Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Rúčková

Diagnózou aj povolaním právnička, záľubami nadšená cestovateľka. Život ma zatiaľ viedol po osi Košice-Oxford-Bratislava-Moskva-Praha. Spolu s manželom cestujeme po nových aj starých miestach, snažiac sa navštíviť všetky pamiatky svetového kultúrneho dedičstva UNESCO po ceste. Zoznam autorových rubrík:  Stredná EurópaAnglicko, ŠkótskoSeverná EurópaVýchodná EurópaZápadná EurópaJužná EurópaRuskoZápadná ÁziaStredná ÁziaJuhovýchodná ÁziaArabský svetStredná Amerika a KaribikZážitky z ciestKultúraSúkromnéNezaradené

Západná Európa

Štyri dni v Holandsku: Príbeh večného holandského boja s vodou

Martina Rúčková

Posledný celý holandský deň sme strávili brázdením menej známych, no o to viac fascinujúcich častí Holandska.

• 15. sep 2015
  • 24
Štyri dni v Holandsku: Kinderdijk a Utrecht

Martina Rúčková

Amsterdam úspešne popozeraný, čo ďalej? Našťastie má Holandsko krás a zaujímavostí pripravených viac než dosť. Prvou povinnou zastávkou a jedným z najkrajších výletov je dedinka Kinderdijk.

• 4. sep 2015
Štyri dni v Holandsku: Amsterdamský úvod

Martina Rúčková

Mesiac po svadbe prišli Dušičky a keďže sme celú rodinu videli nedávno, rozhodli sme sa deň voľna doplniť ďalším dňom dovolenky a ísť si bližšie pozrieť krajinu, ktorú sme navštívili pred tromi rokmi len na skok.

• 28. aug 2015
Spomienky na Salzburg

Martina Rúčková

Vzhľadom k tomu, že Slovensko momentálne trápi nepríjemná vlna horúčav, rozhodla som sa vybrať ako tému blogu jeden z mojich zimných výletov. Verím, že čítanie o zasneženom Salzburgu a jeho okolí vás aspoň trochu ochladí.

• 14. aug 2015
  • Prečítané: 4 455x
  • 5
Spomienky na Berlín a Postupim

Martina Rúčková

Slnečnú berlínsku neďeľu sme sa rozhodli započať výletom do Postupimu. Vlak doň premáva každú polhodinu a v centre mesta ste za rýchlych 25 minút. Potom sadnúť na niektorý z miestnych autobusov a odviezť sa k palácom a parkom.

• 28. júl 2015
  • Prečítané: 5 237x
Spomienky na Berlín

Martina Rúčková

Keďže sa nám zaujímavé miesta v blízkom či menej blízkom okolí Bratislavy začali postupne míňať, s manželom sme sa rozhodli využiť hotel nočný vlak a vybrali sme sa na otočku do Berlína – v piatok večer tam a v nedeľu večer späť.

• 21. júl 2015
Nový rok na Montserrate

Martina Rúčková

Ako na Nový rok, tak po celý rok? Nuž, spravili sme všetko pre to, aby sme sa v roku 2011 cestovateľsky nenudili. Nielenže sme prichádzajúci nový rok privítali ako sa patrí, no hneď skoro ráno sme vyšli v ústrety novému dňu.

• 5. jún 2015
Po Európe so svokrovcami: Pamiatky antického Ríma v Remoulins a Arles

Martina Rúčková

Ráno sme sa ešte s mužom prešli po slnkom zaliatom Carcassonne, no po raňajkách sme sadali do auta, pripravení vyjsť v ústrety ďalším pozoruhodným francúzskym pamiatkam.

• 2. jún 2015
Po Európe so svokrovcami: Rodisko Airbusov a stredoveká rozprávka

Martina Rúčková

Francúzske príbehy našej cesty pokračujú. Z Bordeaux naša trasa pokračovala do Toulouse a Carcassonne, meste s mohutným opevnením a typickými vežičkami, po ktorom získala svoje pomenovanie obľúbená spoločenská hra.

• 26. máj 2015
  • Prečítané: 688x
Spomienky na Paríž

Martina Rúčková

Zalovila som najhlbšie v útrobách svojich memoárov a objavila cestu, ktorá sa udiala pred šiestimi rokmi. So svojím vtedy ešte priateľom sme oslavovali prvý rok spolu a už vtedy nás to ťahalo na všetky svetové strany.

• 22. máj 2015
Po Európe so svokrovcami: Bordeaux

Martina Rúčková

Deň, ktorý sme začali v upršanom Cognacu a ktorý nás priviedol do príjemného Saint-Émilionu, sme nakoniec ukončili v Bordeaux, do ktorého sa nám podarilo doraziť popoludní.

