Keď dvaja robia to isté - ako zaparkovať v Bratislave a v Kolíne

Nemecký Kolín má cez milión obyvateľov, Bratislava menej ako polovicu. Problémy s dopravou a parkovaním by mali byť v porovnaní s Bratislavou dvojnásobné. Skutočne?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Bratislava a jej parkovacia politika. Bratislava premrhala počas posledných na červeno zamaľovaných nezávisle závislých primátorov možnosť ostať mestom, ktoré by bolo príjemným miestom na život. Svoju šancu mesto prehajdákalo. Len beznádejne zaostalý volič živený klamstvami populistov verí, že chybná voľba predstaviteľov mesta alebo štátu a dá napraviť. Nedá. Svet beží plnou parou vpred a naša krajina prešľapuje v blate na jednom mieste a vďaka oligarchickým médiám ani netuší, čo sa deje vo svete. Boľševická úderka v čele krajiny presviedča o raketovom raste hospodárstva, o historickom raste miezd a nevedomí voliči tomu ešte stále veria. Bežný bača si “nevygúgli”, že rast miezd v rámci V4 máme najslabší, alebo že priepasť v hospodárskej oblasti medzi Slovenskom a vyspelou časťou Európy sa opäť začala zväčšovať, čiže vďaka SMERáckemu populizmu Slovensko ani neuvažuje o žiadnych ďalších reformách, ale raketovo zvyšuje zadlžovanie krajiny nekoncepčným rozdávaním sociálnych balíčkov. Nikto ale zatiaľ nevysvetlil tento paradox. Ak žijeme v takom blahobyte o akom tvrdí tento vodca, načo sú potom sociálne balíčky? Alebo že by opäť len jednoducho klamal a zavádzal?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prejsť autom po Bratislave je čin hodný ocenenia. Ak mestom prejdete bez ujmy a ak sa vám podarí aj zaparkovať. Ak prejdete bez úrazu cez križovatky, na ktorých sa v Bratislave už bežne jazdí na červenú, tak si môžete gratulovať.

 S veľkou slávou prezentovaná oprava zničených ciest skončila opravou len malej časti bratislavskej cestnej siete, takých chodníkov sa prakticky nedotkla vôbec a cyklochodníky pre bývalé vedenie mesta boli len zbytočnou príťažou. Populistický predvolebný počin predchádzajúceho primátora s veľkou opravou ciest sa z veľkej časti minul účinkom.

Autom sme vošli do mesta. A teraz, kde zaparkovať? Ako sa dozviem, či je niekde v okolí môjho cieľa možnosť zaparkovať? Na to je jednoduchá odpoveď. Nedozviete sa. V takom Kolíne pomôže napríklad: https://www.stadt-koeln.de/leben-in-koeln/verkehr/parken/ sa dozviete aj o parkovacích domoch v meste a ich aktuálnej vyťaženosti. Takže si vyberiete a zvolíte si optímálnu trasu. Takáto možnosť určite existuje aj v iných mestách. Ale Bratislava medzi nimi nie je, takže krúžite, krúžite.

SkryťVypnúť reklamu

Kolínčania si môžu kúpiť parkovaciu kartu, ktorá ich zvýhodňuje pred návštevníkmi mesta. Kúpite si ju za 30 euro ročne. Bratislava predpokladá 49 euro za rok. A má polovicu obyvateľov. Nepomer? Hlavný problém ja osobne ale v cene nevidím. Skôr v nefunkčnosti systému. A v takom porovnaní s Nemeckom máme neporovnateľné služby zo strany štátu a obcí, neporovnateľné mzdy, porovnať sa dajú jedine násobkami, takýmito výpočtami by sa dalo pokračovať bez konca. 

