko s batohom - 11 - Pupok sveta

Tomáš Kubuš

Definitívne opúšťame Peloponéz. Po noci strávenej v Athénach sme sa ráno vybrali na železničnú stanicu smer Delfy!!! Veľmi sa na ne teším a to, že sme si ich nechali takmer na úplný koniec má svoje čaro. V Livadii prestupujeme na autobus a onedlho sme v krásnej krajine Fokáie plnej zelene s drahokamom v podobe starovekých Délf...

• 7. apr 2008
  • 3
Grécko s batohom - 10 - Nafplio a okolie

Tomáš Kubuš

Pri potulkách Peloponézom sme si vybrali za prechodné táborisko malú dedinku Asine neďaleko známeho strediska Nafplio. Mnoho ľudí ho označuje za jedno z najkrajších a najpríjemnejších miest v celom Grécku. Stačila len malá prechádzka mestom a uveril som tomu...

• 25. mar 2008
  • 4
Grécko s batohom - 09 - Epidauros

Tomáš Kubuš

Pri vyslovení názvu Epidauros sa v pamäti automaticky vynárajú typické obrázky krásneho starovekého divadla. Málokto však tuší, že mesto sa preslávilo nielen kvôli divadlu, ale aj svojou neobyčajnou polohou, vďaka ktorej sa stalo liečebným a náboženským centrom zasväteným bohovi Asklépiovi...

• 19. mar 2008
  • 8
Grécko s batohom 08 - V meste kráľa Agamemnóna

Tomáš Kubuš

Na štyri nasledujúce dni sme si zložili stany do kempu v malej dedinke Asine neďaleko Nafplia. Odtiaľto budeme robiť výlety po okolí a prvým z nich sa stali bájne Mykény. Konečne sa poprechádzam po tomto meste nielen v myšlienkach, ale aj po vlastných...

• 26. feb 2008
  • 7
Grécko s batohom - 07 - Prvé kroky na Peloponéze

Tomáš Kubuš

Ranné prebúdzanie sa pri Poseidonovom chráme na myse Sunion nemá chybu. V Athénach presadáme na vlak, ktorý nás po dvoch týždnoch na ceste dovedie na vytúžený Peloponéz. Naše prvé kroky smerujú do starovekého Korinthu...

• 11. feb 2008
  • Prečítané: 6 625x
  • 4
Grécko s batohom - 06 - Nezabudnuteľný západ slnka

Tomáš Kubuš

Opustili sme čarovný svet Meteory a kroky nás vedú spoznávať ďalšie krásne miesta gréckej krajiny. Cez zaujímavé mesto Théby a Athény prichádzame na výbežok známy pod názvom Sunion. Tu stoja ruiny Poseidonovho chrámu  a vraví sa, že tu je najkrajší západ slnka v celom Grécku. Je to naozaj tak?

• 24. jan 2008
Grécko s batohom - 05 - Čarovná Meteora

Tomáš Kubuš

Z pod božského Olympu sa presúvame opäť ďalej objavovať krásy gréckej krajiny. Naše ďalšie kroky smerujú cez mesto Larissa až do Kalambaky. Práve nad ňou sa rozprestiera rozprávkový svet kláštorov postavených na vrcholkoch skál. Meteora!

• 8. jan 2008
  • 7
Grécko s batohom - 04 - Božský Olymp

Tomáš Kubuš

Prebúdzame sa v paláci v starovekej Pelle. Hneď zrána prichádza zmena plánu a namiesto Verginy končíme priamo pod Olympom v mestečku Litochoro...

• 27. dec 2007
Grécko s batohom - 03 - Thessaloniki a Pella

Tomáš Kubuš

Do vlaku sme nastúpili v tureckom Istanbule a vystupujeme nasledujúce ráno v gréckych Thesalonikách. Konečne sme teda v Grécku a môžeme začať našu jazdu. A aký bol prvý grécky deň počas ktorého sme si pozreli Thessaloniki a Pellu? Stačí sa pozrieť...

• 21. dec 2007
  • Prečítané: 5 601x
Grécko s batohom - 02 - Štyri dni v Istanbule

Tomáš Kubuš

V minulej časti som sa dostal do Bulharska, kde som strávil dve noci. Nadišiel čas odísť a pohol som sa o čosi južnejšie do môjho milovaného Turecka, resp. do Istanbulu. Tu sa cítim ako ryba vo vode a strávim tu nasledujúce 4 dni, pričom sa konečne naša trojčlenná skupinka stretáva a odtiaľto ideme spolu...a ako bolo v Istanbule? To už odkryjú nasledujúce riadky a fotky...

• 10. dec 2007
  • Prečítané: 3 758x
  • 18
Grécko s batohom - 01 - Bulharsko a Nesebar

Tomáš Kubuš

Prišiel september a s ním ďalšia naplánovaná cesta, ktorá dostala pracovný názov Grécko s batohom. V najbližších blogoch môžete so mnou prejsť niektoré nádherné miesta tejto planéty. Cestu do Grécka začínam príletom do bulharského Burgasu aby som po dvoch dňoch odišiel do Istanbulu, kde sa stretávam s dvomi kamarátmi a konečne sa vydávame do Grécka!!!