4.9.2006
Mesto zavádza na Dlhých dieloch „duobusovú linku“ 33, s trasou Kuklovská - Molecova. Jazdná doba je stanovená na 6 minút. Vo svojej tlačovej správe sľubuje magistrát pre obyvateľov sídliska pohodlnejšie cestovanie a ekologizáciu dopravy. Primátor Ďurkovský a predstavitelia magistrátu opakovane v médiách propagujú riešenie projektu trolejbusovej trate na Dlhých dieloch ako jeden z úspechov mesta v oblasti dopravy a ako „odčiarknutý bod“ v Programe rozvoja a priorít mesta na roky 2004 - 2006.
Okrem všetkých zdokumentovaných a magistrátu vopred známych (napriek tomu však ignorovaných) nedostatkov riešenia trate na Dlhé diely sa ukazuje ďalší problém - kvôli veľkému množstvu automobilov v rannej špičke stoja „duobusy“ v zápche, a cesta dole kopcom trvá namiesto šiestich minút dvadsať.
5.9.2006
Dopravný podnik žiada mesto o vybudovanie vyhradeného BUS pruhu na uliciach Hany Meličkovej a Molecova v smere z Dlhých dielov do Karlovej Vsi.
11.9.2006
Vzhľadom na intenzitu dopravy a ranné zápchy zavádza mesto opatrenia na zvýšenie priepustnosti Karloveskej radiály.
Hovorca primátora Milan Vajda informuje v internetovej diskusii, že ako súčasť týchto opatrení sa plánuje aj zriadenie BUS pruhu od 18. septembra.
14.9.2006
Vo svojom vyhodnotení dopravných opatrení magistrát okrem iného uvádza, že priepustnosť automobilovej dopravy v smere pravého odbočenia z Molecovej na Karloveskú sa zvýšila z 550 na 850 vozidiel za hodinu.
18.9.2006
BUS pruh nie je zavedený.
21.9.2006
Tatiana Kratochvílová, riaditeľka sekcie dopravy a cestného hospodárstva, v rozhovore pre Bratislavské noviny konštatuje, že najdôležitejšou motiváciou k tomu, aby vodiči nejazdili do centra autami, je rýchlosť a spoľahlivosť mestskej hromadnej dopravy. Zároveň deklaruje, že „mesto pokračuje v realizácii ďalších opatrení na zvýhodňovanie prostriedkov mestskej hromadnej dopravy“.
27.9.2006
Pracovníčka magistrátu Mária Račková uvádza pre denník Pravda, že mesto nebude budovať BUS pruh: „Po opatreniach, ktoré sme prijali na Karloveskej radiále, sa zlepšila priepustnosť dopravy na Dlhých dieloch. Nie je preto nutné vybudovať samostatný pruh pre autobusy.“
3.10.2006
Námestník primátora Karol Kolada, zodpovedný za dopravnú politiku mesta, odpovedá nasledovne na môj dotaz ohľadne BUS pruhu: „Dopravnými opatreniami bola dopravná situácia riešená tak, že tzv. BUS-pruh nemusí byť zriadený.“
16.10.2006
Internetová stránka iMHD.sk informuje, že na linke 33 opäť jazdia aj autobusy, nakoľko kvôli státiu v zápchach a zníženiu obežnej rýchlosti nepostačuje šesť „duobusov“ na pokrytie stanovených odchodov v cestovnom poriadku.