V Kolíne alebo v ktoromkoľvek meste civilizovanej časti Európy neexistuje taká anarchia v doprave, ako v Bratislave. Vyhováranie sa na neexistujúcu parkovaciu politiku v meste je len zastieranie skutočných problémov. Skutočným problémom nielen Bratislavy je minimálne v dopravnej oblasti takmer nefungujúca polícia. A nielen jedna, Bratislava má políciu štátnu a políciu mestskú. Statickú dopravu prakticky nerieši žiadna. Každý, kto sa v meste viezol niekedy za policajným autom, tak musel zaregistrovať, že policajti prechádzajú popri autách porušujúcich dopravné predpisy bez zaváhania ďalej. Absolútne si ich nevšímajú. A tu nepomôže žiadna parkovacia politika. Podľa SMERáckeho vodcu bývalý najlepší minister vnútra za viac ako desať rokov zdecimoval políciu na úroveň skorumpovanej rozvojovej krajiny. Policajti namiesto práce v teréne vysedávajú v kanceláriách a vypĺňajú tabuľky tak, aby si deklarovanými výsledkami zabezpečili odmeny za údajne perfektne vykonanú prácu. Mestská polícia parkovanie neochotne rieši len na telefonické podnety, z vlastnej iniciatívy prakticky vôbec. Takže sen o zlepšení situácie prijatím pravidiel parkovania je len jednou malou časťou problému. Tieto pravidlá pomôžu zmenšiť problémy s parkovaním len pre obyvateľov. Pokiaľ polície nezačnú pracovať aspoň zčasti tak, ako by sa patrilo, tak celé toto divadlo okolo parkovacích pravidiel je prakticky zbytočné. Ak ho nebudú vynucovať policajti, tak nemá žiadny zmysel. Lebo napríklad v zime policajti nebudú robiť opäť nič, lebo neodhrnutý sneh prekryje čiary a výhovorka policajta je na svete. Dnes je to bežnou výhovorkou policajtov na ich nečinnosť a zajtra to tak nebude? Ak ostanú na vedúcich miestach polícií tí istí náčelníci, tak to ostane pri starom.

SkryťVypnúť reklamu

Myslím si, že každý, čo len trochu objektívne zmýšľajúci človek, nájde vinníka len na zopár príkladoch bratislavského parkovania. U mňa osobne tu nie sú vinníkom neexistujúce pravidlá parkovania v Bratislave. Vinný je niekto úplne iný.

parkovanie v Bratislave
parkovanie v Bratislave (zdroj: Lf)
parkovanie - prístavný most
parkovanie - prístavný most (zdroj: Lf)
parkovanie v Petržalke
parkovanie v Petržalke (zdroj: Lf)

Pravdepodobne nečakajme od primátora zázraky a nečakajme ďalšie mesiace na nové pravidlá, možno ministerka vnútra by mohla zodpovedať otázku prečo policajti v Bratislave nerieša prejazdy na červenú cez križovatky, parkovanie a mnoho ďalšieho.

František Lefler

František Lefler

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  466x

som človek, ktorého stále zaujíma dianie okolo nás a nie je mi to ľahostajné lebo nadobúdam pocit, že prežívame Déjà vu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
reklama

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 21x
  • Prečítané: 1 182x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 132x
  • Prečítané: 3 743x
  • 4
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 7x
  • Prečítané: 426x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 1 066x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 44x
  • Prečítané: 2 326x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 107x
  • Prečítané: 2 194x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Bombic sa vysmieva sudcom a pokračuje v nenávistných príspevkoch. Vyšetrovateľ nevie, čo s ním
Trumpove clá ovplyvňujú čínske fabriky. Obavy však majú aj Američania
Trampoty živnostníkov zo Spiša: Okupujú vrchné priečky rebríčka daňových dlžníkov
Vláda oficiálne škodí zdraviu (komentár)

Peter Tkačenko

Vláda oficiálne škodí zdraviu (komentár)

Raz budeme potrebovať splnomocnenca na preverenie manažmentu Petra Kotlára.

  • 13h
reklama
SkryťZatvoriť reklamu