• 19. máj 2015
Po Európe so svokrovcami: Vínne kráľovstvo Saint-Émilion

Martina Rúčková

Cognac turistu viac sklame ako poteší, no ak sa nevzdá a pokračuje na trase do Bordeaux, po ceste ho privíta Saint-Émilion, historické mesto známe svojim viničom a gastronómiou. To je už na milovníkov francúzskeho červeného v pozore pripravené a teší sa každej pozornosti z ich strany. Do tohto kráľovstva vstupujete s radosťou a pozitívnu energiu, ktorú doň vložíte svojím nadšením od samého počiatku, vám vráti desaťnásobne, bez ohľadu na počasie.

• 1. máj 2015
Po Európe so svokrovcami: Cognac

Martina Rúčková

Po troch dňoch na cestách sme konečne dorazili na miesto, ktoré malo byť takým malým vyvrcholením cesty pre môjho svokra Jozefa, ktorý má francúzske cognacy mimoriadne rád a tešil sa na ich degustáciu ako aj doplnenie cognacových znalostí a artefaktov. Hneď na začiatku vám prezradím, že ak máte cognac radi, do Cognacu radšej necestujte, lebo vám ho sprotiví na celý zvyšok života. Čítajte ďalej a dozviete sa aj to, kde za cognacom, naopak, určite choďte.

• 24. apr 2015
  • 5
Po Európe so svokrovcami: Lyon

Martina Rúčková

V Ženeve sme sa vybrali v ústrety novému dňu s veľkou radosťou, pretože bol pred nami deň, počas ktorého sme mali doraziť do Cognacu. Cestu dlhú vyše šesťsto kilometrov sme sa však rozhodli obohatiť krátkou zastávkou vo francúzskom meste Lyon.

• 18. apr 2015
Po Európe so svokrovcami: Z nemeckej do francúzskej časti Švajčiarska

Martina Rúčková

Z Zürichu sme sa vydali na cestu ďalej, presne podľa plánu. Hotel na túto noc sme mali zarezervovaný v Ženeve, no slnko bolo ešte vysoko a cesta dosť krátka na to, aby sme si mohli dovoliť jednu zastávku. A pre tú sme si zvolili utešené mesto v srdci Švajčiarska – Bern.

• 7. apr 2015
Po Európe so svokrovcami: Zürich a jeho štyri staré kostoly

Martina Rúčková

Do švajčiarskeho Zürichu sme dorazili po celodnnej ceste naprieč Rakúskom a Nemeckom v podvečerných hodinách. Plánom bolo osviežiť sa a vybrať sa do dedinky na Zürichu, Buchenbulachu, v ktorom bývala svokrina kamarátka so svojím manželom. Čakal nás večer ukazujúci život šťastných švajčiarskych takmerdôchodcov.

• 31. mar 2015
  • Prečítané: 1 328x
Po Európe so svokrovcami: Monsee, pútnický kostol vo Wies a Neuschwanstein

Martina Rúčková

Keďže môj muž zdedil svojho cestovateľského chrobáka práve po svojich rodičoch, ktorí sa okrem iného rozhodli ísť poňho do jazykového tábora v Anglicku autom a cestou sa zastaviť na čo najviac zaujímavých miestach, naše cestovateľské plány sa občas spoja a niekam vyrazíme spoločne. Napriek tomu, že pri svokrovcoch v názve by ste si predstavovali telenovelu plnú zápletiek a konfliktov, sklamem vás hneď na začiatku: s mojimi svokrovcami je radosť cestovať. Poznávanie ich zaujíma rovnako ako nás a program si vždy vieme individuálne upraviť tak, aby vyhovoval všetkým. V lete roku 2011 sme takto absolvovali spoločnú cestu naprieč západnou a južnou Európou.

• 24. mar 2015
  • Prečítané: 1 192x
Kam na lyžovačku: Chamonix

Martina Rúčková

Posledný z rubriky tipov na zimnú lyžovačku sme testovali vlani spolu so svokrovcami a síce francúzske Chamonix. Vybrali sme sa doň koncom marca, takže najväčšie turistické davy nás už našťastie minuli. Mali sme možnosť vychutnať

• 3. mar 2015
  • Prečítané: 1 750x
  • 9
Zaujímavé miesta po ceste z Oktoberfestu: Jenner a Orlie hniezdo

Martina Rúčková

A máme tu posledný článok, prostredníctvom ktorého by som sa chcela virtuálne rozlúčiť s tohtoročnými mníchovskými slávnosťami piva. O takomto čase pred týždňom som sa v článku venovala odchodu z Mníchova a čo sa dá po ceste vidieť. Dnes budeme pokračovať a dáme si prehliadku krásnej alpskej prírody na hraniciach Nemecka a Rakúska. Boli ste už pri Königsee?

• 4. okt 2013
Zaujímavé miesta po ceste z Oktoberfestu: BMW Svet a Múzeum

Martina Rúčková

Wiesn máme úspešne za sebou, dokonca sme sa na druhý deň prebrali a sme v stave sadnúť do auta a vybrať sa späť domov. Z vlastnej skúsenosti, zaujímavá zachádzka nikdy nie je na škodu, najmä ak máte luxus celého dňa. V Berlíne mám niečo primárne pre auto-moto fanúšikov, no zabavia sa všetci.