Tomáš Jurkovič
Bukurešť - mesto, v ktorom autá zvíťazili nad ľuďmi
Kam sa môže miestna samospráva dostať, ak bude verejný priestor tvorený takmer výlučne pre osobnú automobilovú dopravu?
Z pohľadu občana pozorujem, že mesto Košice má vo viacerých oblastiach svojho fungovania rezervy. Za najväčšiu výzvu, s ktorou sa naše mesto bude musieť vysporiadať, považujem zmiernenie dopadu klimatických zmien na urbanizované zóny. Jedným z hlavných opatrení je zatraktívnenie MHD a dobudovanie infraštruktúry pre alternatívne formy dopravy. Rozvoj individuálnej automobilovej dopravy nepovažujem za trvalo udržateľný, z toho dôvodu som sa rozhodol ho ďalej aktívne nepodporovať a namiesto auta som si zakúpil elektrickú kolobežku, a súčasne vo veľkom využívam MHD. Práve tieto formy dopravy potrebujeme rozvíjať, urobiť ich dostupnejšími, spoľahlivejšími a bezpečnejšími. V októbrových spojených regionálnych a komunálnych voľbách kandidujem ako nezávislý kandidát na poslanca mestskej časti Sídlisko Ťahanovce, mesta Košice a Košického samosprávneho kraja. Zoznam autorových rubrík: Mestská turistika, Nezaradené, Súkromné
Kam sa môže miestna samospráva dostať, ak bude verejný priestor tvorený takmer výlučne pre osobnú automobilovú dopravu?
Na pripomienkovanie bolo iba 15 dní, napriek tomu sa nám podarilo dať dokopy aktívnych ľudí a poslať mestu 45 návrhov.
Klimatizácia v košických električkách dlhodobo chýba. Dnes sme však k jej domontovaniu bližšie ako kedykoľvek predtým.
Sídlisko Ťahanovce má viac problémov, ktoré treba riešiť, ale vždy narážame na tú istú prekážku: nevysporiadané pozemky.
Poslať pripomienky k zmenám územného plánu by malo byť čo najjednoduchšie. Malo by, ale nie je.
Trolejbusy v Košiciach nepremávajú pravidelne už viac ako 7 rokov. O ich návrate sa hovorí už dlho, kedy sa opäť vrátia?
Dopravný podnik mesta Košice dostal cenovú ponuku na domontovanie klimatizácie do električiek Vario LF2 Plus od výrobcu.
Dodanie nových autobusov je obyčajne pozitívna informácia. Sú však dodané autobusy SOR NB 18 CITY dôvodom na oslavu?
Pribudnú v Košiciach nové parky, alebo ostane úsilie iba pri vizualizáciách?
Žiaci, študenti, dôchodcovia alebo ktokoľvek s nárokom na zľavnené cestovné si v aplikácii HOPINTAXI nemôžu doposiaľ zakúpiť zľavnený cestovný lístok napriek platnej tarife. Prečo je to tak a kedy to konečne bude možné?
Klimatizácia v MHD by mala byť v 21. storočí samozrejmosťou, ale ani v roku 2021 to tak nie je. Zisťoval som vo všetkých krajských mestách, aký je podiel klimatizovaných vozidiel, a či ju plánujú domontovať do starších vozidiel.
Kedy sa dočkáme klimatizácie vo všetkých vozidlách košickej MHD? Budeme čakať len na prirodzenú obnovu vozového parku, alebo má mesto Košice záujem, aby sa klimatizácia namontovala aj do vozidiel, ktoré ju ešte nemajú?
Od mája je možné v košickej MHD používať tzv. virtuálne cestovné lístky, ktoré sa dajú zakúpiť v mobilnej aplikácii. Rozhodol som sa ju vyskúšať a v tomto blogu by som Vám chcel sprostredkovať moje dojmy z jej používania.
Mesto Košice, ako posledné krajské mesto, začalo s vydávaním vlastných novín. Ich vznik oznámil primátor Polaček až v čase, keď sa už dotlačilo prvé číslo a začalo sa s ich schránkovaním. Aký prínos majú tieto noviny pre čitateľa?
Ktoré pozemky vlastní žilinské družstvo ODEKO v Košiciach? Nie je to zďaleka iba na Berlínskej ulici, a tak som pripravil zoznam všetkých pozemkov, ktoré toto družstvo doposiaľ skúpilo. Čo tieto pozemky spája?
O čom sa dočítate v PR článkoch VVS, a.s.? Koľko eur minie táto spoločnosť na platenú inzerciu a v akom rozsahu ju publikuje? Koľko peňazí ročne minie celkovo na marketingové účely?
Aký ekonomický dopad by malo osamostatnenie sa niektorej mestskej časti pre mesto Košice? Mohlo by to presiahnuť pomyselnú úsporu zo zrušenia mestských častí? Prečo by bolo lepšie urobiť audit kompetencií mesta a mestských častí?
Koľko mestských kamier sa nachádza v Košiciach? Kde sú umiestnené a aké sú rozdiely medzi jednotlivými mestskými časťami? Koľko nás stojí prenos záznamu a za akú sumu sme nakupovali bezpečnostné kamery?
Prečo máme v Košiciach najdrahšiu zimnú údržbu na jeden kilometer zo všetkých krajských miest? Kvôli čomu platí mesto Košice od roku 2018 takmer dvojnásobnú sumu za zimnú údržbu oproti predošlej zimnej sezóne?
Koľko finančných prostriedkov by sa dalo ušetriť, ak by bola naša samospráva efektívnejšia? Koľko z nich zbytočne vynaložíme na chod úradov a platy zamestnancov? Skutočne potrebujeme v okolí Košíc vyše 1350 volených zástupcov?