Brány popradského rušňového depa sa poprvýkrát otvorili pre verejnosť

Na návštevníkov sa hneď pri vstupnej bráne tešil žltý Papamobil - posunovací akumulátorový rušeň.

Expozíciu tvorilo viacero rozmanitých vozidiel súvisiacich s dopravou vo Vysokých Tatrách - na fotografii kabínka visutej lanovky z Tatranskej Lomnice na Skalnaté Pleso.

Majstrovsky zrekonštruované nákladné vozne


Dve generácie električiek - naľavo staršia Škoduľa EMU 49.001 vedľa novšej Trojičky EMU 89.009.

Motorový vozeň so skriňou od firmy Ringhoffer Praha a elektrickou výzbrojou Škody Plzeň z roku 1930 bol pred časom opravený do vystavovateľného stavu. Bude niekedy aj sprevádzkovaný?

Jednoduchý riadiaci pult Škoduľe

Súčasťou programu bolo aj vyhodnotenie výtvarnej súťaže Električka očami detí

Na úzkom rozchode to je naozaj jednoduchšie ako na "veľkej" železnici...

Jedna zo štyroch zachovaných Trojičiek vedľa Kométy, pôvodne motorového vozňa na prepravu pošty z roku 1913.

V električke z konca 60. rokov 20. storočia, na ktorej sa už prejavuje zub času...

...bolo umiestnené modelové koľajisko pútajúce pozornosť hlavne tých najmenších


Papagáj sa po zúčastnení na programe pretekov vo Zvolene tešil záujmu nielen fanúšikov železnice aj pod Tatrami...


Asistoval mu miestny Pielstick T 466.0254

Vlakový prelud?

Pýcha popradského depa v protisvetle...

Do tanca zahral folklórny súbor Vagonár


V areáli rušňového depa, ktoré sa nachádza vľavo za mostom ponad železničnú stanicu smerom do miestnej časti Veľká, bolo vidieť nielen železničnú techniku...

Prehliadka naleštených cestných veteránov stála za to




Pri príležitosti konania výstavy bolo možné nahliadnuť aj do zákulisia každodennej prevádzky depa...

Súpravu elektromontážnych vozňov...

...tlačí motorový univerzálny vozík MUV 1000

Barónka oddychuje v hale. Pätnásť týchto moderných električiek nahradilo v rokoch 2000-2002 staršie Trojičky, ktoré sa tým pobrali do výslužby.

Tatranské elektrické železnice, nazývané inak TEŽ-ka, to niesú len električky. Jeden z dvoch motorových rušňov používaných na pracovných vlakoch vyčkáva v hale depa.


V areáli nájdeme ešte jednu kabínku visutej lanovky...



Trojičky čakajúce na svoj neradostný osud...

Tieto legendy, vyrobené v rokoch 1963-1970 v počte 18 kusov v pražskej Vagónke Tatra Smíchov, zabezpečovali tri desaťročia prevádzku na sieti dlhej 35 kilometrov.

Dnešných dní sa dožili posledné štyri kusy, ostatné skončili v šrote...

Niektoré zo starých vozňov prežili upravené ako vozidlá slúžiace na údržbu trakčného vedenia.

Znaky modernej doby na starej technike...

Druhý motorový rušeň TEŽ-ky pod holým nebom

Motorák EMU 49.005 sa zo série piatich električiek z rokov 1954-1956 zachoval jediný.



Reklama ako ďaľší znak dnešnej doby

Papagáj sa chystá na cestu do stanice...

Zoznam vystavených historických vozidiel uzavrieme motorovým vozňom M 240.0042.


Atrakciou podujatia boli súbežné jazdy Kométy a Papagája z popradskej stanice do areálu rušňového depa. Vodiči v autách na moste nechápali, skadiaľ sa berie toľká dymová clona...

Veľa úspešných kilometrov do ďaľšej storočnice!
